Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz Fusion in Kubuntu [OPGELOST]  (gelezen 1272 keer)

Offline Noppan

  • Lid
Compiz Fusion in Kubuntu [OPGELOST]
« Gepost op: 2010/09/13, 17:51:26 »
Hallo,

Ik heb de laatste versie van Kubuntu geïnstalleerd, en zou liever gebruik maken van Compiz Fusion dan Kwin. Ik heb compiz succesvol geïnstalleerd, en kan dus ook de compizconfig instellingen beheren. Wanneer ik Compiz inschakel met "compiz --replace" heb ik de effecten en instellingen, maar de  vensterdecoratie (titelbalk + knoppen) zijn verdwenen (Kwin meldt niet meer te werken). Weet iemand een oplossing?

grtz
« Laatst bewerkt op: 2010/09/13, 20:52:12 door Noppan »

Re: Compiz Fusion in Kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/13, 18:05:18 »
Installeer eerst het pakket emerald. Dan heb ik in CompizConfig instellingen Beheerder onder Venster decoraties de volgende regel neergezet bij Opdracht  emerald --replace dit in plaats van wat er staat. Hierna wel de computer of de Xserver even opnieuw opstarten.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Noppan

  • Lid
Re: Compiz Fusion in Kubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/13, 18:13:33 »
Ik heb Emerald geïnstalleerd, en 'emerald --replace' bij opdracht. Wanneer ik probeer over te schakelen naar compiz zie ik heel even een vensterrand inclusief knoppen maar dit verdwijnt direct. Probleem nog steeds niet opgelost :/

Offline Noppan

  • Lid
Re: Compiz Fusion in Kubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/13, 18:41:08 »
Na een tweede poging lijkt het toch opgelost! Ik heb een gnome-looking vensterrand en compiz werkt ok :)
Kan ik de kubuntu vensterrand toevoegen aan emerald?
En weet iemand hoe ik compiz inschakel bij het opstarten?

Bedankt voor de hulp alvast!

Re: Compiz Fusion in Kubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/13, 19:58:31 »
Of het allemal zo heet in Kubuntu weet ik niet, want ik heb Ubuntu.
Systeem>Voorkeuren>Opstarttoepassingen> hokje voor Compiz aanvinken.
Voor extra Emerald thema's http://kde-look.org/content/search.php
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Noppan

  • Lid
Re: Compiz Fusion in Kubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/13, 20:45:31 »
tnx ik heb al enkele mooie thema's gevonden.
Om bij het opstarten kwin te vervangen door compiz zal ik een scriptje moeten runnen "compiz --replace" denk ik.
Hoe kan je een script laten runnen bij het opstarten?

grtz

Offline Noppan

  • Lid
Re: Compiz Fusion in Kubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/13, 20:51:39 »
compiz bij opstarten:
The following procedure describes how to configure Compiz Fusion to run at start-up.

   1.      Go to ~/.kde/Autostart using Konqueror.
   2.      Right click the content area and choose Create New → Link to Application. This opens a properties tabbed window.
   3.      In the General tab, provide a descriptive name for the program e.g. Compiz-Fusion.
   4.      Click the Application tab and type the following at the Command text box followed by pressing the OK button to finish and close the tabbed window:

         compiz --replace

      From now on, when you start KDE, Compiz Fusion should start up automatically.


Re: Compiz Fusion in Kubuntu [OPGELOST]
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/13, 21:45:34 »
Waarom niet KWin? Compiz maakt de performance slechter op Kubuntu dan KWin en KWin heeft ook veel effecten om uit te kiezen.

Offline Noppan

  • Lid
Re: Compiz Fusion in Kubuntu [OPGELOST]
« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/13, 23:01:36 »
Met Kwin waren de effecten niet zo vloeiend als met compiz (en heb geen ervaring met KDE stuff). Met compiz kun je gemakkelijk de verversingsnelheid aanpassen.

Re: Compiz Fusion in Kubuntu [OPGELOST]
« Reactie #9 Gepost op: 2010/09/13, 23:35:08 »
Dat kan met KWin ook. Elk effect heeft rechts een gereedschapsicoontje. Zo kom je bij de opties van een effect. En op het tabblad Gevanceerd kun je de methode kiezen om het vloeiender te laten lopen.
Mooie manier om juist ervaring te krijgen met KDE-stuff :)

Offline Noppan

  • Lid
Re: Compiz Fusion in Kubuntu [OPGELOST]
« Reactie #10 Gepost op: 2010/09/13, 23:45:45 »
Ja en toch blijven effecten met Kwin haperen, redelijk irritant. Nochtans, volgens de FPStool heb ik zo'n 40-60fps..

Re: Compiz Fusion in Kubuntu [OPGELOST]
« Reactie #11 Gepost op: 2010/09/13, 23:55:13 »
Probeer eens op tabblad Gevanceerd de rendering op XRender te zetten. XRender zorgt er meestal voor dat alles stukken vloeiender draait. Type compositing>>>kiezen voor XRender ipv OpenGL.

Offline Noppan

  • Lid
Re: Compiz Fusion in Kubuntu [OPGELOST]
« Reactie #12 Gepost op: 2010/09/14, 00:27:21 »
Xrender is iets vlotter maar toch niet zo vlot als compiz:)  Ik weet dat het maar een mini-'probleem' is maar ja  :D Ik ben al blij met een goed werkende (k )ubuntu desktop.