Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 3com 905B (3c905B) installatie netwerkkaart  (gelezen 1387 keer)

Offline Stijnen

  • Lid
3com 905B (3c905B) installatie netwerkkaart
« Gepost op: 2009/07/25, 15:56:26 »
Momenteel een probleem met mijn onboard netwerkkaart. Als alternatief wilde ik een oude NIC erin gooien (3com 905B). Persoonlijk had ik gehoopt op automatische detectie van nieuwe hardware op Kubuntu 9.04, maar helaas. Nu heb ik via google al een tijdje gezocht, maar geen idee hoe deze werkend te krijgen.

Op de site van 3com, heb ik de volgende drivers gevonden. Maar getest en inclusief handleiding voor Redhat 6:
ftp://ftp.3com.com/pub/nic/linux/install.txt

Iemand die mij op weg kan helpen, om deze werkend te krijgen, of andere methodes???

Alvast bedankt!
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: 3com 905B (3c905B) installatie netwerkkaart
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/25, 16:18:24 »
Weet je zeker dat die kaart niet dood is? Zo'n ouwe kaart zou beslist prik-en-speel moeten zijn. De instructie van 3com slaat ook op stokoude kernels. Verreweg het meest waarschijnlijke is, dat het stuk antiek morsdood is...

Offline Stijnen

  • Lid
Re: 3com 905B (3c905B) installatie netwerkkaart
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/25, 19:50:25 »
Nee het leeft absoluut. Komt rechtstreeks uit een werkend windows systeempje met internet. Dus de netwerkkaart moet wel in orde zijn.
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Re: 3com 905B (3c905B) installatie netwerkkaart
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/25, 20:29:40 »
Hier hebben we ook eens ooit geprobeerd om een 3c509 (dus niet dezelfde als die van jou) aan de praat te krijgen maar is niet gelukt: http://forum.ubuntu-nl.org/internet-en-draadloos/3com-etherlink-iii/
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Stijnen

  • Lid
Re: 3com 905B (3c905B) installatie netwerkkaart
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/26, 01:54:37 »
Helaas moet ik internet de komende dagen full-time beschikbaar hebben om bepaalde redenen. Dus vandaar de beschamende keuze gemaakt om Kubuntu eraf te gooien en Vista erop te zetten, waar het nu wel werkt. Geen paniek, komende week komt hier een geheel nieuw systeem binnen wandelen, waar mijn Kubuntu (waar ik ondertussen een innige relatie mee heb opgebouwd) heerlijk kan gaan draaien.

Topic was geopend omdat er haast bij was, wellicht zou het kunnen werken, maar zie daar niet 1,2,3 een snelle oplossing voor...

Ik laat topic maar gewoon open denk ik? anders lees ik het wel...

Ik waardeer de reacties, waardeer aub ook even mijn tijdelijke keuze  :)
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: 3com 905B (3c905B) installatie netwerkkaart
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/26, 10:07:50 »
Waarom zou dat een beschamende keuze zijn? Het is gewoon een praktische en verstandige keuze van je.

Hoofdzaak is dat het ijzerwaar het gewoon moet doen, wat dat betreft is het besturingssysteem bijzaak.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: 3com 905B (3c905B) installatie netwerkkaart
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/26, 10:17:19 »
In 2005 begon ik voorzichtig met Linux (Beatrix, afgeleid van Ubuntu 4.10) onmiddellijk gevolgd door Ubuntu 5.04,
alleen wilde mijn 3C509 kaart niet.
Ook niet met modprobe en een aantal andere opties.
In die tijd had ik Windows nodig om op het forum de vragen te stellen en de antwoorden te lezen.
Na 2 weken knutselen in de software gaf iedereen het op en moest ik een nieuwe kaart kopen.
Tot mijn verbazing kostte een goede kaart maar 10 Euro !!!!
Voor dat geld zou ik niet te lang nadenken en gewoon een kaartje kopen ...............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.