Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu start niet op na installatie  (gelezen 575 keer)

Ubuntu start niet op na installatie
« Gepost op: 2017/10/28, 22:06:21 »
Hallo,

ik ben niet zo bekend met Ubuntu of andere Linux besturings-systemen. ik heb een computer staan die ik wil verkopen, en dacht van ik zal er Ubuntu op zetten zodat de eventuele koper gelijk er gebruik van kan maken zonder dat die zich zorgen hoeft te maken over het activeren van het besturings systeem (zoals bij windows) of antivirus moeten installeren en andere dingen.  wat ik heb gedaan is een netwerk installatie. ik heb op het moment geen lege schijven liggen om het systeem op te branden of een usb stick met genoeg geheugen dus vandaar. ik heb Ubuntu 16.4 geïnstalleerd en alles verliep goed. aan het einde van de installatie wou die de computer opnieuw opstarten, maar toen de computer opnieuw opstartte kreeg ik een zwart scherm met wat tekst. en daar stond "/dev/sda1: clean, 291272/4292608 files, 480345/18174432 blocks" die cijfers zijn niet de exacte cijfers maar dat doet er weinig toe had ik begrepen. want ik heb uitgevonden dat dit er is om jou te laten weten dat je harde schijf in orde is (dacht ik). het probleem is dat ik dit scherm blijf zien en Ubuntu niet laadt. ik heb al geprobeerd om een aantal dingen te doen die mensen op verschillende fora hadden uitgelegd om dit op te lossen. maar ik kom er maar niet uit. iemand die iets weet wat ik kan doen?