Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Libreoffice doc formaat?  (gelezen 927 keer)

[Opgelost] Libreoffice doc formaat?
« Gepost op: 2012/02/27, 10:29:13 »
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met een schoolopdracht van maatschappijleer. Hier thuis aan gewerkt in LibreOffice
Nu heb ik op school 2 tussenuren, dus had ik mijn opdracht verstuurd (in .doc formaat) naar de computers op school, waar ze MS Office 2003 gebruiken. Zit ik op school, probeer ik te openen, zegt ie dat het 16 pagina's zijn. In werkelijkheid zijn het er 3.
Ook kan ik niet verder scrollen dan pagina 2, dan springt ie weer terug naar het begin.
Ook had ik een tabel van een ander doc formaat geknipt en geplakt in LibreOffice, nu (op school) zie ik een heleboel vreemde tekens.
Betekent dit dat LibreOffice het document niet goed kan converteren naar .doc formaat?

Luc
« Laatst bewerkt op: 2012/02/27, 13:37:43 door Luckiboy »

Re: Libreoffice doc formaat?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/27, 10:37:04 »
In algemene zin betekent het dat niet. Het is prima mogelijk om als .doc in LibreOffice op te slaan en in Microsoft Word te openen. Dit kan op een ander probleem duiden, iets wat ik ook al bij Word -> Word heb meegemaakt: een corrupt document.

Re: Libreoffice doc formaat?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/27, 10:40:13 »
Ja, dat had ik ook al bij de mogelijkheden gezet. Dus gewoon nog een keer opsturen?

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Libreoffice doc formaat?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/27, 12:25:03 »
Check ook in welk .doc formaat je document is opgeslagen, er zijn meer Microsoft Word versies, zie opslaan als.....
Ook is de kantlijn in Libre/OpenOffice anders ingesteld (1.5 ipv 2) dan bij MS, zou geen probleem moeten zijn maar.....
Meestal lees ik MS normal.dot in in LO of Oo en gebruik dat als sjabloon voor mijn tekst documenten.
En, mogelijk is inderdaad je doc gedeformeerd bij het verzenden.
Documenten van voor de MS 2007 versie kunnen meestal aardig gecomprimeerd worden, gewoon met .zip.

Gewoon wat opkomende gedachten bij het lezen van dit topic ;)

Mag je op school een USB stick gebruiken ?
Kijk dan eens naar de LibreOffice Portable versie.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/27, 12:27:49 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Libreoffice doc formaat?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/27, 12:38:00 »
Je moet het opslaan Office/word/doc 97 formaat, anders wordt de 2007 gebruikt en op school staat 2003 !
Alternatief: save het als HTML of zo ......... (= openstandaard !!!)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Libreoffice doc formaat?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/27, 13:37:14 »
Ah Ron bedankt voor deze informatie!
Dit zal ik wel fout hebben gedaan, ik kijk altijd alleen naar de formaten, en niet wat ervoor/erna staat.
Vrij irritant,  op school 2003, pc van mijn moeder 2007 en de pc van van mijn vader 2010...
Ik word er zo onderhand helemaal dol van...

Maar al met al is dit topic opgelost, bedankt!

Luc

Offline koos4401

  • Lid
Re: [Opgelost] Libreoffice doc formaat?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/02/27, 15:49:26 »
Citaat
Vrij irritant,  op school 2003, pc van mijn moeder 2007 en de pc van van mijn vader 2010...
Ik word er zo onderhand helemaal dol van...
Hint:  ;) Dus in iedergeval je ouders ompraten naar LibreOffice scheelt al een hoop ellende. Je zou zelfs kunnen onderhandelen over een hogere toelage: zij hoeven dan geen MS-Office-licentie meer te kopen. :P
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523