Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe ati driver deinstalleren?  (gelezen 783 keer)

Offline dvbacc

  • Lid
Hoe ati driver deinstalleren?
« Gepost op: 2010/11/18, 19:28:51 »
Hallo ;)

Topic onderwerp zegt het al, hoe kan ik een zelf geinstalleerde Ati driver deinstalleren? (dus driver gedownload van website.)

Ik wil ook niet terug vallen op de driver die standaard bij ubuntu zit, want die werkt ook niet lekker.
Toen ik vorige week mijn pc opnieuw installeerde me Ubuntu 10.04lts, liep hij nog het beste zonder dat hij gebruik maakte van een driver, kon overigens ook met effecten draaien zonder dat de driver.

ik heb het nog niet voor elkaar kunnen krijgen om die zelf geinstalleerde driver eraf te gooien, betreft om de ati catalyst 10.10...

hopende op een reactie ;)

dvbacc
Ubuntu 10.04Lts x86_64


Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Hoe ati driver deinstalleren?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/18, 22:00:45 »
http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Maverick_Installation_Guide#Removing_Catalyst.2Ffglrx

En wat bedoel je precies met de driver die standaard in Ubuntu zit? Er zitten er namelijk nogal veel in. Afhankelijk van je hardware kunnen er verschillende drivers gebruikt worden.

En wat bedoel je met "...liep hij nog het beste zonder dat hij gebruik maakte van een driver"? Helemaal geen driver gebruiken betekent ook helemaal geen beeld hebben. Dus waarschijnlijk was er wel degelijk een driver in gebruik.