Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Webdesign, wat is hot op linux?  (gelezen 7013 keer)

Offline glupper68

  • Lid
[OPGELOST] Webdesign, wat is hot op linux?
« Gepost op: 2010/11/04, 22:17:40 »
Ik bewerk mijn websites nu nog steeds op Windows met het programma WYSIWYG.  Hier kan ik mee lezen en schrijven.  Toch ben ik nog steeds op zoek naar een goed alternatief op linux.  Kompozer en Quanta Plus bevallen mij absoluut niet.  Is er al een goed alternatief te vinden?
« Laatst bewerkt op: 2010/11/07, 11:26:11 door glupper68 »
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Re: Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/04, 22:18:37 »
Bluefish geprobeerd?
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline glupper68

  • Lid
Re: Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/04, 22:28:04 »
Nee,  ga ik zeker eens doen. Ik moet wel toegeven dat ik een "luie" webpage maker ben,  dus wysiwyg is voor mij een must. Ik ben niet erg op de hoogte van het schrijven van een website in HTML.

Bedankt voor de tip
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/05, 19:14:30 »
Dan moet je Kompozer proberen...

Offline joop905

  • Lid
Re: Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/05, 21:56:35 »
wysiwyg (what you see is what you get)

Kompozer  http://www.kompozer.net/

KompoZer is een compleet programma voor het ontwerpen van websites. De vormgeving en de beschikbaarheid van de vele opties zorgen ervoor dat je weinig van doen hebt met de opmaaktalen html en css. Het is één van de beste web editors die er bestaat, niet alleen omdat het programma gratis is, maar vooral omdat de gemaakte web pagina's foutloos door het W3C gevalideerd worden op geldig html gebruik.

Cursus KompoZer  http://www.kompozer.nl/cursus.html

Bron: http://www.kompozer.nl/

GrJ.

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/06, 11:46:19 »
Als je alleen een 'standaard'-website wil maken ben je ook goed af met CMS'en, zoals WordPress of Drupal. Er valt daar, afhankelijk van hoeveel tijd je erin stopt, nog best veel aan te passen.

Re: Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/06, 13:03:38 »
WYSIWYG is toch geen programma? Het is slechts een werkwijze (What You See Is What You Get).

Re: Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/06, 17:00:39 »
WYSIWYG is toch geen programma? Het is slechts een werkwijze (What You See Is What You Get).

Het is beide.
http://www.wysiwygwebbuilder.com/nl/index.html
Is het programma waar de TS op doelt; het is tevens een werkwijze zoals jij zegt.

Offline glupper68

  • Lid
Re: Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/06, 19:57:19 »
Ik heb gekeken naar Drupal, zoals was aangegeven. Lijkt mij wel een mooi programma. Dit geinstalleerd en ben even aan het kijken hoe dit te starten, er staat geen verwijzing onder toepassingen zag ik.
Daarnaast wil ik Kompozer toch nog eens proberen.

Iedereen in iedergeval bedankt
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Re: Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #9 Gepost op: 2010/11/06, 20:12:16 »
Drupal is geen programma op de computer, Drupal is een online pakket dat je op je webserver zet.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #10 Gepost op: 2010/11/06, 20:17:01 »
Met drupal kun je gemakkelijk je website met content vullen (Content Management System). Er zijn kant en klare templates (Hoer de website eruit komt te zien) voor dit CMS

Wil je deze CMS eens uitproberen, dan kan dat hier:
http://php.opensourcecms.com/scripts/details.php?scriptid=191
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline glupper68

  • Lid
Re: Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #11 Gepost op: 2010/11/06, 20:56:34 »
Okay, bedankt voor de tips.  Ik ga eens op gemakje bekijken allemaal
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: [OPGELOST] Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #12 Gepost op: 2010/11/08, 15:13:41 »
Vi/Emacs

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #13 Gepost op: 2010/11/08, 15:20:05 »
Vi/Emacs
#!, nee zie eerder bericht:

Nee,  ga ik zeker eens doen. Ik moet wel toegeven dat ik een "luie" webpage maker ben,  dus wysiwyg is voor mij een must. Ik ben niet erg op de hoogte van het schrijven van een website in HTML.

Bedankt voor de tip
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: [OPGELOST] Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #14 Gepost op: 2010/11/08, 23:17:25 »
Probeer Joomla eens is een wat gebruiksvriendelijke cms dan Drupal. Er is niks mis met Drupal.
Gr.
Benjamins
Informatie over linux: Alles over Linux


Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: [OPGELOST] Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #15 Gepost op: 2010/11/10, 20:01:30 »
Vi/Emacs
#!, nee zie eerder bericht:

Nee,  ga ik zeker eens doen. Ik moet wel toegeven dat ik een "luie" webpage maker ben,  dus wysiwyg is voor mij een must. Ik ben niet erg op de hoogte van het schrijven van een website in HTML.

Bedankt voor de tip


Dat iemand lui is betekent niet dat ik geen goed advies mag geven.

Vi/Emacs.

Offline MKe

  • Lid
Re: [OPGELOST] Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #16 Gepost op: 2010/11/12, 20:19:24 »
Vi/Emacs
#!, nee zie eerder bericht:

Nee,  ga ik zeker eens doen. Ik moet wel toegeven dat ik een "luie" webpage maker ben,  dus wysiwyg is voor mij een must. Ik ben niet erg op de hoogte van het schrijven van een website in HTML.

Bedankt voor de tip


Dat iemand lui is betekent niet dat ik geen goed advies mag geven.

Vi/Emacs.
Ik vind Geany wel een goede voor coding. Erg prettige editor. En ik ben het met Crashbang eens. Je zou op z'n minst eens wat eenvoudige dingen kunnen proberen in pure html. Maakt later je leven een stuk gemakkelijker.

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: [OPGELOST] Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #17 Gepost op: 2010/11/13, 19:30:08 »
Probeer Joomla eens is een wat gebruiksvriendelijke cms dan Drupal. Er is niks mis met Drupal.

Allebei veel te veel van het goede voor iemand die alleen z'n persoonlijke site wil kunnen onderhouden.

Ik zeg Websitebaker! Niet moeilijk doen als het makkelijk kan.

http://www.websitebaker2.org/nl/home.php?lang=NL

Offline glupper68

  • Lid
Re: [OPGELOST] Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #18 Gepost op: 2010/11/14, 21:20:38 »
Yup dat is hem denk ik.  Deze wil ik eens gaan proberen. Nu eerst even kijken hoe ik die tar install moet doen.
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline glupper68

  • Lid
Re: [OPGELOST] Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #19 Gepost op: 2010/12/09, 18:26:55 »
Is er een deb-bestand voor websitebaker?  Heb wat moeite met die tar-bestanden
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Re: [OPGELOST] Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #20 Gepost op: 2010/12/09, 19:59:37 »
Je kunt echt beter een cursus html gaan volgen, of gewoon een pakket als WordPress/Joomla!/Drupal gebruiken.

Offline Lost

  • Lid
    • Lost-Online.nl
Re: [OPGELOST] Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #21 Gepost op: 2010/12/10, 06:19:45 »
Je kunt echt beter een cursus html gaan volgen, of gewoon een pakket als WordPress/Joomla!/Drupal gebruiken.

Een cursus HTML is zonde van de tijd, het probleem is vaak niet de html die nodig is om een website te maken.

Iedereen kan na een tutorial gelezen hebben het volgende typen:

<html>
<head>
<title>w000</title>
</head>
<body>
<p>Website</p>
</body>
</html>

Niet zo heel moeilijk, misschien niet helemaal volgens de laatste standaards, maar werkt wel in elke browser.

Waar de echte uitdaging met webdesign ligt is CSS en daar is het waar beginners vast lopen. Iedereen kan basis html leren binnen een uurtje of 2. Het combineren met CSS dat vervolgens in 60% van de browsers werkt zoals jij dat wil is iets totaal anders.

Het het echter wel waar, in ieder geval voor mij, de uitdaging ligt.

Maar om terug te komen op wat het beste zou wezen zou ik persoonlijk voor Kompozer kiezen. Als beginner vond ik het zelf prettig om met dreamweaver te werken (op windows) zodat ik kon zien wat ik maakte maar daarnaast ook via een simpele klik de bron-code kon bekijken en hiervan leren.

Zelf doe ik nog voornamelijk op windows webpagina's maken (m'n desktop moet ik nog gaan omzetten naar ubuntu dual-boot) en gebruik ik notepad++

Mijn eigen webpagina gebruikt op het moment Wordpress met een gedownload thema dat ik zelf heb aangepast op enkele punten.
 
Pieter "Lost" Groenendijk
http://www.lost-online.nl
"waiting to be found"

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: [OPGELOST] Webdesign, wat is hot op linux?
« Reactie #22 Gepost op: 2010/12/10, 11:46:59 »
Ik liep net tegen deze Nederlandstalige Kompozer cursus aan: http://www.kompozer.nl/

download cursus hier: http://www.kompozer.nl/downloads.html
het is heel basic, maar misschien heeft iemand er nog iets aan.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/10, 11:58:56 door leendert »