Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: No Apic  (gelezen 817 keer)

No Apic
« Gepost op: 2008/07/24, 11:55:30 »
Goedendag,

Ik heb zojuist een dualboot met Window Vista en Ubuntu 8.04 gemaakt. Ik drukte op instaleren en kreeg de melding IO-Apic + timer doesn't work. En iets in de trant van dat ik moest opstarten en "noapic" moest toevoegen aan de opdrachtregel.

Ik had APIC op disabled gezet in de bios, maar nu is de instalatie klaar, en start windows Vista niet meer op. Ik moet dan de APIC weer op enabled zetten en dan start Vista weer door, maar start Ubuntu niet meer op. Is hier een oplossing voor? Behalve dan dat ik elke keer het Bios in moet duiken?

Groetjes,

Daniel

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
No Apic
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/24, 13:20:53 »
Probeer eens dit:

Doe de installatie van Ubunti overnieuw, met APIC aan, en start de CD dan op met de optie noapic.

De CD gaf zelf de suggestie om de optie noapic te gebruiken bij het opstarten. In het opstartmenu van de CD "moet" je dus op F6 drukken en noapic intikken. Daarna gewoon op Enter drukken. Vermoedelijk gaat de installatie dan prima, en heb je naderhand nergens meer last van.

Ik heb het zelf ook, bij twee van mijn computers met ASUS moederborden:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/11697

Dat was al bij 7.04, en bij 7.10 en 8.04 moest ik dat ook doen.

No Apic
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/24, 14:16:10 »
Hoi,

Bedankt voor je bericht. De 1e keer had ik de noapic optie al gebruikt, maar deze werkte op de 1 of andere manier niet. Zojuist weer gedaan en nu werkt het wel. (waarschijnlijk een typefout) Ik kan zowel in Vista als in Ubuntu.

Bedankt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
No Apic
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/24, 15:38:05 »
Mooi zo! Graag gedaan.  :-)

No Apic
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/24, 16:05:33 »
Even een tip: indien je Windows installeert en daarna de APIC-instellingen wijzigt, start Windows niet. Dat krijg je met een OS dat niet flexibel is :)

No Apic
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/25, 18:21:00 »
Ik kwam er net achter dat het nog simpeler op te lossen was. Ik heb net de menu.lst aangepast omdat de lijst met boot mogelijkheden nogal lang was. Daar had ubuntu zelf al "noapic' achter de kernel lijn gezet. Dit heb ik ook maar even gedaan bij de recovery mode. Want deze wilde niet opstarten. (kreeg weer de noapic melding).

Ik leer het nog wel eens. :P