Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ( beantwoord ) is jaunty stabiel?  (gelezen 2446 keer)

lelie

  • Gast
( beantwoord ) is jaunty stabiel?
« Gepost op: 2009/05/22, 14:50:15 »
hoi,

ik heb een dik half jaar geleden kubuntu 8.10 op mn sony vaio gezet, maar wegens te veel problemen zit ik nu weer op windows  :'(
problemen waren o.a. geen helderheidsapplet, toetsenbordconfiguratie, wifi, ...
heb vorige week geprobeerd jaunty te installeren, maar er zat blijkbaar een fout op de cd-rom.
ik wil het nog wel eens proberen, maar gaat het dan werken? heb geen zin om weer een maand of twee te zitten zoeken naar oplossingen voor dingen die niet werken. zo graag zit ik niet achter mn pc.
of kan ik misschien beter kiezen voor hardy?
 ???
« Laatst bewerkt op: 2009/05/25, 10:29:38 door Wanda Rooze »

Offline Tom

  • Lid
Re: is jaunty stabiel?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/22, 14:52:47 »
Geen zin in knutselen ... tsja Hardy he uiterst stabiel en probleemloos en ondersteuning tot in 2011.
Have fun. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: is jaunty stabiel?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/22, 14:53:19 »
Met welke hardware heb je precies problemen? Dus de type WiFi enzo.

Kubuntu 9.04 werkt nar eigen ervaring zeer goed.

Offline Jan E.

  • Lid
Re: is jaunty stabiel?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/22, 17:23:23 »
Jaunty is in mijn ervaring rete-stabiel. Veel stabieler ook dan 8.10. Maar ik geef toe dat e.e.a. wel sterk afhankelijk is van je harde waren.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Re: is jaunty stabiel?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/22, 19:00:26 »
Ik heb bij jaunty nog wel een aantal problemen (komen allemaal door de nvidia driver)
Dit laat zich vooral merken bij afsluiten en opstarten (afsluiten blijft hangen en tijdens opstarten wil hij wel eens opnieuw beginnen "herstarten")

Verder ben ik vrij tevreden

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: is jaunty stabiel?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/22, 19:14:42 »
Tevreden gebruiker, die steeds meer "non free software" probeert te vermijden.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: is jaunty stabiel?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/22, 19:27:07 »
Jaunty 9.04 is beslist stabiel. Een goede, degelijke "tussenversie". Daar kun je op vertrouwen.

Nog een tandje stabieler zijn de LTS-versies. Zoals Hardy 8.04.

Een tussenversie is een Volkswagen, een  LTS-versie is een BMW. Beide zijn goede betrouwbare auto's, maar de BMW is net wat beter dan de Volkswagen.

Re: is jaunty stabiel?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/22, 20:02:37 »
Jaunty is bij mij stabiel,was intrepid ook,alleen Hardy niet.
Kubuntu 20.04

Offline Bobbie

  • Lid
Re: is jaunty stabiel?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/22, 20:46:18 »
Jaunty 9.04 is bij mij ook stabiel en loop lekker soepel en bij mij is de nvidia driver (no173) voor fx5500 ook ok.
Hij installeerde ook snel, bij mij dan na twee kopjes koffie en een sigaretje stond hij er op.

Offline Jan E.

  • Lid
Re: is jaunty stabiel?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/23, 07:52:52 »
Een tussenversie is een Volkswagen, een  LTS-versie is een BMW. Beide zijn goede betrouwbare auto's, maar de BMW is net wat beter dan de Volkswagen.

Eens. Alleen die LTS is zo akelig stabiel, da's gewoon niet leuk meer. Daar ging helemaal nooit iets fout mee. Kon 'm niet eens laten crashen! En da's niet leuk. Niks meer te klooien!  XD   Overigens heb ik datzelfde ook met Jaunty, maar nu wel met de beschikking over de nieuwste software.

Heb overigens inmiddels wel het idee dat de april versies in het algemeen wel wat steviger zijn dan de oktober versies van Ubuntu en de zijnen. Maar dat kan aan mij liggen.



Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline midas

  • Lid
Re: is jaunty stabiel?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/23, 13:24:03 »
Hier op de laptop (met AMD-Turion) draait alles vlekkeloos met Jaunty 64-bit. Zeker één van de betere op rij. Jammer trouwens dat ze van de LTS-versie niet een soort semi-rolling-release maken. Ik snap niet waarom OpenOffice en programma's als Pidgin, F-spot etc niet geupdate kunnen worden (automatisch) naar de laatste versie. Nu moet je met GetDeb aan de gang...er zijn trouwens mensen die dat doen en negatieve gevolgen voor de stabiliteit heb ik nog niet vernomen.

Maar met Jaunty ben ik in ieder geval blij ;)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Willemtk

  • Lid
Re: is jaunty stabiel?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/05/24, 16:46:02 »
De jaunty draait wel goe, ik vind alleen de firefox iets minder stabiel. Maar verder goed programma. Als je hem er niet goed opkrijgt, heb je dan eens de check op fouten gedaan voor installatie?

Groentjes,
WIllem

Re: is jaunty stabiel?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/05/24, 19:55:50 »
Gewoon Jaunty installeren!
Mocht ie niet bevallen, dan kun je nog altijd Hardy overheen gooien  ;)
Zo maar wat willekeurig artwork:
http://www.chaukar.deviantart.com

Ecchi Anime, Manga and Otakuism:
http://www.animeonsen.com

lelie

  • Gast
Re: is jaunty stabiel?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/05/24, 22:28:31 »
merci voor de reacties.
ik ga nog even twijfelen tussen jaunty en hardy, en dan zal ik nog s in gang schieten.

grotejes!

Offline joop905

  • Lid
Re: is jaunty stabiel?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/05/24, 23:05:41 »
Jaunty is bij mij stabiel.  :D

GrJ