Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laptop valt regelmatig terug op het inlogscherm  (gelezen 1095 keer)

Laptop valt regelmatig terug op het inlogscherm
« Gepost op: 2010/10/05, 21:43:31 »
Mijn laptop valt sinds gisteren regelmatig terug op het inlogscherm. Dat is best wel hinderlijk, vooral als js net lekker bezig bent. Het gebeurt niet op een bepaalde tijd, gewoon random.
Ik kan niet echt iets vinden in .xsession-errors of een andere log, dus ik vermoed dat het iets hardwarematig is.

Waar kan ik zien waar het probleem hem in zit?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Laptop valt regelmatig terug op het inlogscherm
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/05, 21:48:37 »
Heb ik ooit gehad met een defecte accu.
Heb je dat ook zonder accu, dus alleen op de netvoeding ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Laptop valt regelmatig terug op het inlogscherm
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/05, 21:52:49 »
Op Kubuntu neem ik aan?

Op Ubuntu heb ik daar ook last van. Vreemd genoeg gebeurt het als ik op Enter (of een toets daar vlakbij) druk. Ook gebeurt het altijd binnen twee minuten. Als het niet gebeurt, gebeurt het tot het uitschakelen helemaal niet meer.

Offline ivo

  • Lid
Re: Laptop valt regelmatig terug op het inlogscherm
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/05, 22:00:17 »
Ik heb daar ook een paar dagen last van gehad, laatste keer afgelopen weekend naar ik me herinner.
Zomaar, pats weg! Maar gisteren en vandaag nog niet.

En ik heb mijn Ubuntu laptop altijd op het net aangesloten en ik heb geen defecte accu.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Laptop valt regelmatig terug op het inlogscherm
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/05, 23:03:17 »
Ik heb ook altijd mijn laptop op de netvoeding, dus dat is het probleem niet.
@Thijsg: Op Kubuntu ja. Maar zo te horen gebeurt het dus op Ubuntu ook. Het is bij mij niet persé een toets, alhoewel het 2 keer gebeurde op de backspace, maar dat is denk ik toeval, want het gebeurde ook als ik andere dingen aan het doen was. En dan ineens tot het uischakelen niet meer inderdaad.

Wat zou het kunnen zijn? :o

Re: Laptop valt regelmatig terug op het inlogscherm
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/06, 11:14:34 »
Druk je niet perongeluk ctrl+alt+backspace? Dan kill je de x server. Heb ik altijd ingesteld staan, voor het geval er iets vastslaat

Re: Laptop valt regelmatig terug op het inlogscherm
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/06, 20:18:48 »
Druk je niet perongeluk ctrl+alt+backspace? Dan kill je de x server. Heb ik altijd ingesteld staan, voor het geval er iets vastslaat

Nope, het gebeurt gewoon random, soms ook als ik het toetsenbord niet eens aanraak.

Ik heb nu weer de xorg-edgers aangezet en het probleem lijkt verholpen. Met de nadruk op "lijkt". Ik zie het nog even aan.

Re: Laptop valt regelmatig terug op het inlogscherm
« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/08, 20:25:43 »
Helaas is het probleem er nog steeds :(