Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu loopt vast/boot niet meer  (gelezen 1967 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Xubuntu loopt vast/boot niet meer
« Reactie #25 Gepost op: 2013/09/12, 18:55:38 »
Het wordt er niet makkelijker op, met al die nieuwe opstartopties die nu door elkaar op de markt zijn en allemaal net iets anders eisen. :|
Dat kun je wel zeggen, ja....  :(

Re: Xubuntu loopt vast/boot niet meer
« Reactie #26 Gepost op: 2013/09/13, 15:54:30 »
Heb de zaak weer op AHCI ingesteld.

Nee, bepaald duidelijker wordt het zo allemaal niet. Zelfs de 'geleerden'( ;)) zitten soms niet helemaal op een lijn...Maar ben jullie wel erg dankbaar voor de snelle, professionele hulp!
Een boek doet het altijd...

Re: Xubuntu loopt vast/boot niet meer
« Reactie #27 Gepost op: 2013/09/14, 19:15:23 »
Vergeet ik nog wel iets belangrijks... is de kans niet aanwezig dat na de herinstallatie de hele toko weer bij het booten op een gegeven moment vastloopt? Kan ik straks weer gaan herinstalleren. Handig om een beetje OS-getraind te blijven, maar niet echt bevorderlijk voor m'n humeur :blank:
Een boek doet het altijd...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Xubuntu loopt vast/boot niet meer
« Reactie #28 Gepost op: 2013/09/14, 20:19:44 »
De vraag is waarom hij in eerste instantie is vastgelopen. Zolang niet duidelijk is wat precies de oorzaak is geweest is het ook niet mogelijk om uit te sluiten dat het de volgende keer weer gebeurt.

Als je nog kan herinneren wat je de vorige keer gedaan hebt vlak voordat hij niet meer wilde opstarten (een update geïnstalleerd, instellingen veranderd, pakketten verwijderd, enz.) dan kunnen we daar misschien wat mee.

Re: Xubuntu loopt vast/boot niet meer
« Reactie #29 Gepost op: 2013/09/15, 13:22:49 »
Als je nog kan herinneren wat je de vorige keer gedaan hebt vlak voordat hij niet meer wilde opstarten (een update geïnstalleerd, instellingen veranderd, pakketten verwijderd, enz.) dan kunnen we daar misschien wat mee.

Volstrekt niets bijzonders. Ik weet geloof ik nog dat ik de dag voor het vastlopen zoals gewoonlijk de update-manager heb gedraaid en dat na voltooiing daarvan een reboot nodig was. Heb de laptop gereboot en hij startte gewoon op zonder fouten. De volgende dag wil ik het ding starten en voila ... geen sjoege! Ik heb dus niets veranderd of iets dergelijks.
Een boek doet het altijd...