Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: taal verandering (opgelost)  (gelezen 1004 keer)

Offline Willemtk

  • Lid
taal verandering (opgelost)
« Gepost op: 2010/09/12, 11:25:08 »
Ik probeer dus een nederlandstalige ubuntu om te zetten in frans. Bij taalondersteuning frans geinstalleerd, engels eruit, nederlands er uit, in heel systeem toepassen, en wat doet dat ding? Zet het in engels terwijl volgens de taalondersteuning engels er niet meer in zit. Iemand een suggestie? Ik heb het al verschillende keren mee gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/12, 11:55:50 door Willemtk »

Offline Willemtk

  • Lid
Re: taal verandering
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/12, 11:31:33 »
En als je dan de taalondersteuning nog een keer opent zegt ie dat ie een pakket te kort komt, ok, laat hem downloaden, gaat ie nederlands downloaden, terwijl ik dat heeeeelemaal niet wil. Ik gooi het er net uit. Ik wil dat ding in het frans, en daar mee uit.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/12, 11:34:50 door Willemtk »

Offline Drummies

  • Lid
Re: taal verandering
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/12, 11:36:18 »
Ik vermoed dat je in synaptic pakket beheer taalpakket Nederlands moet gaan vv door het Franse taalpakket.
open Systeem->Beheer-> Synaptic pakketbeheer->zoekterm language
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: taal verandering
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/12, 11:38:24 »
Volgens dit topic: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=400169

Eerst language-pack-fr installeren, daarna nog in het inlogscherm de taal veranderen.

Offline Willemtk

  • Lid
Re: taal verandering
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/12, 11:55:24 »
Volgens dit topic: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=400169

Eerst language-pack-fr installeren, daarna nog in het inlogscherm de taal veranderen.

Had ik al reeds gedaan, zoals ik al zei, maar ben er achter. Als die taal geinstalleerd is moet je gewoon die andere talen laten staan, maar de taal die je wil hebben moet je naar boven slepen. Dus niet de andere talen verwijderen. De taal installeren, computer herstarten, taalondersteuning terug openen, de taal die je wilt hebben, in dit geval frans naar boven slepen, dan start ie frans op. Weer wat geleerd.

Offline Drummies

  • Lid
Re: taal verandering (opgelost)
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/12, 12:08:31 »
Citaat van: Willemtk
Dus niet de andere talen verwijderen.
De talen die je niet gebruikt kan je gewoon in het menu taalondersteuning verwijderen.(Uiteraard alleen maar uitvoeren als je niet meer van taal gaat ¨switchen¨)
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Willemtk

  • Lid
Re: taal verandering (opgelost)
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/12, 22:06:58 »
Citaat van: Willemtk
Dus niet de andere talen verwijderen.
De talen die je niet gebruikt kan je gewoon in het menu taalondersteuning verwijderen.(Uiteraard alleen maar uitvoeren als je niet meer van taal gaat ¨switchen¨)

Ja, maar wel eerst switchen heb ik al gemerkt, dan herstarten, en al ie dan in een andere taal staat, dan kun je verwijderen. Maar voor het gemak laat ik NL maar staan, als ik er dan eens aan moet werken kan ik het in mijn eigen taal, is makkelijker :)