Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloze verbreekt en mozilla doet gek  (gelezen 1592 keer)

draadloze verbreekt en mozilla doet gek
« Gepost op: 2008/11/07, 20:58:10 »
Beste mensen,

Natuurlijk over naar Ibex en tot nu toe wel tevreden. Hoewel ik niet bijzonder veel verschil zie tussen Hardy en Intrepid. Ik kom 2 problemen tegen die me storen. De belangrijkste is dat de draadloze internetverbinding (zyxel) steeds verbreekt van de laptop (toshiba). Hij herstelt wel weer maar soms ook niet. Dan moet ik m opnieuw instellen en wachtwoord invoeren. Soms geeft ie aan dat netwerken in de buurt sterker zijn. Onder hardy geen probleem en ook onder windows is de verbinding uitstekend. Kan ik iets testen of zo? Het maakt niets uit of ik een externe ontvanger/kaart insteek of de ingebouwde ontvanger.

Met name firefox heeft bij opstarten regelmatig een stoorbeeld, als of er een stoorzender in zit of het beeld voor een seconde of 2 in 100 stukken breekt. Het herstelt zich wel, maar ik vind het wel gek.

groeten,
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

draadloze verbreekt en mozilla doet gek
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/07, 21:07:18 »
Over dat laatste kan ik zeggen dat dat komt door Compiz, maar verder zou ik geen antwoord weten voor je probleem.

Offline Petervdw

  • Lid
draadloze verbreekt en mozilla doet gek
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/07, 21:19:01 »
Aan weiland
Typisch een geval van een te grote belasting van de 2.4 GHz band. Sterkere zenders verdringen de zwakste (lees normale) zenders. Kun je een paar dingen aan doen:
Je kunt proberen op een ander vast kanaal in te stellen met het modem of router. Probleem ontstaat vaak doordat aut. wordt omgeschakeld naar het sterkste kanaal en bij anderen gebeurt dat ook, dus een vast kanaal kan helpen.
Over op ethernet kabel.  
Sterkere zender of versterker erbij. (beetje aso)   :P
Overdracht via het lichtnet met adapters van bijvoorbeeld Devolo. Er komen steeds meer merken)
Als dat echt het probleem is.
Vr.groet, peter

draadloze verbreekt en mozilla doet gek
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/07, 21:42:06 »
Bedankt Peter, ik ga dat proberen. Het gekke sterkere zenders" is dat ze vaak 5 minuten later weer heel zwak worden aangeduid....

groeten,

Leo de Kam
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline Petervdw

  • Lid
draadloze verbreekt en mozilla doet gek
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/07, 21:51:19 »
Aan weiland
Of het moet verbeterd zijn met 8.10, maar van de balkjes onder NM kun je niet al te zeer opaan. Beter onder Windows (als je het hebt) Netstumbler gebruiken.  ;)
Vr groet, peter

draadloze verbreekt en mozilla doet gek
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/07, 22:56:11 »
OK bedankt voor de tip. Ik kom er wel uit denk ik met je adviezen

thanks
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline Nero

  • Lid
draadloze verbreekt en mozilla doet gek
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/10, 01:01:33 »
Dit heeft IMO niets van doen met de sterkte van het signaal. Ik heb hetzelfde probleem, zie http://forum.ubuntu-nl.org/topic/33940. Ik werk met een multiboot. Als ik opstart in 8.04 blijft de verbinding bestaan. Boot ik in 8.10 dan flipt de connectie. Gelijktijdig blijven de pc van mijn eega (Ubuntu 7.10) en deze van mijn dochter (Windows Vista) gewoon de verbinding houden. De eerste staat naast mij, de tweede staat aan de andere kant van de woning, het verst van de router verwijderd. Ik hou het op een driverprobleem.

draadloze verbreekt en mozilla doet gek
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/10, 22:13:12 »
Of het een driver is... geen idee, maar toch nog van alles geprobeerd, zonder resultaat. Omdat ik toch niet superovertuigd was van de voordelen onder Intrepid ten opzichte van Hardy heb ik mijn dualboot maar teruggezet naar vertrouwde en voor mij zeer stabiele Hardy. Met een dual boot met aparte home partitie is dat net zo makkelijk. Ik probeer Interepid later nog wel een keer. Result: KEISTABIEL en geen enkele onderbreking meer van de draadloze verbinding. Wel jammer van die prachtige achtergrond van Inrepid. Maar de ruige reiger is ook fijn.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline Petervdw

  • Lid
draadloze verbreekt en mozilla doet gek
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/10, 22:48:41 »
Aan weiland
Ja, mooie reiger. Het zal dan toch aan 8.10 liggen. 8.10 heb ik pas op één systeem geinstalleerd. Op de andere gebruik ik ook nog 8.04. Bij mij doet in 8.10 de Ekiga telefoon het niet. Al twee weken mee bezig. Net zo onverklaarbaar. Maar geinig om een nieuwe versie te proberen.
Vr.groet, peter

draadloze verbreekt en mozilla doet gek
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/11, 19:43:13 »
Dag Peter,

mmm ekiga telefoon.... een open source versie van Skype toch? Skype werkt prima bij me. Ekiga krijg ik niet aan de praat. Tja, ik kijk ook altijd uit naar nieuwe ubuntu versies. En Intrepid deed het op de draadloze uitval en wat storingen bij firefox ook goed. Maar om de paar minuten een verbroken verbinding is mij net weer te veel. Na serieus proberen de boel aan de praat te krijgen blijft de reiger een zeer stabiel alternatief en zeker geen teruggang.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum