Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nvidia en hardy  (gelezen 1003 keer)

Jean_

  • Gast
nvidia en hardy
« Gepost op: 2008/04/25, 19:40:15 »
Ik heb ubuntu server en vanmorgen geupgrade. Ik krijg de nvidia drivers niet aan de praat. Ik heb 5 uur zitten zoeken.
Na verschillende pogingen met apt-get en envy heb ik de drivers 'gewoon' van nvidia gedownload en proberen te installeren: sudo ./NVIDIA-Linux-x86-169.12.pkg1.run

Wat ik dan krijg is:

No precompiled kernel interface was found to match your kernel, would you like to download one from the nvidia site?
Ik antwoord ja, dan: 'Can't find any, the installer needs to compile one'.
Ik antwoord ja, dan: Your kernel is a XEN kernel, does not work in current nvidia, please install a kernel without XEN support and no special kernels.

XEN schijnt iets te zijn mbt virtualisatie, niet eens een server iets dus.

Suggesties? Kennis? :)

Offline siegi

  • Lid
nvidia en hardy
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/25, 20:39:22 »
Waarom wil je een grafische desktop installeren op een server? Als je een grafische omgeving wil kan je misschien best gewoon de desktop installatie gebruiken. Hier kan je ook zonder problemen server toepassingen op installeren. Ik denk dus dat je het jezelf veel moeilijker aan het maken bent dan het is.
Misschien kan je best gewoon opnieuw installeren, want er is waarschijnlijk al een serieuze knoeiboel van drivers.
Bij desktop installatie gewoon na installatie systeem > beheer > hardware drivers en nvidia aanvinken hij download de driver automatisch, installeert het etc.

We zullen toch maar eens zien welke kernel je hebt.
wat zegt hij na het commando uname -a

Offline joop905

  • Lid
nvidia en hardy
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/25, 21:23:22 »
wat voor type kaart is het
wat Slegl schrijft:
 
Citaat van: siegi
Bij desktop installatie gewoon na installatie systeem > beheer > hardware drivers en nvidia aanvinken hij download de driver automatisch, installeert het etc.
wat zegt hij na het commando uname -a
dit moet kunnen werken
 sudo /etc/init.d/gdm stop

sudo sh NVIDIA-Linux-x86-169.12-pkg1.run  

  sudo /etc/init.d/gdm start

Offline siegi

  • Lid
nvidia en hardy
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/25, 21:27:59 »
@Joop als hij dan toch de desktop installatie heeft zie ik totaal het niet in van het manueel te doen.
Reden
bij elke kernel update moet hij de driver opnieuw installeren.

Moest je het dan toch via de command line willen kan je evengoed sudo apt-get install nvidia-glx-new doen.

Jean_

  • Gast
nvidia en hardy
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/25, 21:34:58 »
Citaat van: joop905
wat voor type kaart is het
Nvidia 7600 GT

Citaat
wat zegt hij na het commando uname -a
jean@main:~$ uname -r
2.6.24-16-server

Citaat
sudo sh NVIDIA-Linux-x86-169.12-pkg1.run
Ja dat zou je zeggen, het werkt alleen niet, zoals beschreven.

@siegie Waarom is het zo vreemd om een gui te willen over een server, waarom zou het daarom een zootje moeten zijn, dat ontgaat me even. Niet iedereen gebruikt zn pc op dezelfde manier gelukkig. En ik maak het mezelf niet moeilijker dan het is, ik loop alleen tegen problemen aan, zoals wel meer mensen. Als het zo eenvoudig was had ik geen 5 uur eraan kwijt geweest.

Offline siegi

  • Lid
nvidia en hardy
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/25, 21:43:00 »
Citaat van: Jean_
@siegie Waarom is het zo vreemd om een gui te willen over een server.
De meeste servers werken zonder gui, het zorgt alleen voor extra belasting. Voor het instellen van de server zijn geen gui's beschikbaar. Buiten dan webmin, maar deze word afgeraden wegens verschillende problemen.


Citaat van: Jean_
waarom zou het daarom een zootje moeten zijn, dat ontgaat me even.
Ik zeg dat het nu een zooitje is, je heb op zoveel verschillende manieren de driver proberen te installeren.

Citaat van: Jean_
En ik maak het mezelf niet moeilijker dan het is, ik loop alleen tegen problemen aan, zoals wel meer mensen. Als het zo eenvoudig was had ik geen 5 uur eraan kwijt geweest.
Ik zeg als je een grafische desktop wil installeer dan gewoon de desktop versie. Het zal veel simpeler zijn. Je kan onder de desktop versie ook perfect alle server toepassingen installeren.

Jean_

  • Gast
nvidia en hardy
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/25, 21:53:08 »
Citaat van: siegi
De meeste servers werken zonder gui, het zorgt alleen voor extra belasting. Voor het instellen van de server zijn geen gui's beschikbaar. Buiten dan webmin, maar deze word afgeraden wegens verschillende problemen.
Ik wil deze pc als reserve server wanneer de echte server uitvalt, hoef ik alleen de router in te stellen.


Citaat
Ik zeg dat her nu een zooitje is, je heb op zoveel verschillende manieren de driver proberen te installeren.
Ik weet niet, het package management systeem zou toch integer moeten blijven, misschien vanwege envy, maar daar heb ik zelf nooit problemen mee gehad.

Citaat
Ik zeg als je een grafische desktop wil installeer dan gewoon de desktop versie. Het zal veel simpeler zijn. Je kan onder de desktop versie ook perfect alle server toepassingen installeren.
Zou een optie kunnen zijn, alleen het is een pokkewerk om mn systeem weer helemaal op te zetten met wat ik allemaal eraan gedaan heb. Maar misschien ga ik dat alsnog doen als mn zin om weer naar xp te gaan waar ik veel meer dingen aan de praat heb weer wat bekoeld is. :)

Jean_

  • Gast
nvidia en hardy
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/26, 16:55:09 »
Na een schone install, geen problemen meer.