Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Spam filter Evolution  (gelezen 1122 keer)

Quatz

  • Gast
Spam filter Evolution
« Gepost op: 2008/02/04, 22:46:13 »
Na een paar keer met de live CD te hebben "gespeeld", heb ik ubuntu eindelijk geinstalleerd.
De documentatie gevolgd en het ziet er goed uit.
Ik vraag me alleen af, of en zoja hoe je een spamfilter moet installeren.
Heb wel gelezen dat er een filter is (spamassassin) die je met synaptic moet installeren, maar die kan ik niet 123 in synaptic vinden.
Wie helpt me verder?

Spam filter Evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/05, 16:28:04 »
Zoek in Synaptic op naam naar "spam" dan staat spamassassain er tussen.  Is dat niet het geval, moet je eens kijken of al je softwarebronnen wel aangevinkt staan.  Als ik het me goed herinner, mpet je achteraf nog wel in evolution zeggen dat je die wil gebruiken...  Ergens bij voorkeuren zal dat zijn...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Quatz

  • Gast
Spam filter Evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/06, 15:21:56 »
Ok, ik heb spamassassin geinstalleerd. In Evolution staat aangegeven dat de plugin beschikbaar is en het programma geinstalleerd.
Echter er gebeurt niks, de spammail blijft gewoon in de inbox staan!!

Spam filter Evolution
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/06, 15:53:27 »
Heb je gekeken bij Bewerken-->Plugins (in Evolution natuurlijk) ?  Staat daar een vinkje bij spamassassin ?



Zoals gezegd, worden die veranderingen pas van kracht na een herstart.

Ook zal SA de oude spam niet uit je inbox halen.  Wat je wel moet doen, is die even één voor één aanklikken en markeren als spam.  Zo leer je aan SA wat hijwel en niet moet filteren.
Omgekeerd is het ook belangrijk dat je; vooral in het begin, regelmatig gaat kijken in de folder spam, en er de goede mails "markeert als geen spam".  Het is een soort kunstmatige intelligentie... en je moet het programma dus wat aanleren.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Quatz

  • Gast
Spam filter Evolution
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/06, 18:35:17 »
Ja dat vinkje staat er bij plugins.
Het spamfilter in Outlook heb ik nooit iets hoeven leren en er komt nauwelijks spam doorheen.
Wellicht moet ik iets meer geduld hebben...

Offline Dave

  • Lid
Spam filter Evolution
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/06, 23:38:19 »
emailvoorkeuren en tabblad spam kun je nog eea instellen.

Offline joop905

  • Lid
Spam filter Evolution
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/06, 23:46:36 »
met spamassassin moest een paar keer in het beging wat aan vinken dat het span was