Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] gOS naast Ubuntu 8.04 installeren ?  (gelezen 10444 keer)

pkockx

  • Gast
[opgelost] gOS naast Ubuntu 8.04 installeren ?
« Gepost op: 2009/03/30, 12:52:29 »
Hallo,

Mijn PC werkt momenteel volledig op Ubuntu 8.04 LTS. De windows heb ik er na een 6-tal maanden dualboot uiteindelijk afgegooid.
Nu zou ik graag gOS installeren naast Ubuntu. Ik heb het al eens bekeken van op de CD.
Kan iemand mij zeggen hoe ik een soort dualboot kan maken van deze twee OS of waar ik kan lezen hoe dit moet. Liefst zo simpel mogelijk. Liefst ook op een manier waar ik mijn documenten gewoon op één plaats kan blijven opslaan.

Alvast mijn dank.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/29, 10:28:01 door pkockx »

Offline joop905

  • Lid
Re: gOS naast Ubuntu 8.04 installeren ?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/30, 13:03:47 »

Offline Jan E.

  • Lid
Re: gOS naast Ubuntu 8.04 installeren ?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/30, 17:05:09 »
Waarom zou een mens dat willen doen?? gOS  is Ubuntu, met een ander jasje.. Volgens mij had Woteb dat ooit eens uitgevogeld.. Als je dan toch groen wilt, zet er dan openSuse, zou ik zeggen..

Je kan die distro's trouwens gewoon naast elkaar installeren, en als het bij jou net zo makkelijk gaat als hier, maakt Grub gewoon de juiste ingangen aan.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: gOS naast Ubuntu 8.04 installeren ?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/30, 18:36:20 »
Je kan die distro's trouwens gewoon naast elkaar installeren, en als het bij jou net zo makkelijk gaat als hier, maakt Grub gewoon de juiste ingangen aan.
Inderdaad wordt GRUB op dezelfde manier neergezet, dus alles gaat eigenlijk vanzelf......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline woteb

  • Lid
Re: gOS naast Ubuntu 8.04 installeren ?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/30, 20:29:10 »
Waarom zou een mens dat willen doen?? gOS  is Ubuntu, met een ander jasje.. Volgens mij had Woteb dat ooit eens uitgevogeld..
Klopt! Gewoon screenlets + wbar + prism installeren, en je hebt gOS grotendeels al draaien. Die google applets kun je ook nog toevoegen, maar dan moet je wat ophalen. Ik weet niet meer uit mijn hoofd waar je dat zo gauw kunt vinden.
Wbar kun je hier ophalen: http://www.oudvaders.nl/tools.htm Vergeet niet ook de wbarconf op te halen, want hiermee kun je wbar heel makkelijk configureren en de programma's die je in wbar wilt opnemen verwerken.
prism en screenlets kun je gewoon via synaptic of apt-get installeren.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/30, 20:33:32 door woteb »
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline heir4c

  • Lid
Re: gOS naast Ubuntu 8.04 installeren ?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/30, 22:16:00 »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline woteb

  • Lid
Re: gOS naast Ubuntu 8.04 installeren ?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/30, 22:37:01 »
Hier wbar + screenlets + prism draaiend op een Debian systeem op IceWM.



Als je iets dergelijks draait op een Gnome systeem is het net gOS omdat gOS ook op Gnome draait. Het gOS thema zien te bemachtigen (of kopiëren van de gOS live-CD) en je bent klaar.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

pkockx

  • Gast
Re: gOS naast Ubuntu 8.04 installeren ?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/31, 11:00:13 »
Bedankt voor de info. Het was me idd duidelijk dat het Ubuntu in een ander jasje is. Het is me dan ook om dat mooie jasje te toen. Ik probeer het deze week eerst eens uit via de extra's bij Ubuntu. Is me dat niet mooi genoeg dan zet ik er gOS op. Ik ben in tegenstelling tot velen hier nogal een fan van Google...

Offline Jan E.

  • Lid
Re: gOS naast Ubuntu 8.04 installeren ?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/31, 13:05:34 »
Nou, dat is heel simpel: Op Gnome-look.org staat het gOS-thema. Kan je downloaden en in Ubuntu installeren. Vervolgens download je Wbar en Wbar config (gebruik ik zelf ook, bevalt uitstekend).
Daar na kijk je even op Getdeb.net, alwaar je de Google-gadgets kunt vinden.

Installeren die zwik en je hebt gOS..... half uurtje werk, max.

Eventueel kan je even zoeken naar de google repositories, zodat je ook toegang hebt tot de prism dingen met alle Google-apps. Best handig.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/31, 13:10:00 door Jan E. »


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline woteb

  • Lid
Re: gOS naast Ubuntu 8.04 installeren ?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/03/31, 13:55:50 »
prism en screenlets staan in de Ubuntu pakketbronnen, kun je rechtstreeks installeren.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline woteb

  • Lid
Re: gOS naast Ubuntu 8.04 installeren ?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/03/31, 22:36:59 »
Voor de doe-het-zelver: Hier een link naar een beschrijving hoe je stap voor stap van je Ubuntu systeem een gOS maakt: http://www.deviceguru.com/adding-wbar-prism-and-gadgets-to-ubuntu/

Hier een YouTube filmpje hoe je Wbar moet installeren en instellen: http://www.youtube.com/watch?v=GpzY-g4IDZg&feature=related
« Laatst bewerkt op: 2009/03/31, 22:41:16 door woteb »
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

pkockx

  • Gast
Re: gOS naast Ubuntu 8.04 installeren ?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/04/07, 18:45:44 »
wbar staat erop. Al enkele screenlets op mijn desktop.
Misschien een stomme vraag maar ik krijg die wbarconf niet aan de praat ???

Offline woteb

  • Lid
Re: gOS naast Ubuntu 8.04 installeren ?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/04/07, 19:50:50 »
wbar staat erop. Al enkele screenlets op mijn desktop.
Misschien een stomme vraag maar ik krijg die wbarconf niet aan de praat ???
Ik heb geen Gnome op dit moment, maar via de terminal het commando wbarconf zou moeten lukken.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

pkockx

  • Gast
Re: gOS naast Ubuntu 8.04 installeren ?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/04/07, 20:24:22 »
wbarconf was om op één of andere manier toch niet meer geïnstalleerd. Ik was overtuigd dat ik het gisteren geïnstalleerd had.

Alles werkt nu prima. Ik ga hier nog wat mee voortprutsen en hou die gos momenteel voor bekeken.

Bedankt voor de medewerking ! I love the community  =D


Offline woteb

  • Lid
Re: gOS naast Ubuntu 8.04 installeren ?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/04/09, 21:12:03 »
Kun je een schermfoto plaatsen met het resultaat van jouw 'gOS'..??
Wij zijn wel benieuwd geworden.....  ^-^
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: gOS naast Ubuntu 8.04 installeren ?
« Reactie #15 Gepost op: 2009/04/10, 22:17:11 »
Ik ben in tegenstelling tot velen hier nogal een fan van Google...

Geen zorgen, je bent niet alleen ;)


pkockx

  • Gast
Re: [opgelost] gOS naast Ubuntu 8.04 installeren ?
« Reactie #17 Gepost op: 2009/04/29, 10:31:31 »
sorry. Ik heb wel wat geleerd met het te installeren maar heb het er al alleaal afgezwierd. Ik was al die flashy opstart dingen die ook allemaal opstart tijd vragen heel snel beu. Ik werk weer met een redelijk standaard thema. Enkele een schoon wallpaperke en een paar snelstarters.
Toch bedankt voor de info.