Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: niet alle draadloze netwerken beschikbaar  (gelezen 2151 keer)

dvdl

  • Gast
niet alle draadloze netwerken beschikbaar
« Gepost op: 2008/11/04, 22:13:35 »
Hoi allemaal,

ik heb onlangs een acer a150 met linpus gekocht. hierop heb ik ubuntu naast linpus gezet. (nieuwste versie 8.1 geloof ik). Sindsdien heb ik het probleem dat ik alle netwerken zie in de omgeving behalve mijn eigenste.

Dit is geen verborgen netwerk en functioneerd gewoon naar behoren. tenminste mijn hp notebook en nokia tel kunnen gewoon zelfstandig inloggen.

Kent iemand het probleem? Er zit een atheros wless kaart in. Ik hoop dat iemand een oplossing weet. De buren hebben geen supersnelle verbinding helaas.........;)

alvast bedankt

gr

dvdl

Offline Petervdw

  • Lid
niet alle draadloze netwerken beschikbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/04, 23:17:53 »
Aan dvdl
Kijk hier eens naar.
http://sites.google.com/site/computertip/atheros
Als het niet lukt, vraag verder.
Vr.groet, peter

niet alle draadloze netwerken beschikbaar
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/05, 09:34:44 »
Ik heb gisteren 8.10 op mijn laptop geinstalleerd en zie ook alle netwerken in de buurt behalve mijn eigen.

Als ik mijn laptop opstart met de live cd van 8.04 is mijn netwerk wel bereikbaar.

Groet,
Alexander
HP 530 Laptop / 2 Gig ram / 120 Gig hd
Ubuntu 11.10

Offline Petervdw

  • Lid
niet alle draadloze netwerken beschikbaar
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/05, 10:49:06 »
Aan useradema
Eerst even dit:
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen
Als het na een reboot nog niet werkt, geef dan merk en type van je laptop en sleep de uitkomst van lspci hier naar toe.
Vr.groet, peter

niet alle draadloze netwerken beschikbaar
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/05, 12:21:16 »
mijn lspci:
alexander@laptop-alexander:~$ lspci
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation Mobile 945GME Express Memory Controller Hub (rev 03)
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 945GME Express Integrated Graphics Controller (rev 03)
00:02.1 Display controller: Intel Corporation Mobile 945GM/GMS/GME, 943/940GML Express Integrated Graphics Controller (rev 03)
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) High Definition Audio Controller (rev 01)
00:1c.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) PCI Express Port 1 (rev 01)
00:1c.1 PCI bridge: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) PCI Express Port 2 (rev 01)
00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI Controller #1 (rev 01)
00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB2 EHCI Controller (rev 01)
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 Mobile PCI Bridge (rev e1)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801GBM (ICH7-M) LPC Interface Bridge (rev 01)
00:1f.2 IDE interface: Intel Corporation 82801GBM/GHM (ICH7 Family) SATA IDE Controller (rev 01)
02:06.0 CardBus bridge: ENE Technology Inc CB1410 Cardbus Controller (rev 01)
02:08.0 Ethernet controller: Intel Corporation 82562ET/EZ/GT/GZ - PRO/100 VE (LOM) Ethernet Controller Mobile (rev 01)
10:00.0 Network controller: Intel Corporation PRO/Wireless 3945ABG [Golan] Network Connection (rev 02)
alexander@laptop-alexander:~$

Het vreemde is dat ik onder 8.04 wel mijn eigen router zie (en ook die van de buren) en onder 8.10 niet mijn eigen, maar wel die van de buren.

Alexander
HP 530 Laptop / 2 Gig ram / 120 Gig hd
Ubuntu 11.10

Offline Petervdw

  • Lid
niet alle draadloze netwerken beschikbaar
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/05, 12:34:34 »
Aan useradema
Kijk even in:
http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet
Daarin worden problemen met de  Intel 3945ABG opgelost. (Zie laatste regel van je uitvoer)
Vr.groet, peter

niet alle draadloze netwerken beschikbaar
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/05, 12:39:55 »
Kan toeval zijn natuurlijk ???

Echter veel mensen zetten om veiligheids redenen de "Broadcast" functie uit in hun modem/router.
Erg handig want niemand ziet meer je wireles verbinding, echter natuurlijk zie je die zelf ook niet meer.

Je zult vanaf dat moment alles handmatig moeten instellen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
niet alle draadloze netwerken beschikbaar
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/05, 12:49:39 »
Citaat van: Gandyman
Kan toeval zijn natuurlijk ???

Echter veel mensen zetten om veiligheids redenen de "Broadcast" functie uit in hun modem/router.
Erg handig want niemand ziet meer je wireles verbinding, echter natuurlijk zie je die zelf ook niet meer.

Je zult vanaf dat moment alles handmatig moeten instellen.
Het is trouwens een fabeltje, dat het niet-uitzenden van de netwerknaam de veiligheid verhoogt. Sterker nog, het schaadt de veiligheid:
http://sites.google.com/site/computertip/draadlozeveiligheid

Offline Petervdw

  • Lid
niet alle draadloze netwerken beschikbaar
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/05, 13:17:54 »
Dan zou useradema onder 8.04 zijn SSID toch ook niet zien?
Vr.groet, peter

niet alle draadloze netwerken beschikbaar
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/05, 18:12:47 »
Peter,

ik heb gedaan wat je zei... maar helaas.
Ik zie nog steeds mijn eigen netwerk niet. Wel die van de buren,

Alexander
HP 530 Laptop / 2 Gig ram / 120 Gig hd
Ubuntu 11.10

dvdl

  • Gast
niet alle draadloze netwerken beschikbaar
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/05, 19:40:41 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: Gandyman
Kan toeval zijn natuurlijk ???

Echter veel mensen zetten om veiligheids redenen de "Broadcast" functie uit in hun modem/router.
Erg handig want niemand ziet meer je wireles verbinding, echter natuurlijk zie je die zelf ook niet meer.

Je zult vanaf dat moment alles handmatig moeten instellen.
Het is trouwens een fabeltje, dat het niet-uitzenden van de netwerknaam de veiligheid verhoogt. Sterker nog, het schaadt de veiligheid:
http://sites.google.com/site/computertip/draadlozeveiligheid
Hoi Gandyman

de ssid is gewoon zichtbaar. was wel beveiligd. deze heb ik maar even uitgezet; misschien was er een conflict in het soort sleutel wat er gebruikt werd. Dit heeft geen effect. Ook handmatige config biedt geen oplossing.

nieuw verschijnsel: vandaag zag hij mijn netwerk wel (eventjes). bereik was alleen 0.0 procent. terwijl mijn hp notebook toch aangeeft 100 procent.

Misschien het soort router wat gebruikt wordt?

useradema: wat voor router heb jij?

ik ga iig verder met mijn speurtocht...

gr

dvdl

Offline Petervdw

  • Lid
niet alle draadloze netwerken beschikbaar
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/05, 20:56:24 »
Aan useradema
In de release notes voor 8.10 staat het volgende:

Cannot reactivate Intel 3945/4965 wireless if booting with killswitch enabled

On laptops with Intel 3945 or Intel 4965 wireless chipsets and a killswitch for the wireless antenna, starting the system with the killswitch enabled (i.e., with wireless disabled) will prevent re-enabling the wireless by toggling the killswitch. As a workaround, users should boot the system with the killswitch disabled. A future kernel update is expected to address this issue.

Ik maak eruit op dat je moet opstarten met de draadloos af, en dat je pas draadloos schakelaartje moet aanzetten als 8.10 geladen is. Het wordt in de toekomst met een kernel update verholpen.
Misschien werkt het.
Vr.groet, peter

Ik geloof dat ik nu schuldig ben, dat er twee topics door elkaar zijn gaan lopen. Sorry, dvdl. Zou useradema even een nieuw topic willen starten met Intel 3945 in de titel.

niet alle draadloze netwerken beschikbaar
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/05, 21:06:22 »
Eureka !!!!!!!!

Ik heb het probleem opgelost.

Ik kon verbinding maken met een (onbeveiligd) netwerk in de buurt. Dit was voor mij het teken dat de netwerk kaart  goed was en dat ook Ubuntu geen probleem had.

Ik ben toen in mijn Experia box gedoken en heb Kanaal 11 gekozen i.p.v. automatisch.
Toen verscheen mijn SSID opeens in de lijst met netwerken en kon ik weer verbinding maken met mijn eigen netwerk.

Yes. Ik was al bang dat ik terug moest naar 8.04

Misschien is dit ook de oplossing voor dvdl. Hij is tenslotte deze discussie begonnen.

Bedankt voor alle reacties
Groet,
Alexander

P.S. ik had eerst kanaal 1 gekozen maar toen kon de Windows Vista laptop van mijn vriendin geen verbinding meer maken.
HP 530 Laptop / 2 Gig ram / 120 Gig hd
Ubuntu 11.10

Offline Petervdw

  • Lid
niet alle draadloze netwerken beschikbaar
« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/05, 21:10:25 »
Aan useradema
Heel goed. Het probleem van de twee topics heeft zich nu vanzelf opgelost.
Vr.groet, peter

dvdl

  • Gast
niet alle draadloze netwerken beschikbaar
« Reactie #14 Gepost op: 2008/11/05, 22:39:41 »
yesssssssssssssss

het werkt idd useradema. ik heb het kanaal op 11 gezet en werkt idd. Kunnen we weer verder gaan met het onderzoeken van ubuntu.

bedankt allemaal voor de hulp.

gr

dvdl