Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: WICD versus Network-Manager  (gelezen 4323 keer)

Offline ionraedt

  • Lid
WICD versus Network-Manager
« Gepost op: 2010/01/02, 11:58:45 »
WICD is een heel gebruiksvriendelijk en stabiel programma om klein netwerk (ethernet / WiFi) te beheren en te onderhouden.
Spijtig genoeg ondersteunt WICD geen monbiel internet. Gebruikers op pad, die dus mobiel internet nodig hebben, moeten noodgedwongen gebruik maken van Network-Manager (standaard in Ubuntu). Network-Manager is bij lange niet zo geschikt (qua stabiliteit en features) voor het beheer van het LAN.
De vraag is nu, kunnen WICD en Network-Manager naast elkaar (concurrent) gebruikt worden ??? Ik dacht te weten dat bij installatie van WICD, network-manager automatisch verwijderd wordt.
Is er naast WICD/Network-Manager nog een ander tool dat zowel Mobiel Internet als LAN ondersteunt ??

Re: WICD versus Network-Manager
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/02, 13:44:12 »
Ze kunnen niet naast elkaar gebruikt worden.
Persoonlijk vind ik NetworkManager wel gebruiksvriendelijker dan Wicd, het integreert beter met Gnome en er is beter nagedacht over de interface.

Re: WICD versus Network-Manager
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/02, 15:57:55 »
Ze kunnen niet naast elkaar gebruikt worden.
Persoonlijk vind ik NetworkManager wel gebruiksvriendelijker dan Wicd, het integreert beter met Gnome en er is beter nagedacht over de interface.

dat vind ik ook.
wicd pakt mijn netwerk niet een automatisch wat ik ook aanklik dus geef mij maar nm
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: WICD versus Network-Manager
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/02, 16:50:21 »
Vroeger werd WICD gestart, voordat de grafische omgeving werd gestart, hierdoor had je gelijk netwerk en kon je probleemloos je email cliënt gelijk opstarten.
Tegenwoordig (9.10) wordt WICD pas aan het einde gestart, waardoor dit niet (zonder meer) kan.
Daarbij vind ik de standaard network manager duidelijker in uitleg bij het instellen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline track

  • Lid
Re: WICD versus Network-Manager
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/03, 00:07:01 »
Hoi Ivo,

hier ben ik er dus weer. 

Mijn vraag is, waarvoor moet je perse de wicd gebruiken eigenlijk ?  Ik zou toch denken dat er een oplossing is
die wél met de NM werkt.

track

Offline Skyline

  • Lid
Re: WICD versus Network-Manager
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/07, 17:04:12 »
Ik ben zelf ook een gebruiker van de standaard Network Manager.

Ik heb WICD gebruikt (voor 9.04 + 9.10) en moet zeggen dat het vaak vastliep (WPA2 Enterprise dan)
WEP en WPA Personal ging wel gewoon goed.