Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: printer serieel aansluiten op een moederbord zonder serieel, dus met usb??  (gelezen 3303 keer)

Offline tobe66

  • Lid
Ik heb een systeem met een intel moederbord zonder seriële aansluiting, maar vanaf mijn printer (brother hl-1230) komt wel een seriële stekker, nou heb ik zelf al een USB Printerkabel Omvormer gekocht en aangesloten, echter de printer wordt wel meteen herkent in Ubuntu 9.04 maar als ik iets afdruk blijft de printer alleen maar lege a4 vellen spugen.

weet iemand wellicht een oplossing??

alvast bedankt, Toon.

Offline chaos7

  • Lid
misschien toner op?
of even de tonercassette er uit halen en heen en weer schudden (buiten doen) en weer terug plaatsen?
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline tobe66

  • Lid
Toner is niet op helaas, was het dat maar, ben al de hele middag aan het klooien, maar het lukt me niet om fatsoenlijk 1 pagina met tekst te printen.
In tekstverwerker 1 pagina met Test erop, printen 1epagina en printer blijft lege a4tjes eruit gooien, tot ik het printen op de printer zelf afbreek.

Wordt je printer in Cups herkend? In het adresveld van je browser:
http://localhost:631/
En nog wat leesvoer http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/laserprinter-brother-hl-2030/
« Laatst bewerkt op: 2009/08/18, 00:19:27 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

ben je zeker dat er op het moederbord geen seriele uitbreiding zit? dan hoef je enkel een serieel uitbreidingsslot te kopen.

ben je zeker dat er op het moederbord geen seriele uitbreiding zit? dan hoef je enkel een serieel uitbreidingsslot te kopen.
Arie had al geschreven dat er een parallelle aansluiting op zit, dus geen seriële.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline tobe66

  • Lid
klopt, moet parallel zijn.
Kan iemand advies geven hoe deze printer met parallel kabel te laten werken op een intel moederbord zonder parallelle poort met ubuntu?
Zijn er parallelle insteek(ik denk pci) kaarten die compatibel zijn met ubuntu?

Babertje

  • Gast
Printserver Parallel -> netwerk, sweex bijvoorbeeld maakt een klein kastje om achterop de printer te steken

cranenpha

  • Gast
Ik heb zelf een laser printer brother MFC 8070P Fax.  Deze printer heeft een parrallele aansluiting.  Ik heb er een converter kabel tussen gezet van parrallel naar USB.  De printer werd herkent, maar vond geen stuurprogramma.  Ik heb daarop het stuurprogramma Brother MFC-9050 Foomatic/hl7x0 (recommended) toegewezen, en de printer doet het hier prachtig mee.  Mischien moet je een een ander stuurprogramma kiezen in Printerconfiguratie.  Via:

Systeem, Beheer, Afdrukken, rechtermuis klik op printer en klik op eigenschappen.
noteer het geinstaleerd merk en model en kies daarna een ander model.
probeer te printen.

succes