Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: docx openen in Writer  (gelezen 1098 keer)

docx openen in Writer
« Gepost op: 2013/03/25, 16:43:58 »
In augustus 2010 is hier al een topic over geweest, daar zag ik echter geen duidelijke oplossing.

Ik gebruik 12.10 en kan een ontvangen docx bestand niet openen (een sollicitatiebrief). Niet vanuit Writer zelf en niet door te klikken op het bestand.

Bij de eerste keren openen sloot Libre Office gelijk weer af en kreeg ik ook een foutmelding. Daarna gebeurt er niets of krijg ik een melding bestand herstellen, maar dat is een leeg bestand.

Is dit een bug, en is dit al gemeld?

Kan ik er nog iets aan doen, behalve de persoon vragen het in een ander bestandsformaat op te sturen?



Re: docx openen in Writer
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/25, 17:19:25 »
Welk resultaat heeft u als het document laat omzetten naar het *.odt formaat via zamzar?
Of u maakt een Microsoft account aan en u slaat het bestand op onder hun Skydrive om het vervolgens te openen met deze webapplicatie. Skydrive laat ook toe om het document met een *.odt extensie op te slaan.  8-)

Offline Bobbie

  • Lid
Re: docx openen in Writer
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/25, 17:57:05 »
Zelf eens een Docx document naar binnen gehaald, om met L.O 4.0.2.1 .2.1 te openen en deze sloot dus af.
Welk ook een optie is om via een Deb,  de Beta versie van WPS office voor linux, te installeren ( heb hem zelf ook) en die opent wel Docx documenten.
De officiele site is in het chinees  en bij de installatie ook en erna kan door een extra commando in de terminal wordt hij grotendeel engels.

zie hier http://www.youtube.com/watch?v=ewnO77fwxy4    

Na het openen in wps office kan je hem opslaan als een doc document om als nog in libre office te openen.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/25, 18:08:58 door Bobbie »
Handige tips voor beginners: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/

Re: docx openen in Writer
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/25, 18:08:59 »
Net even geprobeerd: met LO 3.5.7.2 openen docx wel normaal.


VV
« Laatst bewerkt op: 2013/03/25, 18:14:45 door VuurVosje »


Offline wowo

  • Lid
Re: docx openen in Writer
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/25, 18:57:32 »
Heb met LibreOffice 4.0.2.1 .2.1 geprobeerd om een paar test.docx documenten te openen en dit was geen enkel probleem.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: docx openen in Writer
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/25, 20:06:26 »
Hier ook geen problemen met LO 4.0.2

Maar probeer inderdaad anders eens WPS Office, zoals Bobbie al aanhaalt. Ik ben bezig met de Nederlandse vertaling ervan.

Offline bwman

  • Lid
Re: docx openen in Writer
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/25, 20:07:02 »
ook geen probleem hier met lo 4.0
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline Bobbie

  • Lid
Re: docx openen in Writer
« Reactie #9 Gepost op: 2013/03/25, 21:09:43 »
Ik heb nu andere Docx bestanden gedownload en inderdaad geen probleem met openen.

Re: docx openen in Writer
« Reactie #10 Gepost op: 2013/03/28, 14:49:34 »
Het betrof een docx bestand met een plaatje.
Het betreffende document waar het plaatje uit was verwijderd, dus alleen met tekst, opende prima.

Bedankt voor alle tips. Het gaat me er alleen meer om of LibreOffice nog van plan is het programma aan te laten sluiten bij docx bestanden met plaatjes (en mogelijk ook met tabellen, gezien de topic in 2010). Of wachten we tot Microsoft zich gaat aanpassen aan odf??? :-)

Re: docx openen in Writer
« Reactie #11 Gepost op: 2013/03/28, 14:51:54 »
Het betrof een docx bestand met een plaatje.
Het betreffende document waar het plaatje uit was verwijderd, dus alleen met tekst, opende prima.

Bedankt voor alle tips. Het gaat me er alleen meer om of LibreOffice nog van plan is het programma aan te laten sluiten bij docx bestanden met plaatjes (en mogelijk ook met tabellen, gezien de topic in 2010). Of wachten we tot Microsoft zich gaat aanpassen aan odf??? :-)
Vraag mensen om met Microsoft Word in Open Document Format op te slaan, dat is namelijk mogelijk in Microsoft Office 2007 SP1 en hoger.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/28, 22:21:51 door Cumulus007 »

Re: docx openen in Writer
« Reactie #12 Gepost op: 2013/03/28, 15:19:38 »
Mijn LibreOffice opende een groot docx-bestand (60,4 MB) met een tabel en daarin heel veel afbeeldingen zonder problemen. Er lijkt iets aan de hand te zijn met jouw document of het plaatje daarin?
Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon

Re: docx openen in Writer
« Reactie #13 Gepost op: 2013/03/28, 20:16:28 »
Het betrof een docx bestand met een plaatje.
Het betreffende document waar het plaatje uit was verwijderd, dus alleen met tekst, opende prima.

Bedankt voor alle tips. Het gaat me er alleen meer om of LibreOffice nog van plan is het programma aan te laten sluiten bij docx bestanden met plaatjes (en mogelijk ook met tabellen, gezien de topic in 2010). Of wachten we tot Microsoft zich gaat aanpassen aan odf??? :-)
Vraag mensen om met Microsoft Word in Open Document Format op te slaan, dat is namelijk mogelijk in Microsoft 2007 SP1 en hoger.

M.u.v. Microsoft Office 2011 Mac.

Re: docx openen in Writer
« Reactie #14 Gepost op: 2014/05/01, 09:23:39 »
Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn probleem(pje)?
Ik heb een .docx gekregen en als ik LOW deze laat openen, moet ik een filter kiezen in een volgend scherm.
Vraag is, welke?
Of, kan ik een ander iets kiezen om het te openen?
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)