Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Musescore versie 1.x: waar te vinden?  (gelezen 252 keer)

Offline plek

  • Lid
Musescore versie 1.x: waar te vinden?
« Gepost op: 2016/03/30, 19:00:54 »
Enkele Musescore-bestanden gemaakt met versie 0.9 kan ik niet openen in de huidige versie 2.x. Musescore adviseert conversie met een versie 1.x. Die heb ik niet kunnen vinden; via google kom ik steeds uit bij sites om een versie 2.x te downloaden. Ook bij Musescore niet gevonden. Weet iemand waar ik een versie 1.x kan downloaden?

Offline plek

  • Lid
Re: Musescore versie 1.x: waar te vinden?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/30, 19:01:25 »
Enkele Musescore-bestanden gemaakt met versie 0.9 kan ik niet openen in de huidige versie 2.x. Musescore adviseert eerst conversie met een versie 1.x. Die heb ik niet kunnen vinden; via google kom ik steeds uit bij sites om een versie 2.x te downloaden. Ook bij Musescore niet gevonden. Weet iemand waar ik een versie 1.x kan downloaden?

Re: Musescore versie 1.x: waar te vinden?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/31, 21:31:32 »
Ik heb het programma wel niet, maar versie 1.3 kwam uit de 12.04 periode en voor zover ik begreep waren er problemen met musescore 1.3 en ubuntu 14.04 (dit staat wel ergens te lezen op het net). Versie 2.0 kwam vrij vlot en de makers van musescore vonden dat daarmee de kous wel af was. Een opmerking hierbij, al vind je musescore 1.3 de kans bestaat dus dat je dan nog aan het sleutelen moet om het te laten werken op 14.04 (oude dependencies etc). Dan nog is de vraag hoe stabiel blijft je systeem. Ik zou het zeker niet aanraden om zoiets te doen op een systeem die je dagelijks gebruikt. Wat je wel kunt doen is iemand die Windows heeft (of bij jezelf in een virtueel doosje installeren) en versie 1.3 installeren en de muziekstukken converteren.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline plek

  • Lid
Re: Musescore versie 1.x: waar te vinden?
« Reactie #3 Gepost op: 2016/04/01, 16:23:36 »
Dank Theo1971 voor je reactie, en de waarschuwing. Stom genoeg heb ik er helemaal niet aan gedacht de conversie in VirtualBox te doen, waar ik Windows heb draaien. Dank voor je tip dus.