Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem met de draadloze verbinding met de fritz!box7340  (gelezen 3288 keer)

probleem met de draadloze verbinding met de fritz!box7340
« Gepost op: 2010/09/24, 19:34:59 »
 Hoi allemaal!

Ik heb sinds kort een minilaptop en een nieuwe router, nl. de Fritz!Box 7340.
Als ik mijn computertje opstart wordt genoemde router wel herkend maar als ik een verbinding wil maken accepteert hij het wachtwoord, dat ik nota bene zelf via mijn gewone bekabelde DSL-verbinding in de Fritz!Box heb aangemaakt, niet.

Ik heb al een aantal zaken geprobeerd:

1)met de rechtermuisknop op het waaiervormige netwerkpictogram klikken >> verbindingen bewerken >> Auto FRITZ!Box Fon WLAN 7340 Bewerken >> tabblad Draadloze beveiliging kiezen >> kiezen voor "geen"

2)in /home/michael/.gnome2/keyrings de bestanden "standaard.keyring" en "default" verwijderen

3)seahorse-preferences openen (de enige mogelijke keuze is "Geen (om sleutel vragen))

Vervolgens opnieuw opstarten, waarna het kreng weer om een authenticatie vraagt die hij vervolgens niet accepteert.

4) stap 1) herhalen maar dan kiezen voor "WPA & WPA2 persoonlijk" i.p.v. "geen"

wederom opnieuw opstarten, wederom zonder enig resultaat, wederom sleutelringen verwijderen etc.

Onder Windows7 pakt hij hem echter perfect en als ik bij mijn moeder op bezoek ben pakt hij de verbinding op haar draadloze router zowel via Ubuntu als via W7

Iemand een lumineus idee? ???

groet,

Michael uit Rotterdam

Re: probleem met de draadloze verbinding met de fritz!box7340
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/30, 17:28:14 »
Hulde voor de enorme stormvloed aan antwoorden  ;) maar gelukkig heb ik de oplossing na veel kapotgegooide serviezen, maagzweren, hartverzakkingen, kromgetrokken tenen en uiteindelijk bellen met de helpdesk van de Fritz!box gevonden (die overigens ook nog nooit van dit probleem had gehoord en maar even iets uitprobeerde);

Ubuntu blijkt helaas niet overweg te kunnen met de 16-karakterversie van wpa1&wpa2.

Verander je deze in de 8-karakterversie van dat zelfde wpa1&2 en maak je een nieuwe sleutel aan (bijvoorbeeld de eerste 8 karakters van de standaard ingestelde wpa-sleutel die ook op jouw router staat) dan logt hij gewoon in.

Groet,

Michael