Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NTFS Formateren vanuit Ubuntu?  (gelezen 959 keer)

Offline Cme

  • Lid
NTFS Formateren vanuit Ubuntu?
« Gepost op: 2014/05/18, 13:07:18 »
De partitie waar Windows7 opstaat is gecrasht, ik kan er niets meer mee, ook geen Recovery.
Gparted biedt de mogelijkheid de dev/sda 2 (waar een rode uitroepteken bij staat) NTFS te formateren.

Mijn   vraag is of dit het probleem wat het rode uitroepteken oplevert, ongedaan maakt ?

Ik heb nl. een Windows 7 op schijf en wil deze gebruiken, daarnaast Ubuntu installeren en verder leren kennen, want mijn fascinatie  blijft.

Zie stap2:
https://sites.google.com/site/computertip/opstartprobleemwindows
« Laatst bewerkt op: 2014/05/18, 13:08:52 door Cme »
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Offline vanadium

  • Lid
Re: NTFS Formateren vanuit Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/18, 16:14:16 »
De informatie die je geeft, lijkt die crash te bevestigen: gparted herkent dat het om een ntfs partitie gaat, maar kan die verder niet lezen of openen. Formatteren zal het probleem natuurlijk wel oplossen, maar je Windows installatie is dan weg. Ik vrees dat, als je niet met een Windows herstelpartitie of DVD de installatie niet kunt reanimeren, dat je toch Windows 7 zal moeten herinstalleren.

Denk ook eens na over wat de crash heeft veroorzaakt. Dit kan voortvloeien uit een net op het verkeerde moment foutief uitzetten/uitvallen van de computer, maar het kan ook wijzen op een falende harde schijf/harde schijf controller.

Online Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: NTFS Formateren vanuit Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/18, 21:23:20 »
Hier was al een topic over, op http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=84607.0;topicseen

Slotje dus ......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.