Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Openen BIN file.  (gelezen 2321 keer)

Openen BIN file.
« Gepost op: 2008/03/11, 12:20:06 »
Heren, Ter illustratie hoe weinig ik nog weet; soms krijg ik een BIN file toegevoegd bij een mailtje. Als ik daarop klik krijg ik een venster met de mededeling: Dit is een BIN file van, volgt afzender. Vervolgens wordt mij gevraagd of ik het bestand wil opslaan. Nee natuurlijk, ik wil het bestand openen. Maar hoe doe ik dat? Het schijnt een Word bestand te zijn. Volgens mij moet Open Office dat gewoon openen. Ik heb Open Officwe geïnstalleerd, desondanks krijg ik toch steeds deze vraag. Help!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Openen BIN file.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/11, 12:32:28 »
bin = vermoedelijk een virus. En zeker geen Word-bestand. Je bent wel de pineut, Herman!  Gisteren kwam je aan met een webstek waar een trojan op bleek te zitten, en nu weer dit. Of ben je ons hier soms aan het uitproberen?

Dat zal nog niet meevallen, dan..... De jongens en meisjes hier hebben verstand van computers, die hou je niet zo makkelijk voor de gek. We zijn hier geen windozen.   :-)

Openen BIN file.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/11, 12:49:53 »
Pjotr123, je kent me natuurlijk niet, maar ik neem niemand in de maling. Dat probleem van gisteren was een echt probleem. Als er een trojan op blijkt te zitten, dan doet de webmaster het slecht, want het betekent gewoon dat de meeste mensen zijn webstek niet zullen bezoeken. Ook op Windows is de anti-virus software inmiddels zo goed dat dit meteen herkent wordt.
Wat betreft dat BIN bestandje, ik wil je het betreffende mailtje wel doorsturen, dan kan je het zelf zien. Het komt nota bene van een dominee af. Anderen die met Windows werken schijnen dit bestandje wel te kunnen openen en er zat geen virus in.

Openen BIN file.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/11, 13:18:57 »
mail dan maar even terug en vraag of hij het in gewoon .doc wil opslaan en doorsturen...


sla het bestand anders eens op en open het met gedit...

Openen BIN file.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/11, 13:36:16 »
of .obt

Openen BIN file.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/11, 13:38:36 »
Heren, ik ben nog niet zover. Hoe doe je dat allemaal.

Openen BIN file.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/11, 13:50:06 »
sla dat bin bestand gewoon op in uw persoonlijke map, open de terminal en typ:
gedit naamvan.bin

zo kunt ge eens zien wat er eigenlijk inzit (ofja, vaak toch)

edit: ik zie ook net dat ge mij die mail hebt doorgestuurd, de bijlage zat er wel niet bij...

Openen BIN file.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/11, 14:00:22 »
Nunslaughter, dit is wat ik kreeg.

Kan het bestand ‘/home/herman/Jozua’ niet openen.
Niet in staat de tekencodering automatisch te vinden.
Ga na of u niet probeert om een binair bestand te openen.
Selecteer een tekencodering uit het menu en probeert het opnieuw.

Stank voor dank heet zoiets geloof ik.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Openen BIN file.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/11, 14:21:36 »
Herman, de bijlage is niet meegekomen. Als ik deze draad lees, dan moet het bestand haast wel een kwaadaardige code bevatten. Doe veiligheidshalve eens dit:

- open een gratis e-mail adres bij Gmail:
https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?service=mail&passive=true&rm=false&continue=https%3A%2F%2Fmail.google.com%2Fmail%2F%3Fhl%3Dnl%26tab%3Dwm%26nsr%3D1%26ui%3Dhtml%26zy%3Dl<mpl=default<mplcache=2&hl=nl

- stuur het bestand naar je nieuwe Gmail-adres.

- Probeer het te openen in Gmail: Google doorzoekt het automatisch op virussen.

Levert dit iets op?

Openen BIN file.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/11, 17:40:57 »
Pjotr123, ik heb het ontvangen in Gmail. Ik kan al een hele tijd niets meer verzenden vanuit Thunderbird wegens overgang van Planet naar Alice. Ik moet bij Alice informeren hoe ik hun uitgaande server instel.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Openen BIN file.
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/11, 18:13:26 »
Citaat van: HermanDegenhart
Pjotr123, ik heb het ontvangen in Gmail. Ik kan al een hele tijd niets meer verzenden vanuit Thunderbird wegens overgang van Planet naar Alice. Ik moet bij Alice informeren hoe ik hun uitgaande server instel.
Nou ja, je hebt nu Gmail. Beste wat er is, ik heb niks anders meer.

Wat zegt Gmail over de bijlage? Zit er een virus in? Kan Google docs hem openen?

Offline BlackBurn

  • Lid
    • http://www.robmaas.eu
Openen BIN file.
« Reactie #11 Gepost op: 2008/03/11, 18:42:58 »
Citaat van: HermanDegenhart
Pjotr123, je kent me natuurlijk niet, maar ik neem niemand in de maling. Dat probleem van gisteren was een echt probleem. Als er een trojan op blijkt te zitten, dan doet de webmaster het slecht, want het betekent gewoon dat de meeste mensen zijn webstek niet zullen bezoeken. Ook op Windows is de anti-virus software inmiddels zo goed dat dit meteen herkent wordt.
Wat betreft dat BIN bestandje, ik wil je het betreffende mailtje wel doorsturen, dan kan je het zelf zien. Het komt nota bene van een dominee af. Anderen die met Windows werken schijnen dit bestandje wel te kunnen openen en er zat geen virus in.
Dit is zeker niet waar met de antivirus/spyware/adaware scanners onder windows is het uitermate triest gesteld.
Joanna Rutkowska heeft hier zelfs een paar uitstekende presentaties over gemaakt. Zie o.a. http://theinvisiblethings.blogspot.com/ Het is wel redelijke diepgaande stof, maar als je het interessant vind erg leuk.
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu