Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gmail account  (gelezen 1988 keer)

Offline yJi

  • Lid
Gmail account
« Gepost op: 2015/05/08, 19:20:09 »
Weet niet of het hier kan, dit onderwerp 'Gmail' hier te behandelen.

Heb immers in april een gmail account aangemaakt omdat dat zoveel veiliger zou zijn.
Maar sinds kort - ongeveer een week - wanneer ik inlog op mijn gmail account, zie ik helemaal niets
meer van mijn mail, maar alleen maar meer een bijna facebook-achtige gedoe op mijn account.
Heb al een mailtje erover gestuurd...maar ja gmail toont zich dus niet meer wat ik ook maar doe.
Op mij secundaire email adres komt ook niets van de Gmail beheerders.
ook het Help menu geeft ook geen inzicht hierin.
Hoe kom ik weer bij mijn mail onder Gmail zonder dat 'facebook' gedoe!  ???   
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Gmail account
« Reactie #1 Gepost op: 2015/05/08, 19:22:42 »
Dan zit je in je Google+ en niet in je e-mail.
https://mail.google.com/mail/?tab=wm

Re: Gmail account
« Reactie #2 Gepost op: 2015/05/08, 19:49:34 »
Gmail veilig? Het werkt allemaal zeer handig en efficient, maar qua veiligheid heb ik zo mijn twijfels (NSA?). En ik schijn niet de enige te zijn. Ik ben zelf Protonmail (https://protonmail.ch/) aan het uitproberen. Is nog in beta-fase, maar lijkt me een goeie 'kanshebber'. Ontwikkeld door de slimmerds van CERN en gevestigd in Zwitserland, hetgeen een erg prettig land is, wanneer je op je privacy bent gesteld (en van bergen houdt uiteraard ;))
Een boek doet het altijd...

Re: Gmail account
« Reactie #3 Gepost op: 2015/05/08, 20:00:02 »
http://mail.vivaldi.net van Vivaldi is veel veiliger dan GMail ;)

Zie verder Pjotr's reactie.

Offline yJi

  • Lid
Re: Gmail account
« Reactie #4 Gepost op: 2015/05/12, 22:43:54 »
Heb het in Gmail zelf opgelost, bedankt voor jullie reacties!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Gmail account
« Reactie #5 Gepost op: 2015/05/12, 22:47:06 »
Dan zit je in je Google+ en niet in je e-mail.
https://mail.google.com/mail/?tab=wm

Ja, Pjotr, dat gebeurde na een paar veranderingen in mijn instellingen menu. Nu is het weer slechts gmail, maar las hier net dat dit ook niet veilig is...
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Gmail account
« Reactie #6 Gepost op: 2015/05/13, 01:46:55 »
Ja, Pjotr, dat gebeurde na een paar veranderingen in mijn instellingen menu. Nu is het weer slechts gmail, maar las hier net dat dit ook niet veilig is...

Geen zorgen maken over Gmail; het is een relatief veilige mailbox en server die goed onderhouden wordt door Google zelf. Natuurlijk is Google een grote data-verzamelaar met alle gevolgen van dien.

Maar in wezen hoef je je geen zorgen te maken m.b.t. Gmail . (Ik gebruik dat ook zelfs semiprofessioneel)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Gmail account
« Reactie #7 Gepost op: 2015/05/13, 08:06:08 »
Ik ben een tijd geleden overgestapt naar mailbox.org, een Duitse provider. Wat mij betreft een aanrader.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Gmail account
« Reactie #8 Gepost op: 2015/05/13, 08:35:13 »
Zorg dat je de 2 weg verificatie via mobile telefoon aanzet, dan komt de hacker er niet zo snel in.

-Zelf stuur ik alle email naar gmail, dan automatisch wordt het door gestuurd naar mijn eigen provider.
Dan hoef je in de toekomst alleen je email te wijzigen bij gmail waar de mail naar toe moet, als je van provider wisselt.
Wel mail die je zelf maakt wel op gmail doen, anders gaan ze je provider mail gebruiken.
-En je hebt een kopie(backup) van je mail op gmail staan, wel af en toe alles in het archief zetten, en thuis ook een kopie maken van je mail.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Gmail account
« Reactie #9 Gepost op: 2015/05/13, 08:47:40 »
Dan zit je in je Google+ en niet in je e-mail.
https://mail.google.com/mail/?tab=wm

Ja, Pjotr, dat gebeurde na een paar veranderingen in mijn instellingen menu. Nu is het weer slechts gmail, maar las hier net dat dit ook niet veilig is...
Gmail gebruikt geen spyware trackers. Volgens mij is Gmail met een sterk wachtwoord veilig.

Offline yJi

  • Lid
Re: Gmail account
« Reactie #10 Gepost op: 2015/05/13, 08:59:16 »
Wel weer heel veel goede tips, en ja ik heb een heel sterk wachtwoord ook op gmail.
Heb ik die tel.optie dan nog nodig?...heb wel een eenvoudige mobiel die ik amper gebruik en alleen sms't.

Zelf zit ik tevreden bij niet de goedkoopste provider xs4all, de goedkoopte lokt mij niet.
Te vaak hoor ik dat het daar toch vaak niet lekker loopt.
De service hier vind ik ook goed en zeker betrouwbaar, weet niet of jullie dat ook vinden.
Het modem/router is ook van goede kwaliteit Fritz!Box van AVM de 4960.

Over alle andere tips van jullie, denk ik even na. Wil het even bekijken.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Gmail account
« Reactie #11 Gepost op: 2015/05/13, 09:26:56 »
Wel weer heel veel goede tips, en ja ik heb een heel sterk wachtwoord ook op gmail.
Heb ik die tel.optie dan nog nodig?...heb wel een eenvoudige mobiel die ik amper gebruik en alleen sms't.
Hoe sterk je wachtwoord ook is, als iemand er achter komt kan die aanmelden op je gmail account.

Niet bij aanmelden in twee stappen, dan is ook toegang tot je telefoon nodig.
Of je van die extra beveiliging gebruik wil maken kan je het beste zelf beslissen.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Gmail account
« Reactie #12 Gepost op: 2015/05/13, 09:41:23 »
Wel weer heel veel goede tips, en ja ik heb een heel sterk wachtwoord ook op gmail.
Heb ik die tel.optie dan nog nodig?...heb wel een eenvoudige mobiel die ik amper gebruik en alleen sms't.
Hoe sterk je wachtwoord ook is, als iemand er achter komt kan die aanmelden op je gmail account.

Niet bij aanmelden in twee stappen, dan is ook toegang tot je telefoon nodig.
Of je van die extra beveiliging gebruik wil maken kan je het beste zelf beslissen.
De 2-stappen beveiliging is echt goed te noemen hoor ; alleen is je telefoonnummer dan gekoppeld aan Google ....
een tip moest je deze extra maatregel nemen met Gmail:  je kan ook 'offline codes' (codes die normaal per SMS naar je gestuurd worden, en die telkens anders zijn) genereren zodat je toch nog kan inloggen moest je je telefoon niet bij hebben ergens (of je provider is onbereikbaar) . Deze codes kan je 1 per 1 gebruiken en slechts 1x per code (dus doorstrepen is de boodschap)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline yJi

  • Lid
Re: Gmail account
« Reactie #13 Gepost op: 2015/05/14, 19:37:37 »
bedankt nog eens...voorlopig blijf ik bij Gmail...misschien nog wel naar Vivaldi Mail.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro