Eej vraagje, hoeveel MHz is de G4 en hoeveel MB RAM?
Voor de duidelijkheid nog wat aanvullende info uit een eerdergeplaatste oproep op dit forum. We zijn eigenlijk niet verder gekomen dan de stap die hier beschreven staat.
Vooruitlopend op jullie reactie: Kunnen we de lege partities zonder gevaar deleten?
John
Kopie van eerdere oproep:
Ik (Linux-groentje) probeer samen met een vriend (ook een Linux-groentje) Ubuntu op zijn PowerBook G4 te zetten. Het proefdraaien ging prima; zelfs surfen op internet was mogelijk. Het installeren gaat echter niet zonder problemen. Bij stap 4 van de installatieprocedure komt er een scherm met de naam 'partities voorbereiden' waarop te zien is dat er 8 vreemde lege partities op de hard disk staan. Volgens mijn verbaasde vriend zijn die nieuw, want er stonden er voor de start van de installatie slechts 2 op: 1 voor zijn Apple OS van rond de 30 G, en 1 leeggemaakte van zo' n 10 G. Op deze laatste wil hij graag Ubuntu zetten. We weten nu niet hoe we verder moeten. Wie weet raad?
Ik weet niet hoe we de screendump van het scherm kunnen laten zien, daarom hieronder een tekstuele weergave van wat er op het scherm staat. Alvast dank, John en Philip
partities voorbereiden
Device Type Mount point Format Size Used
/dev/hda
/dev/hda1 0 unknown
/dev/hda2 0 unknown
/dev/hda3 0 unknown
/dev/hda4 0 unknown
/dev/hda5 0 unknown
/dev/hda6 0 unknown
/dev/hda7 0 unknown
/dev/hda8 0 unknown
/dev/hda9 29110 MB 28000 MB
/dev/hda10 10896 MB 19 MB
free space 0 MB
Maak minstens ruimte voor een root partitie (" /") met ... enz.