Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: youtube video vult niet scherm bij aansluiting naar tv  (gelezen 688 keer)

Offline yogiman

  • Lid
youtube video vult niet scherm bij aansluiting naar tv
« Gepost op: 2019/06/20, 23:05:52 »
Ik heb de tv aan de laptop gekoppeld met een hdmi kabel. Websites komen er volledig op, maar bij videos is het beeld langgerekt met onder en boven een zwarte balk.

Re: youtube video vult niet scherm bij aansluiting naar tv
« Reactie #1 Gepost op: 2019/06/20, 23:42:55 »
Vaak kun je dat op je TV instellen.
Wij hier in elk geval wel. Wij stellen dat per source in en die instelling blijft er dan ook zo in totdat het gewijzigd is. Meestal is de instelling "automatisch" genoeg.

En het kan zijn dat de video's niet de verhoudingen hebben als het tv scherm. Dan kun je nog steeds ook zwarte balken krijgen. Bij brede bioscoopfilms bijvoorbeeld.
Soms heb je dat gewoon. :D
« Laatst bewerkt op: 2019/06/20, 23:47:09 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline ajjp

  • Lid
Re: youtube video vult niet scherm bij aansluiting naar tv
« Reactie #2 Gepost op: 2019/06/21, 10:11:02 »
Soms is het gewoonweg niet passend te krijgen, wat je ook probeert, omdat computer en TV geen identieke verhoudingen kennen. Zo moet ik bij gebruik van een Acer netbookje op een iets oudere TV (wel HDMI) altijd het meest rechter deel missen (niet storend).

Offline yogiman

  • Lid
Re: youtube video vult niet scherm bij aansluiting naar tv
« Reactie #3 Gepost op: 2019/06/21, 10:55:29 »
Ja, dat is zo. Ik heb een onbekend merk tv. Ik heb de resolutie via display op 1280x800 gezet, maar het is verre van ideaal. Nu mis ik een deel van de rechterzijkant.

Re: youtube video vult niet scherm bij aansluiting naar tv
« Reactie #4 Gepost op: 2019/06/21, 12:11:39 »
Heeft de TV dan geen beeldverhoudingen-instellingen waarmee je dat kunt aanpassen?
Ik kan het hier zelfs zo (klein) instellen dat er om heel het beeld een zwart kader zit. Ik mis niets, want altijd een passende instelling mogelijk, al staat hij meestal standaard op "automatisch".
« Laatst bewerkt op: 2019/06/21, 12:13:26 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline yogiman

  • Lid
Re: youtube video vult niet scherm bij aansluiting naar tv
« Reactie #5 Gepost op: 2019/06/21, 14:23:38 »
Het is een relatief goedkope tv, Finlux. Ik heb grondig gezocht, maar niks kunnen vinden.

Re: youtube video vult niet scherm bij aansluiting naar tv
« Reactie #6 Gepost op: 2019/06/21, 18:32:51 »
Op zich een niet verkeerd merk. Hebben wij ook een tijd gehad. Maar kan me indenken dat hij de instelling dan net even niet heeft.

Probeer anders eens wat andere beeldscherminstellingen. 480P geeft ook nog redelijk beeld zolang je er niet met je neus op gaat hangen.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore