Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Jam - Nijmegen  (gelezen 10026 keer)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Ubuntu Jam - Nijmegen
« Gepost op: 2011/03/21, 10:55:24 »
In navolging van het topic over Ubuntu Global Jam, hierbij de aankondiging voor Nijmegen.

In het weekend van 1 april vindt de Ubuntu Global Jam plaats. Dit is een activiteit waar op verschillende plaatsen over de hele wereld mensen uit de Ubuntu-gemeenschap bij elkaar komen om plezier te maken, te leren en Ubuntu te verbeteren. Iedereen is hier welkom en ook iedereen kan bijdragen. Ben je benieuwd hoe je het verschil kunt maken? Dan is dit een mooie kans om dat te ontdekken!

Zaterdag 16 april gaan we vanuit Ubuntu NL iets soortgelijks organiseren in Nijmegen. Het hoofddoel is plezier hebben en bijdragen aan Ubuntu. Iedereen kan en mag bijdragen, dus wees niet bang als je geen techneut bent. We zullen rond 11 uur beginnen door met elkaar kennis te maken en bekijken wat we allemaal zouden kunnen doen. Als je een laptop hebt, neem deze mee! Mocht je iets later willen komen is dat geen probleem.
Iedereen is welkom, maar graag wel van te voren aangeven of je aanwezig zult zijn. Je kunt je aanmelden bij ondergetekende.

Wat: Ubuntu Jam
Wanneer: Zaterdag 16 april vanaf 11 uur.
Waar: First8 - Toernooiveld 220, Nijmegen.
  3 minuten lopen van Station Nijmegen Heyendaal
  http://first8.nl/contact/route-nijmegen.dot
  Tip: gratis parkeren bij station Heyendaal


Groeten,
Rachid.

Update
Aanmelden aub via een persoonlijk bericht (of mail) aan mij. Dit is er zodat we kunnen inschatten hoeveel mensen er ongeveer komen.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/25, 18:15:04 door Rachid »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/21, 18:34:19 »
Heb je zin om ook aan deze Jam deel te nemen, schrijf je dan hier in: http://loco.ubuntu.com/events/team/825/detail/
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/21, 18:52:15 »
Ik heb me net toegevoegd, alleen verschijnt mijn naam niet in het lijstje, wel een lege entry.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/21, 20:21:28 »
Ik heb me net toegevoegd, alleen verschijnt mijn naam niet in het lijstje, wel een lege entry.

Dat is dezelfde bug als femke98 bij de verkiezing app had, namelijk een lp-username wijziging. Je kunt een mail naar rt@ubuntu.com om deze aan te laten passen, of wachten tot de patch is toegevoegd zodat dit automatisch gebeurt
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/21, 20:55:54 »
Mijn zoon is 15 april jarig. Ik moet eerst even kijken wat die daarmee doet. Mocht de zaterdag vrij blijven dan schrijf ik me in.

Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/21, 21:11:51 »
Ik heb me net toegevoegd, alleen verschijnt mijn naam niet in het lijstje, wel een lege entry.

Dat is dezelfde bug als femke98 bij de verkiezing app had, namelijk een lp-username wijziging. Je kunt een mail naar rt@ubuntu.com om deze aan te laten passen, of wachten tot de patch is toegevoegd zodat dit automatisch gebeurt

Ik wacht wel op de patch, automatisch is wel zo handig. :)

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/21, 21:44:14 »
Ga eens kijken of ik ook aanwezig kan zijn.
Lijkt mij zeker leuk om ook eens bij zoiets te zijn.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/21, 21:53:37 »
Nijmegen, in de buurt,
De 16e, geen dienst dus vrij,

Ik denk er nog eens over na, wie weet.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/21, 22:53:38 »
Chris, dat is weer lang geleden. Zou erg leuk zijn als je ook komt.

furioza, ook jij bent welkom.

En als TonH ook nog komt dan wordt het zeker een groot succes
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/21, 23:26:38 »
Ronnie, zo het er nu uitziet kan ik komen, nog even h.e.e.a. uitsluiten maar ik laat het weten ;)

Offline JvH

  • Lid
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/22, 13:42:13 »
Is die Jam ook bedoeld voor 'gewone' forumleden?
Ik woon aardig in de buurt, dus ik zou wel kunnen komen. Ik weet alleen niet in hoeverre ik me daarbij nuttig zou kunnen maken.

In artwork ben ik bepaald geen ster, en vertalingen daar heb ik na de CoCL eerlijk gezegd niet zo'n zin meer in.
Ik zou eventueel testwerk kunnen verrichten (+ bevinding opschrijven), en documentatie wil ik op zich ook wel een keer proberen.

Ik heb zelf alleen geen laptop om mee te nemen, dus ik weet niet hoe het zit met evt. werkplekken?

Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #11 Gepost op: 2011/03/22, 14:54:37 »
Is die Jam ook bedoeld voor 'gewone' forumleden?
Ik woon aardig in de buurt, dus ik zou wel kunnen komen. Ik weet alleen niet in hoeverre ik me daarbij nuttig zou kunnen maken.

In artwork ben ik bepaald geen ster, en vertalingen daar heb ik na de CoCL eerlijk gezegd niet zo'n zin meer in.
Ik zou eventueel testwerk kunnen verrichten (+ bevinding opschrijven), en documentatie wil ik op zich ook wel een keer proberen.

Ik heb zelf alleen geen laptop om mee te nemen, dus ik weet niet hoe het zit met evt. werkplekken?

Heb eigenlijk precies dezelfde vragen. Woon ook in Nijmegen dus heb er op zich wel interesse in maar vraag me af wat ik zou kunnen betekenen.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/22, 15:23:26 »
Hey, in het eerste bericht staat dat iedereen mag komen he :). We hebben nu verschillende ideeën wat mensen kunnen doen. We kunnen hier evt. nog meer dingen opperen.

Zelf weet ik nu nog niet precies wie wat kan gaan doen. Als het aan mij ligt bekijken we dat de dag zelf een beetje. Ik zou zeggen: "Kom gewoon langs en neem een kijkje". Het is ook gewoon leuk om eens IRL te meeten met andere Ubuntero's.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline JvH

  • Lid
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #13 Gepost op: 2011/03/22, 15:50:38 »
Dat laatste is sowieso het geval.
Maar het gaat er die dag toch voornamelijk om dat men zich ook nuttig maakt :) Dat zou ik persoonlijk althans leuker vinden - maar een beetje erbij hangen is niet echt mijn ding.
En dan is het wel handig om vooraf te weten wat er aan taken ligt en hoe het zit met de aanwezige apparatuur.

Om maar een praktisch voorbeeld te noemen: als ik werk op de computer zou moeten verrichten, dan zal ik wel een pc/laptop nodig hebben met vergroting (bijv. via Compiz) erop.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #14 Gepost op: 2011/03/23, 12:24:17 »
Voor mij is het ook nog best nieuw allemaal. 2 weken geleden werd het idee geopperd, en nu hebben we een een plek en dag om samen te komen.

Zelf heb ik wel een laptop met Ubuntu waar iemand op mag werken.

Op de wiki heb ik vast wat ideeën neergezet.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline JvH

  • Lid
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #15 Gepost op: 2011/03/23, 14:59:24 »
OK, als ik het lijstje met activiteiten op de wiki zo zie, dan kan ik me wel nuttig maken.
Een idee voor op de lijst is misschien het aanvullen van de lijst met ideeën op Ubuntu Brainstorm. Ik weet niet of er überhaupt iets mee gedaan wordt, maar het is in ieder geval wel leuk werk :)
Ik wil wel komen de 16e. Dus Rachid, ik heb wel interesse in je laptop :)

Offline brent8800

  • Lid
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #16 Gepost op: 2011/03/25, 15:59:56 »
Ik woon in nijmegen ^^ dus helemaal dicht bij! ik kom denk wel even kijken ;-).  Beter nog. het is tegen over me school ^^.  :evil:
« Laatst bewerkt op: 2011/03/25, 16:03:39 door brent8800 »
Ubuntu 14.04 LTS

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #17 Gepost op: 2011/03/25, 17:05:50 »
En aangemeld.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #18 Gepost op: 2011/03/25, 18:13:53 »
Zouden jullie mij aub even een persoonlijk bericht willen sturen als je komt.

Dan kan ik een beetje overzicht hebben hoeveel mensen er komen. We hebben wel ruimte, maar die is enigszins beperkt. Toch denk ik dat het wel goed komt hoor.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #19 Gepost op: 2011/04/07, 14:23:01 »
Ik heb een paar PC's geregeld waar op gewerkt kan worden. Kunnen we ook gebruiken om Natty te testen.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/07, 14:43:23 door Rachid »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline JvH

  • Lid
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #20 Gepost op: 2011/04/09, 15:33:47 »
Hoeveel mensen hebben er zich tot dusver aangemeld?

Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #21 Gepost op: 2011/04/09, 17:00:44 »
Hier kan je zien wie er zich heeft aangemeld. (Zonder naam ben ik.)

Offline JvH

  • Lid
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #22 Gepost op: 2011/04/09, 17:53:35 »
Krijg nou wat, ik sta er niet bij?!
Ik heb me toch echt via PB aangemeld.........

Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #23 Gepost op: 2011/04/09, 17:55:59 »
Krijg nou wat, ik sta er niet bij?!
Ik heb me toch echt via PB aangemeld.........

Dat kun je alleen zelf doen met je Launchpad.net account

Offline JvH

  • Lid
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #24 Gepost op: 2011/04/09, 20:02:46 »
Hmm ik had gereageerd op bericht 18, dus ik dacht dat de kous daarmee wel af zou zijn.
Maar goed, alsnog aangemeld, dus zo zou het goed moeten zijn...