Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vsftpd probleem  (gelezen 1796 keer)

Vsftpd probleem
« Gepost op: 2009/12/04, 18:25:34 »
Hoi Ubuntu'ers,

Hallo ben nieuw op dit forum dus allemaal "Hallo" ;), maar ben niet nieuw met ubuntu  ;)
Gebruik het nu bijna 8 maand op me server en heb het ook op me laptop staan voor school.
Ik vind Ubuntu erg fijn werken en het is een mooi systeem!

IK heb een klein probleem met vsftpd, ik heb het op gezet met deze tutorial.

http://www.ipconfig.co.nz/blog/post.cfm/how-to-setup-an-ftp-server-on-linux-vsftpd

Maar nu krijg ik steeds deze error:

Status: Verbinden met 10.0.0.2:21...
Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord: 220 Welcome to blah FTP service.
Commando: USER janaap
Antwoord: 331 Please specify the password.
Commando: PASS **********************
Antwoord: 530 Login incorrect.
Fout: Fatale fout
Fout: Kan niet verbinden met server

Wat kan ik daaraan doen ? heb eerder altijd proftpd gebruikt maar vind absoluut NIET fijn werken!
Vandaar dat ik het nu probeer met vsftpd...


« Laatst bewerkt op: 2009/12/07, 12:52:57 door gangsterkb »

Re: Vsftpd probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/04, 18:35:42 »
Hmmm....

Google is  8)

Het probleem was dit:

pam_service_name=vsftpd
Heb ik veranderd naar:
pam_service_name=ftp
En nu doet hij het...


Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Vsftpd probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/04, 19:08:08 »
Hey, mooi dat het je zelf al gelukt is. Persoonlijk zou ik SFTP ipv FTP gebruiken. Dit is wat veiliger (oa. versleutelde verbinding).
Enige dat je daarvoor moet installeren is openssh (welke waarschijnlijk al op je server staat).

Met bijv. Filezilla kun je makkelijk bestanden up-/downloaden net zoals met FTP. Je kunt dan gewoon inloggen met je normale username.
Voor meer info over extra beveiliging zie deze howto om een SFTP server op te zetten
« Laatst bewerkt op: 2009/12/04, 19:09:55 door Wazzzaaa »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Vsftpd probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/07, 12:51:22 »
Hoi.

Jah vind het zelf ook erg mooi dat hij nu alles doet wat hij moet doen.
Maar ik heb er nu net2ftp maar die wil niet verbinden met localhost ???

wat kan hier het probleem van zijn???


Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Vsftpd probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/07, 13:56:50 »
Wat is de melding dan?
Op de wiki staat uitgelegd hoe je een ftp server opzet. http://wiki.ubuntu-nl.org/FtpServer

Maar zoals ik al zei, een SFTP server is veiliger: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/SSHToegangBeperken
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Vsftpd probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/07, 16:16:51 »
Jah oke maar eerlijk gezegt heb ik geen zin om alles weer op nieuw instaleren terwijl dit ook lekker draaid...

Een volgens de website is vsftp ook veilig genoeg.

Certainly. vsftpd was designed and implemented from the ground up with security in mind.

   1. It fixes fundamental design flaws present in most installations of wu-ftpd, proftpd and even bsd-ftpd by not over-using the dangerous root user.
   2. It makes use of powerful security facilities such as capabilities and chroot.
   3. It employs secure coding techniques to make buffer overflows a solved problem.
   4. It is written by someone who is a vulnerability researcher.

Deze fout heb ik via Webmin

ftp localhost

Login failed.
Name (localhost:root):

Re: Vsftpd probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/07, 16:24:59 »
Ook dit opgelost, in plaats van localhost me IP neergezet.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Vsftpd probleem
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/07, 18:47:48 »
ej gang*, mooi dat het weer is opgelost en als het nu werkt moet je dat gewoon zo laten als je wilt natuurlijk.

Alleen wil ik nog even zeggen dat hun website uiteraard zegt dat hun product veilig is. En dat geloof ik ook wel. Maar het punt zit em vooral dat SFTP een ander (veiliger) protocol is. Het grootste punt is dat alles via een versleutelde verbinding verloopt. Bij FTP wordt niet standaard alles versleuteld. Als dan iemand meeluistert zou diegene je inlognaam en wachtwoord kunnen achterhalen.
Maar voor thuisgebruik is FTP wel oke. De kans is niet zo groot dat iemand dergelijke dingen zou doen, maar die kans is er wel ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Vsftpd probleem
« Reactie #8 Gepost op: 2009/12/08, 23:10:29 »
Oke, ach dan is dat iets voor de toekomst of als ik er een keer zin in heb.  ;)
Toch bedankt!