Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Community-emailadres?  (gelezen 5871 keer)

Community-emailadres?
« Gepost op: 2010/10/27, 22:45:34 »
"Voor bemiddeling bij conflicten, suggesties, plannen en ideeën kunt u mailen naar <community AT ubuntu-nl DOT org>"
Van:
http://www.ubuntu-nl.org/contact

Dit adres ken ik niet. Gebruiken we dit eigenlijk wel? Of bestaat het niet meer?

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Community-emailadres?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/28, 00:16:46 »
Vanuit irclog van na de meeting op 2010-09-10:
Citaat
23:02 < SWAT> community#ubuntu-nl.org   ->  weg, bestaat niet meer

Was dit de voormalige cc? Anders een e-mail sturen om te vragen wie dit (nog) leest om deze pagina te kunnen verbeteren?
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Community-emailadres?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/28, 02:54:49 »
Binnenkort mogen (bijan) alle @ubuntu-nl email adressen van de website af, omdat het allemaal mailinglijsten worden.

Maar sowieso alle pagina's mogen eens een refresh gebruiken. Veel stammen nog uit het 2004 tijdperk en zijn niet of nauwelijks geupdated. Ik geloof dat deze taak ook veel te veel werkt is voor Nuns alleen. Maar hoe dit het best opgelost moet worden weet ik niet. Ik ga me in ieder geval hier niet mee bezig houden. Ik heb nog taken genoeg.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Community-emailadres?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/28, 10:46:10 »
Community heb ik alvast weggehaald, deze was voor de CC en word dus helemaal niet meer gelezen. De rest moeten we nakijken als de alternatieven vaststaan.

Re: Community-emailadres?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/28, 11:44:15 »
Binnenkort mogen (bijan) alle @ubuntu-nl email adressen van de website af, omdat het allemaal mailinglijsten worden.

Maar sowieso alle pagina's mogen eens een refresh gebruiken. Veel stammen nog uit het 2004 tijdperk en zijn niet of nauwelijks geupdated. Ik geloof dat deze taak ook veel te veel werkt is voor Nuns alleen. Maar hoe dit het best opgelost moet worden weet ik niet. Ik ga me in ieder geval hier niet mee bezig houden. Ik heb nog taken genoeg.

Ik wil dat best wel doen, maar ik heb alleen geen toegang tot de website.

@Nun: Goed gedaan :)
@testcees: Dank voor de opheldering :)

Re: Community-emailadres?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/28, 11:51:45 »
Er mogen mij altijd verbeteringen gemeld worden. Maar ik kan alleen inhoud wijzigen, menus en screenshots (die dus echt oudated zijn) niet.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Community-emailadres?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/28, 11:57:13 »
Maar sowieso alle pagina's mogen eens een refresh gebruiken. Veel stammen nog uit het 2004 tijdperk en zijn niet of nauwelijks geupdated.
Ik stel voor om een nieuwe website te ontwerpen/bouwen wanneer het nieuwe forum e.d. klaar zijn.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Community-emailadres?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/28, 12:01:37 »
Ik dacht gelezen te hebben dat er een MoinMoin thema was van de nieuwe Ubuntu look. Dus dat zou al heel handig zijn.

Een totale make-over op dat moment lijkt mij ook niet slecht. De huidige opbouw lijkt mij niet optimaal met de nieuwe layout.

Edit: via onze wiki dit gevonden: http://elkbuntu.net/ubuntuwomenwiki
Geen idee of dit weer makkelijk te bewerken is tot homepage ipv wiki. Misschien toch niet slecht om iets anders dan MoinMoin te gebruiken, eerder iets richting een CMS of Django.
« Laatst bewerkt op: 2010/10/28, 12:08:14 door Nunslaughter »

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Community-emailadres?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/10/28, 12:21:28 »
Een Ubuntu Developer Sessie waar ik gisteren bij was, ging over Provide the foundation for building web-based community applications

In dit project is besproken om django uit te breiden, zodat communities gemakkelijk eigen webapps kunnen maken. Standaard komt er Launchpad OpenId in, mugshots en tijdzones linking. Dit zou zeker erg interresant voor ons kunnen zijn.

Het thema op UbuntuWomen is volgens mij niet het nieuwe community thema. Dus ik denk dat overstappen op dat thema 2x tijd kost.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Community-emailadres?
« Reactie #9 Gepost op: 2010/10/28, 12:37:51 »
Laten we de discussie over de website op een andere plek (en een andere keer?) verder doen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Community-emailadres?
« Reactie #10 Gepost op: 2010/10/28, 21:29:54 »
@Ronnie: Ubuntu Forums krijgt in ieder geval deze look:
http://www.webupd8.org/2010/10/new-ubuntuforumsorg-design-on-way.html

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Community-emailadres?
« Reactie #11 Gepost op: 2010/10/28, 22:59:53 »
ubuntuforums.org is toch echt wat anders dan ubuntu-nl.org ;)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Community-emailadres?
« Reactie #12 Gepost op: 2010/10/28, 23:02:19 »
Het internationale forum draait op Vbulletin, closed source en je moet ervoor betalen. Voor ons is dat niet echt een optie.
We hebben ook veel minder leden dus het is ook niet nodig om over te stappen.

We kunnen natuurlijk wel afkijken naar hoe hun thema eruit ziet :)

Re: Community-emailadres?
« Reactie #13 Gepost op: 2010/10/28, 23:26:29 »
ja, dat zeg ik!! Kan toch een beetje namaken??

Ja, dat zei je inderdaad. Kleine miscommunicatie dus tussen jullie ;)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Community-emailadres?
« Reactie #14 Gepost op: 2010/10/28, 23:57:26 »
Ik dacht dat ze bedoelde om het thema over te nemen, vandaar dat ik zei dat dat niet kan omdat wij andere forumsoftware gebruiken.
Niet echt een miscommunicatie dus, en ook geen aanval. Wel wat uitleg/extra informatie :)

Edit: hee er is ineens een reactie verdwenen...

Re: Community-emailadres?
« Reactie #15 Gepost op: 2010/10/29, 00:09:03 »
Ik dacht dat ze bedoelde om het thema over te nemen, vandaar dat ik zei dat dat niet kan omdat wij andere forumsoftware gebruiken.
Niet echt een miscommunicatie dus, en ook geen aanval. Wel wat uitleg/extra informatie :)

Edit: hee er is ineens een reactie verdwenen...

Extra informatie is altijd goed. Sorry dat ik je post even verkeerd begrepen heb :-[
Maar uhm, reactie verdwenen? ???

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Community-emailadres?
« Reactie #16 Gepost op: 2010/10/29, 00:13:13 »
Extra informatie is altijd goed. Sorry dat ik je post even verkeerd begrepen heb :-[
Dat schijnt wel vaker te gebeuren  :D

Citaat
Maar uhm, reactie verdwenen? ???
Ik dacht dat ik reageerde op een reactie die jij nog na femke geplaatst had, maar die was ineens weg.
Of heb ik scheef gekeken, dat zal het wel geweest zijn.

Re: Community-emailadres?
« Reactie #17 Gepost op: 2010/10/29, 00:16:33 »
Haha, ja ach, je kunt elkaar niet altijd goed begrijpen he :D

Maar die reactie.. ik heb niks meer geplaatst, ik besloot om niet meer verder op femke in te gaan, anders hebben we straks weer een Femke vs Vistaus-topic ;)

Re: Community-emailadres?
« Reactie #18 Gepost op: 2010/10/29, 08:57:48 »
Blijkbaar is het echt een vroege testopzet. En bij het nader bekijken van het thema, hoop ik eigenlijk dat Ronnie verder gaat met hoe hij nu bezig is. Want dat van hem ziet er stukken beter uit dan de testversie van dat forum.

Re: Community-emailadres?
« Reactie #19 Gepost op: 2010/10/29, 12:33:37 »
Dat zijn smaken natuurlijk :). Ik vind een clean minimalistisch design juist heel mooi.
Die paarse balken schieten verschrikkelijk fel af tegenover de rest van de site.

Re: Community-emailadres?
« Reactie #20 Gepost op: 2010/10/29, 16:02:04 »
En bij mij maakt het niet uit :D
Ik vind ze allebei mooi op hun eigen manier :)