Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen draadloos internet  (gelezen 11463 keer)

Offline Kayo

  • Lid
Re: Geen draadloos internet
« Reactie #100 Gepost op: 2013/12/31, 17:52:06 »
Ok, dan berg ik dat nu op. Wat zou ik dan nu moeten gaan doen? Graag jullie vervolgopdrachten....... :)

Offline Kayo

  • Lid
Re: Geen draadloos internet
« Reactie #101 Gepost op: 2013/12/31, 17:59:41 »
Maurice, ik lees net dat je er tussenuit moet, heel erg bedankt en een prettige jaarwisseling toegewenst van deze Linux leerling  =D

Offline Kayo

  • Lid
Re: Geen draadloos internet
« Reactie #102 Gepost op: 2013/12/31, 18:18:05 »
Pjotr, ook een heel prettige jaarwisseling toegewenst, ik krijg ook te maken met enige sociale activiteiten, ik hoop tot volgend jaar en voorzichtig met vuurwerk.................... =D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen draadloos internet
« Reactie #103 Gepost op: 2013/12/31, 18:32:29 »
Insgelijks!  :)

Helaas is mijn trukendoos inmiddels leeg. Ik zou die kast wel eens onder handen willen nemen, want met wat vogelen en wieberen ("geïnspireerd knoeien"), is er misschien toch nog resultaat te boeken. Maar de afstand (Friesland?) is niet te doen voor mij.

Voor bedraad internet is-ie natuurlijk sowieso prima bruikbaar, dus ik zou 'm zeker niet wegdoen.... En wie weet: misschien lukt 't draadloze internet wel op de volgende Ubuntu of Mint.
« Laatst bewerkt op: 2013/12/31, 18:36:39 door Pjotr »

Offline Kayo

  • Lid
Re: Geen draadloos internet
« Reactie #104 Gepost op: 2013/12/31, 18:41:37 »
Pjotr, ik bewaar hem........... En deze omgeving hier in Friesland ligt midden tussen de natuurgebieden 't is hier erg mooi en je bent er sneller dan in b.v. Boedapest...... =D

Offline Kayo

  • Lid
Re: Geen draadloos internet
« Reactie #105 Gepost op: 2014/01/01, 11:00:45 »
Maurice en Pjotr , op Nieuwjaarsdag nogmaals de allerbeste wensen. Vanmorgen ben ik er in geslaagd een HP PC te voorzien van Linux Mint 16 XFCE 32 bits en het draait perfect en ook DRAADLOOS! De Medion bewaar ik tot iemand een oplossing heeft of denkt te hebben, nog een fijne dag toegewenst en nogmaals bedankt voor jullie geweldige inzet!  =D

Re: Geen draadloos internet
« Reactie #106 Gepost op: 2014/01/01, 11:29:18 »
Aan jullie ook de beste wensen, een voerspoedig en gezond 2014.
Fijn te horen dat op een andere PC het is gelukt.

Zet die Medion opzij...
Er komen genoeg regenachtige dagen waar je niets te doen heb in 2014.
 
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline Kayo

  • Lid
Re: Geen draadloos internet
« Reactie #107 Gepost op: 2014/01/01, 11:43:39 »
 Maurice, ik zal je goede raad opvolgen, maar als je nog een ontdekking doet in dit nieuwe jaar...................dan kan ik op die regenachtige dag daar mee bezig  :)

Offline Kayo

  • Lid
Re: Geen draadloos internet
« Reactie #108 Gepost op: 2014/01/13, 10:43:47 »
 MauRice2,  Pjotr en alle anderen die een bijdrage hebben geleverd om mijn probleem met draadloos internet mee te helpen oplossen, bedankt!
Ik heb het probleem de wereld uit kunnen helpen met het programmaatje Wicd Network. En heb nu draadloos internet via de USB stick RTL 8191SU!
Dus intern blijft de rt2500 usb wireless Lan card  geblokkeerd. Maar mijn probleem is opgelost.  =D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen draadloos internet
« Reactie #109 Gepost op: 2014/01/13, 11:36:33 »
Mooi zo! En een compliment voor je doorzettingsvermogen: dat is de ware Linuxmentaliteit!  :)

Offline Kayo

  • Lid
Re: Geen draadloos internet
« Reactie #110 Gepost op: 2014/01/13, 12:32:12 »
Pjotr, maar jouw lijstjes en uitleg in "Direct doen in........" zijn ook een toppertje!! Leer er veel van.

Offline Kayo

  • Lid
Re: Geen draadloos internet
« Reactie #111 Gepost op: 2014/01/18, 10:38:30 »
Omdat er toch weer probleempjes op zijn getreden met de WLAN-stick en ik met mijn nieuwste PC de kaartlezer even moest laten verwisselen. Heb ik meteen de oude Medion PC meegenomen om te om er een WLAN kaartje in te laten zetten wat wel zou gaan werken onder Linux.

Helaas............ na het plaatsen van het WLAN kaartje gaf de Medion nog 3 pieptoontjes en heeft hij de strijd opgegeven.......... Ik heb nog wat onderdeeltjes verwijderd en definitief afscheid van hem genomen, hij heeft al die jaren z'n best gedaan... :'(

Maar nu ben ik van plan om Linux te gaan installeren op m'n nieuwste en snelste PC, heb natuurlijk vragen daarover maar dat kan beter in een nieuw draadje denk ik onder het motto "Hoe zet ik Linux op een door mij gekozen partitie"  :P