Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraag over een club dat pc's voorziet van Ubuntu  (gelezen 1233 keer)

Offline icehawk

  • Lid
Vraag over een club dat pc's voorziet van Ubuntu
« Gepost op: 2012/06/28, 20:48:38 »
Hoi mede ubuntero's,

Enige jaren geleden kwam ik op internet een site tegen met diverse youtube filmpjes van een clubje vrijwilligers dat in samenwerking met de gemeente en het bedrijfsleven pc's levert met Ubuntu die vervolgens bij gezinnen terechtkwamen die door omstandigheden niet in staat zijn om zelf een nieuwe / 2de hands pc aan te schaffen. Vooral gericht voor gezinnen met kinderen die steeds vaker worden geconfronteerd dat veel schoolwerk steeds meer en vaker via de computer gaat.

Nu zoek ik al een tijdje me rot via mijn fijne vriend google, maar ik kan het maar niet vinden. Ik hoop dat wellicht 1 van jullie weten over welke club ik het heb? Want wist ik de naam maar, dan had ik het zelf wel kunnen vinden!

 
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Vraag over een club dat pc's voorziet van Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/28, 21:38:40 »
De Vrije PC (zie onder)  doet precies zoiets maar filmpjes heb ik niet gemaakt, dus die kan het niet geweest zijn.
(mooie avatar trouwens ;) )

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Vraag over een club dat pc's voorziet van Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/28, 22:00:34 »
Hoi mede ubuntero's,
Wanneer je de moeite neemt, om naar het eiland Tholen te komen, wil ik best installeren voor je.
Gezien de afstand zijn er ook andere mogelijkheden, wat is je bedoeling, want PC's heb ik niet in voorraad :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline icehawk

  • Lid
Re: Vraag over een club dat pc's voorziet van Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/28, 23:43:50 »
@ Ron:

Bedankt voor je aanbod :) Echter heb ik zelf al ruime ervaring met Ubuntu. Mijn vraag is voorgekomen uit het feit dat men in Roosendaal een soortgelijk project willen gaan opzetten.  Gister had ik daar mijn eerste gesprek gehad. En ik moet zeggen, er moet veel werk worden verricht wil het een kans van slagen hebben.

Ik ben voornemens om de kar te gaan trekken. Ik zeg altijd, waar een wil is, is een weg! En gezien mijn huidige opleiding (NIMA Marketing) lijkt het mij een geslaagde combinatie!

Nogmaals, mijn vraag hierover was alleen maar bedoeld om wat info te vinden over hoe men dit soort clubjes van de grond weten te krijgen. Binnenkort wil ik uiteindelijk met een plan van aanpak komen, om zo via diverse aangesloten stichtingen (via de Gemeente Roosendaal) goed beslagen ten ijs te komen.
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Vraag over een club dat pc's voorziet van Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/28, 23:53:05 »
Bedankt voor je aanbod :)
Als jij zegt, dat er nog veel werk gedaan moet worden, dan blijft mijn aanbod staan.
Heb je technische hulp nodig, of kom je handen te kort, voor het goede doel wil ik best helpen.

Groeten vanaf het eiland :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.