Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Onverklaarbare veranderingen in Hardy  (gelezen 734 keer)

Offline vroegahh

  • Lid
Onverklaarbare veranderingen in Hardy
« Gepost op: 2008/10/20, 22:14:30 »
Hallo,

Ik had eindelijk mijn Ubuntu systeem leuk geconfigureerd en vandaag vormen zich ineens vreemde problemen.

Bij het inloggen meld zich alleen het audio-icoontje naast de klok/kalender rechtsbovenin. Het wireless en het bluetooth icoontje blijven ongeveer 1-2 minuten weg. Daarna komen ze te voorschijn waar ze voorheen altijd meteen laadden. Vervolgens zijn alle bookmarks uit mijn firefox browser verdwenen. Echt alles hier is verdwenen. Ook kan ik niet meer terug naar de vorige pagina in firefox. Het pijltje terug blijft grijs ookal volg ik 10 pagina's. Een erg vervelend probleem kunnen jullie je wellicht indenken ;). Ook kan ik géén bestanden meer opslaan met save as; als ik dit probeer dan verschijnt het bestand niet op de locatie die ik aangeef.

Ik dacht: wellicht is het een tijdelijk probleempje. Ik tracht te restarten. Ik klik op het icoontje rechts bovenin; verdwijnen de 2 menubalken in ubuntu en er volgt geen afsluitmenu. :( De enige optie die ik dan nog heb is het indrukken van de powerknop. Het systeem valt dan in 1 keer uit.


Herkent iemand dit probleem? Voor zover heb ik geen crusiale dingen verwijdert of verandert. Het laatste dat ik me kan herinneren is dat het nog volledig goed werkte voor ik k-shutdown installeerde.


Alvast hartelijk dank voor hulp! :)

Offline Drummies

  • Lid
Onverklaarbare veranderingen in Hardy
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/20, 22:30:20 »
kshutdown is an advanced shut down utility for KDE

wellicht gebruik je geen kde als grafische gebruikersomgeving
 
Citaat van: vroegahh
Het laatste dat ik me kan herinneren is dat het nog volledig goed werkte voor ik k-shutdown installeerde.
logischer wijs zou je dan kshutdown moeten deinstaleren
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Onverklaarbare veranderingen in Hardy
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/21, 12:30:41 »
Weet je zeker dat je met een "generetic" kernel opstart ??
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline vroegahh

  • Lid
Onverklaarbare veranderingen in Hardy
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/24, 20:45:19 »
Alles werkt weer.

Vreemd genoeg. Ik had niet genoeg schijfruimte meer. Toen ik weer een GB vrij had gemaakt kwmen de bookmarks langzaam weer terug. Ik kon weer vorige pagina's laden. Twee reboots later verdwenen mijn problemen bij het afsluiten.

Zorg dus altijd dat je systeem nog ene beetje ruimte beschikbaar heeft!

Bedankt voor alle hulp :-)