Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mounten- umounten  (gelezen 553 keer)

Offline joske1

  • Lid
mounten- umounten
« Gepost op: 2017/09/27, 09:59:05 »
Hallo! zit op ubuntu 16.04 , met Xubuntu desktop,

 Het automatisch mounten van externe disc stopt niet, Aan, uit, Aan, uit.....  hij mount om de 30 à 40 sec en mount disc van 1T 5 maal en maakt nieuwe folder, op desktop die ik niet meer kan verwijderen? telkens opslagmedium aangekoppeld, is erg frustrerend telkens die aankoppeling popup! en benaderen van de drive gaat daardoor niet meer?

Verder loopt het systeem zoals verwacht!
Heeft iemand er weet van?
joske1
Verander de wereld, begin met je zelf!

Re: mounten- umounten
« Reactie #1 Gepost op: 2017/09/27, 10:29:13 »
Krijgt de externe HDD genoeg stroom(sterkte)?
Werkt de externe HDD op andere PC's wel goed?
Werken andere externe HDD's wel goed op deze PC?
Wanneer is het probleem begonnen?

Offline joske1

  • Lid
Re: mounten- umounten
« Reactie #2 Gepost op: 2017/09/27, 11:09:41 »
T'is met een Externe HD dat ik al ongeveer 1 maand geleden probleem van aankoppelen heb gekregen is mijn backup drive van 1 T, Er staan al 5 drive's backup op mijn desktop en kan ze niet verwijderen? Ik heb nu al mijn aangekoppelde externe umounted, en ga ze alleen aanhangen wanneer nodig?
Heb mijn pc volledig afgezet en terug opgestart via andere weg, de vijf folders op de desktop met zelfde naam zijn verdwenen, maar de koppelswitch van Backupschijf blijft  mount/ umount per 15 à 20 seconden voortduren, wik auto mount stoppen maar weet niet hoe?
« Laatst bewerkt op: 2017/09/27, 14:26:08 door joske1 »
Verander de wereld, begin met je zelf!

Offline vanadium

  • Lid
Re: mounten- umounten
« Reactie #3 Gepost op: 2017/09/27, 14:45:44 »
- Kijk eens in de output van "dmesg": dit zijn de kernelberichten die rapporteren wat er gebeurt, en mogelijk een indicatie kunnen geven van wat er fout gaat.

- Zet eens automount af en koppel handmatig aan, weer om te zien hoe dat loopt en of er bruikbare foutmeldingen optreden

* Zet, tijdelijk, het automatisch aankoppelen van media af op de volgende manier:
  - Open dconf-editor (installeer het, indien je het nog niet hebt, met het commando "sudo apt install dconf-editor")
  - Navigeer naar org.gnome.desktop.media-handling. Zet het vinkje af bij "automount"
* Koppel de schijf handmatig aan.
  - Bepaal hiertoe eerst de apparaatnaam in de uitvoer van "sudo blkid" (met de harde schijf ingeplugd, natuurlijk). De apparaatnaam ziet er uit als /dev/sd... Ik onderstel even dat het /dev/sdc1 is.
  - Koppel handmatig aan. Is er een foutmelding in de terminal? Bijft de koppeling nu wel?
sudo mount /dev/sdc1 /mnt

Om handmatig te ontkoppelen: "sudo umount /dev/sdc1"
« Laatst bewerkt op: 2017/10/01, 12:09:00 door vanadium »

Offline joske1

  • Lid
Re: mounten- umounten
« Reactie #4 Gepost op: 2017/09/27, 15:29:42 »
Hallo! heb verder gezocht, en heb de drive naar andere USB gebracht, met install van automount en umount van Gnoome! en op eerste opstart verloopt alles naar wens Alle rommel is van de desktop en de Backupschijf heeft zich na enkele minuten getoond en is korect gemount!

Vanadium: dank voor jou steun, ik neem er een kopie van, en hou het zeker bij ingeval het toch misloopt, ga ik jou werkwijze zeker gebruiken, alvast mijn dank aan alle!
Gelukkig loopt het weer als vooreen!

Verander de wereld, begin met je zelf!

Offline vanadium

  • Lid
Re: mounten- umounten
« Reactie #5 Gepost op: 2017/09/27, 17:26:56 »
Dat zou erop wijzen dat het de USB poort was die faalde. Ik vraag me wel af of het nodig was geweest iets anders te installeren.

Offline Nero

  • Lid
Re: mounten- umounten
« Reactie #6 Gepost op: 2017/09/28, 12:42:39 »
sudo mount /dev/sdc1
Bij een manuele mount hoort een mount point. Hier ontbreekt bv /mnt.

Offline vanadium

  • Lid
Re: mounten- umounten
« Reactie #7 Gepost op: 2017/10/01, 12:08:40 »
sudo mount /dev/sdc1
Bij een manuele mount hoort een mount point. Hier ontbreekt bv /mnt.
My bad  :-[
Aangepast in mijn bericht.