Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: buroblad icoon ?  (gelezen 3084 keer)

Horatio

  • Gast
buroblad icoon ?
« Gepost op: 2006/08/24, 08:59:35 »
Ik wil een shortcut maken op mijn buroblad hoe doe ik dat?

Horatio

Saamelainen

  • Gast
buroblad icoon ?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/24, 09:17:38 »
Rechtsklikken op het bureaublad en dan Nieuwe starter maken. In het schermpje vul je de gegevens in zoals naam en bij Opdracht de precieze naam van het programma in kleine letters, of bladeren naar het bewuste bestand waar je naartoe wilt linken.

Saamelainen

  • Gast
buroblad icoon ?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/24, 09:20:57 »
Dit was destijds ook mijn allereerste probleem. :D

t_tovenaar

  • Gast
buroblad icoon ?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/24, 13:08:12 »
Daar heb ik ook mee zitten worstelen; thanks!

Saamelainen

  • Gast
buroblad icoon ?
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/24, 13:18:48 »
Ik had zelf zoiets toen echt niet durven vragen, want ik vond het zoooo stom van mezelf. :D

Je kunt het icoontje nu ook vanaf je bureaublad in het paneel schuiven als je zou willen.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
buroblad icoon ?
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/24, 13:42:28 »
Is het niet eenvoudiger naar 't programma te gaan via Toepassingen. Dit aanklikkne en zo slepen naar de plaats op 't bureaublad waar je 't wil hebben?

;)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Saamelainen

  • Gast
buroblad icoon ?
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/24, 13:54:47 »
Soms wel, maar als het niet onder Toepassingen staat dan ben je mooi in de aap gelogeerd. :(
Je kunt dan vaak rechtsklikken op een bestand en kiezen voor verwijzing maken en dit overal heenslepen. Maar o wee als je daarvoor dan rootrechten nodig hebt. Maar dat is een heel ander verhaal... :o

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
buroblad icoon ?
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/24, 16:08:53 »
Citaat van: Saamelainen
Maar o wee als je daarvoor dan rootrechten nodig hebt. Maar dat is een heel ander verhaal... :o
Dan moet je daar gksudo voor plaatsen :) dan vraagt hij eerst om je paswoord in een venster (of in Kubuntu/KDE: kdesu)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

budster

  • Gast
buroblad icoon ?
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/24, 16:43:37 »
Citaat van: profoX
Citaat van: Saamelainen
Maar o wee als je daarvoor dan rootrechten nodig hebt. Maar dat is een heel ander verhaal... :o
Dan moet je daar gksudo voor plaatsen :) dan vraagt hij eerst om je paswoord in een venster (of in Kubuntu/KDE: kdesu)
Applications -> system tools -> run as different user

"run as different user" staat standaard uit meen ik, je kan het in allacarte aan zetten.

Dan kan het helemaal in de GUI :) Saamelainen heeft het graag zo.

Saamelainen

  • Gast
buroblad icoon ?
« Reactie #9 Gepost op: 2006/08/24, 16:50:37 »
:D  :D  :D

Wel voorzichtig!

budster

  • Gast
buroblad icoon ?
« Reactie #10 Gepost op: 2006/08/24, 16:52:57 »
Citaat van: Saamelainen
:D  :D  :D

Wel voorzichtig!
Niet naar bedoeld, ik vind het eigenlijk best cool als je alles in de GUI kan oplossen, ik denk dat de gemiddelde linux gebruiker toch naar de terminal moet en niet weet hoe hij/zij het in de GUI kan oplossen.

Saamelainen

  • Gast
buroblad icoon ?
« Reactie #11 Gepost op: 2006/08/24, 17:19:32 »
Dat is een kwestie van hier heel veel afkijken van commando's en dan bedenken hoe je dat grafisch voor elkaar kunt krijgen. Ik gebruik alleen gksudo nautilus en dat nog heel erg sporadisch, want waarvoor zou ik? Pc en laptops lopen als een trein en ik ben niet zo'n experimenteerder. met b.v. Compiz of zo. Daarom moet ik af en toe hier toch zeker eens kunnen mopperen dat het zo ook kan, nietwaar? :)

Even serieus. Zo'n simpele vraag als hierboven in de eerste post durven mensen volgens mij echt niet zo snel te stellen hoor. Bang om voor gek te staan. Dat is erg jammer. Want van zulke zogenaamd

budster

  • Gast
buroblad icoon ?
« Reactie #12 Gepost op: 2006/08/24, 17:49:00 »
Enige probleempje wat ik heb is dat mijn taakbalk wel eens aan mijn muis blijft 'kleven' en dan opeens beneden zit ... bij de andere taakbalk. Krijg hem wel weer terug maar zou wel graag een maniertje weten dat je niet meer zomaar verplaatst kan worden door de muis.

Saamelainen

  • Gast
buroblad icoon ?
« Reactie #13 Gepost op: 2006/08/25, 08:58:19 »
Ja, heel irritant. Het lijkt bij mij of het zit in de snelheid van de muis. Alsof af en toe een enkele klik wordt opgevat als een dubbelklik. Ik heb het soms ook in Firefox. Dan klik ik ineens twee schermen weg i.p.v. een, ik werk niet met tabbladen. Vervelend. Ik heb bij muisopties al wat geprobeerd met interval en ben er nog niet uit.

Een optie om het paneel vast te zetten zou erg handig zijn. Of is die er en zie ik dat over het hoofd? Ik vrees dat mijn zelfbedachte commando sudo fix gnome-panel niets zal uithalen. :D

buroblad icoon ?
« Reactie #14 Gepost op: 2006/08/25, 09:12:25 »
Ik kan de taakbalk alleen verplaatsen als ik 'em sleep van boven naar beneden (linker muisknop ingedrukt houden). Dit heeft volgens mij niet met dubbelklikken te maken. Misschien blijft je muisknop soms hangen, en veroorzaakt dat ook problemen met dubbelklikken?

Of misschien is het gerelateerd aan deze bug?

Saamelainen

  • Gast
buroblad icoon ?
« Reactie #15 Gepost op: 2006/08/25, 11:17:59 »
Die bug lijkt er inderdaad op. Maar het wegklikken van FF heeft weer niets met het paneel te maken. Ik dubbelklik dan niet hoor, als het gebeurt. Gewoon een keer, een icoon vanaf het paneel starten of een FF-pagina wegklikken.

Je brengt me wel op een andere gedachte n.a.v. muisknop blijven hangen. Het doet zich voor met de laptop, waarvan ik de muismat op de zachte ondergrond van de bank heb liggen. Dat is dus  geen 100% stevige ondergrond.

Offline mcgyver

  • Lid
buroblad icoon ?
« Reactie #16 Gepost op: 2006/08/30, 22:09:16 »
Citaat van: budster
Enige probleempje wat ik heb is dat mijn taakbalk wel eens aan mijn muis blijft 'kleven' en dan opeens beneden zit ... bij de andere taakbalk. Krijg hem wel weer terug maar zou wel graag een maniertje weten dat je niet meer zomaar verplaatst kan worden door de muis.
Ik dacht dat het aan mijn muis lag, wilde al een ander kopen. Dacht dat microswitch het niet meer deed.

Saamelainen

  • Gast
buroblad icoon ?
« Reactie #17 Gepost op: 2006/08/31, 10:15:13 »
Citaat van: Saamelainen
Alsof af en toe een enkele klik wordt opgevat als een dubbelklik. Ik heb het soms ook in Firefox. Dan klik ik ineens twee schermen weg i.p.v. een, ik werk niet met tabbladen. Vervelend. Ik heb bij muisopties al wat geprobeerd met interval en ben er nog niet uit.
Op dit moment is het opgelost. Ik heb er eens flink mee op de tafel gehamerd. Niet aan te raden om ook te doen.:)