Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "Uitgewassen" kleur in sommige filmpjes?  (gelezen 231 keer)

Offline Allard

  • Lid
"Uitgewassen" kleur in sommige filmpjes?
« Gepost op: 2014/11/20, 17:51:56 »
Sinds een aantal dagen gelden merk ik op dat sommige video's op YouTube niet optimaal zijn wat betreft de kleur. Ik weet niet hoe ik dit het beste kan omschrijven maar het lijkt erop alsof de kleuren "uitgewassen" zijn wanneer ik de video op 480p (de standaard kwaliteit op YouTube) bekijk. Wanneer ik de video op HD (720p of 1080p) zet of iets lager (360p) dan zijn de kleuren over het algemeen goed. Dit probleem heb ik alleen op de pc waar een Nvidia GT640-2GD3 in zit. De andere laptops hebben dit probleem voor zo ver als ik kan zien niet!

Ik had een nieuw profiel gemaakt in Firefox maar daar had ik ook exact hetzelfde probleem op dus heb ik Hardware Acceleratie eens uitgeschakeld voor Flash en toen kwamen de kleuren voor 480p er wel goed uit. Echter vind ik het vreemd dat dit spontaan nu ineens voorkomt, het heeft namelijk altijd gewoon gewerkt. Het lijkt hem alleen voor te komen op YouTube, op de website zoals Dumpert die ook 480p aanbiedt heb ik het nog gezien. Omdat ik Hardware Acceleratie uit heb geschakeld zou het misschien kunnen dat dit een probleem betreft met mijn videokaart?

Ik heb een screenshot gemaakt van beide situaties, merk op dat de screenshot niet helemaal scherp is maar het verschil is duidelijk te zien lijkt me:
« Laatst bewerkt op: 2014/11/20, 18:27:57 door Allard »