Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toch Steam naar Linux  (gelezen 62547 keer)

Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #25 Gepost op: 2012/01/23, 00:35:40 »
Dus het immens populaire Portal is niet te vergelijken met de grote jongens? Vraag me af waarom Portal dan altijd zulke lovende kritieken krijgt. Ik wil niet zeggen dat er heel veel games aankomen, maar Portal is zeker wel 1 van de grote jongens.

Btw, mijn videokaart nVidia GT230 1 GB GDDR3 draait veel beter in Linux dan in Windows 7 (behalve in GNOME Shell omdat Shell wat zwaarder is). Dus het verschilt echt wel per videokaart.

"Kijk naar Humble in the Bundle waar men altijd trots is op het bedrag van de Linux gebruiker. kijk dan ook even naar waarom het zo hoog is en waarom programma's die in Windows gewoon verkocht worden in Linux niet gekocht worden."

Hangt ervanaf. webOS is ook klein, maar ik koop wel apps die ik leuk vind. NOOT: ik wil niet voor iedereen spreken, want iedereen is anders. Maar om maar aan te geven dat de community wel degelijk dingen koopt. Zie ook webOS Nation en hoeveel mensen zulke apps kopen ondanks het geringe marktaandeel. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet ook voor Linux geldt.

"Breng je Steam naar Linux dan zitten ze met al die fantastische pakket managers die allemaal verschillen waardoor het weer verdeeld is."

1 Nein. Steam heeft een eigen distributiesysteem.
2 Ze kunnen anders ook gewoon Packagekit implementeren want PK werkt met de meeste pakketbeheerders op Linux (alleen USC , Muon en Deepin SC niet).
3 En voor de installatie van Steam zelf kan met een .bin of .run of .package aanbieden. Is prima te openen op elke Linux zonder teveel gedoe en installeert keurig waar jij het wilt.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #26 Gepost op: 2012/01/23, 02:01:55 »
Vistaus gebruim gewoon de quote optie want dit leest niet. Dit heb ik en ik niet alleen al vaker gezegd.

Wauw die installers werken super in Linux. kijk naar desura of hoe het ook heet en kijk wat werkt.
Ja bij jou werkt het super maar hier op al mijn systemen werkt het zeer slecht.

1 donatie van een groot bedrag en 100 kleine bedragen geeft een hoger gemiddelde dan 1 groot bedrag en 1000 kleine bedragen. Daarom is het gemiddelde hoger dan in Windows.
Tevens willen Linux gebruikers wel doneren maar niet kopen. Adobe heeft het ondervonden en heeft zich terug getrokken van Linux. Waar ze in Windows nog een bepaald percentage haalde, haalde ze van dat percentage niet eens voor de helft.
In verhouding kochten minder Linux gebruikers de software dan Windows gebruikers.

Heeft jou videokaart goede ondersteuning voor DirectX11 zoals de mijne heeft?
Daar zie je de verschillen en niet zo'n beetje.

Gò 1 spel wat toeval ook te verkrijgen is in Linux. Het zijn er al veel die over zijn gekomen.
Dan nog het spel staat goed aangeschreven maar waar zijn dan de anderen als het in Linux zo goed verkocht word?
Waar blijven de EA en al die andere grote jongens?
Waarom is Steam nog niet naar Linux gekomen?

Vertel mij nou eens waarom die allemaal weg blijven.
Leg nou eens uit waarom Steam er nog niet is want ik hoor wel alles over hoe fantastisch het is maar ik heb van jou niog geen 1 verklaring gehoord waarom ze weg blijven.
Leg ook maar eens uit waarom Desura en al die dingen bij jou werken en dat velen anderen er veel problemen mee hebben. Leg ook maar eens uit waarom je bij veel spellen nadien de audio apart moet instellen of niet eens op het netwerk kunt.

Het is allemaal heel leuk Vistaus maar Linux is te versnipperd.
Waar de ene distro wel bepaalde hardware ondersteund doet een andere versie dat niet of op een andere manier waardoor als je het over zet naar een ander systeem het niet werkt.

Maar ik wacht op je uitleg waarom EA en Steam er nog niet zijn en dat ook niet van plan zijn om te doen.



Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #27 Gepost op: 2012/01/23, 08:15:07 »
Steam naar Linux door de economische crisis?

Als er minder mogelijkheden zijn voor illegaal downloaden, dan is Steam juist blij omdat men dan eerder bij hun koopt.
Het werkt juist omgekeerd dan wat je denkt.
Degene die illegaal downloaden gebruiken hebben geen Steam nodig.
Ik snap dat Steam dan blij is, maar er zijn al mensen die door een geld-tekort over zijn gestapt van Mac naar Windows.
Dat zou op den duur ook met Windows naar Linux kunnen gebeuren. Niet zo zeer in de welvarende EU, maar meer in bijvoorbeeld Azië en Afrika.
En ik draai nu ook nog een niet-legale Windows 7, maar nu is Windows nog enorm makkelijk te hacken. Vergeet niet dat MS hard aan het werk om dat te verhinderen.
Workstation:
Dell Precision 690 Workstation
Dual Xeon X5365 Quad (8-Cores @3.0GHz)
64GB DDR2 R.A.M.
Sapphire Radeon HD 6570 (2GB GDDR3)

PC:
Dell OptiPlex 755
Intel Core 2 Duo E8400 (2-Cores @3,00Ghz)
4GB DDR2 R.A.M.
ATi Radeon HD 2400 XT (258MB GDDR2)

IGN: brickmasterj (of brickmaster-j)

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #28 Gepost op: 2012/01/23, 09:18:25 »
Steam naar Linux door de economische crisis?

Als er minder mogelijkheden zijn voor illegaal downloaden, dan is Steam juist blij omdat men dan eerder bij hun koopt.
Het werkt juist omgekeerd dan wat je denkt.
Degene die illegaal downloaden gebruiken hebben geen Steam nodig.
Ik snap dat Steam dan blij is, maar er zijn al mensen die door een geld-tekort over zijn gestapt van Mac naar Windows.
Dat zou op den duur ook met Windows naar Linux kunnen gebeuren. Niet zo zeer in de welvarende EU, maar meer in bijvoorbeeld Azië en Afrika.
En ik draai nu ook nog een niet-legale Windows 7, maar nu is Windows nog enorm makkelijk te hacken. Vergeet niet dat MS hard aan het werk om dat te verhinderen.

ik ben student en kan aan gratis legale codes komen. dan nog gebruik ik het niet, bagger = bagger hoe goedkoop het ook is...
daar komt ook nog bij dat MS liever een illegale windows, dan geen windows heeft op je computer dus ze maken het de hackers nu ook niet al te moeilijk....
zolang je maar geen updates en services kunt ontvangen van MS vinden zij het goed.

Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #29 Gepost op: 2012/01/23, 10:37:25 »
Steam naar Linux door de economische crisis?

Als er minder mogelijkheden zijn voor illegaal downloaden, dan is Steam juist blij omdat men dan eerder bij hun koopt.
Het werkt juist omgekeerd dan wat je denkt.
Degene die illegaal downloaden gebruiken hebben geen Steam nodig.
Ik snap dat Steam dan blij is, maar er zijn al mensen die door een geld-tekort over zijn gestapt van Mac naar Windows.
Dat zou op den duur ook met Windows naar Linux kunnen gebeuren. Niet zo zeer in de welvarende EU, maar meer in bijvoorbeeld Azië en Afrika.
En ik draai nu ook nog een niet-legale Windows 7, maar nu is Windows nog enorm makkelijk te hacken. Vergeet niet dat MS hard aan het werk om dat te verhinderen.

De EU welvarend? Laat me niet lachen. Afrika soit, maar Azie is op dit moment veel welvarender. I do get your point though.

Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #30 Gepost op: 2012/01/23, 10:48:37 »
Tevens willen Linux gebruikers wel doneren maar niet kopen. Adobe heeft het ondervonden en heeft zich terug getrokken van Linux. Waar ze in Windows nog een bepaald percentage haalde, haalde ze van dat percentage niet eens voor de helft.
In verhouding kochten minder Linux gebruikers de software dan Windows gebruikers.

Dus jij baseert dat op 1 bedrijf? Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Dan kan ik ook wel van alles aan gaan halen. Ik had het over het grote geheel. Linux-gebruikers zijn bereid te betalen en te doneren. Daar was een poll over op OMG Ubuntu een jaar geleden en het percentage betalers was hoger dan niet-betalers. Probleem is alleen dat er geen unified plaats is om te betalen. Daarom ook dat op webOS alles wel goed verkocht wordt. Men koopt het omdat men het of goed vind of de ontwikkelaar op die manier wil steunen. Maar op Ubuntu is dat lastig omdat er maar enkele betaalde apps in USC zitten.
Dus niet baseren op 1 bedrijf graag.

Heeft jou videokaart goede ondersteuning voor DirectX11 zoals de mijne heeft?
Daar zie je de verschillen en niet zo'n beetje.

Ja, dat heeft mijn videokaart, net zo goed als de jouwne. Toch zie ik het verschil wel degelijk en dat is dat het in Linux iets beter draait dan in Win.

Gò 1 spel wat toeval ook te verkrijgen is in Linux. Het zijn er al veel die over zijn gekomen.

Allang gedaan. Nexuiz. Ik speel het altijd op Linux, maar heb het ook eerlijk op Windows 7 getest met deze videokaart. Waar ik op Linux met de allerhoogste instellingen (dus nog hoger dan Ultra/Insane) een framerate van 60-100 haal, haalde ik op Win 7 slechts 30-40.
Conclusie: framerate is een stuk hoger in Linux dan in Windows met precies dezelfde instellingen en zelfde gesloten drivers.

Waarom is Steam nog niet naar Linux gekomen?
Leg nou eens uit waarom Steam er nog niet is want ik hoor wel alles over hoe fantastisch het is maar ik heb van jou niog geen 1 verklaring gehoord waarom ze weg blijven.

Nou, volgens mij haal jij hier iets door de war. Omdat ik een paar punten van jou bekritiseer zegt niets over Steam zelf. De reden dat ze wegblijven heb ik al in het begin van dit draadje genoemd en dat is het porteren van de spellen. Zelfs al zou je ze Wine-compatible maken, dan is dat nog steeds teveel tijd en geld met Valves budget.

Leg ook maar eens uit waarom Desura en al die dingen bij jou werken en dat velen anderen er veel problemen mee hebben. Leg ook maar eens uit waarom je bij veel spellen nadien de audio apart moet instellen of niet eens op het netwerk kunt.

Leg ook maar eens uit waar ik dat gezegd heb. Wat ik deed was een lijstje opnoemen van SYSTEMEN die Steam ZOU kunnen gebruiken omdat het UNIFIED te maken.
Kun je alsjeblieft de zin citeren waar ik heb gezegd dat Desura zo geweldig werkt bij mij? Dat is namelijk helemaal niet waar. Ik heb niet zoveel problemen als anderen, maar 100% draait het ook weer niet.
Overigens heb ik inderdaad nooit problemen met audio of netwerk. Geen flauw idee waar dat aan ligt. Maar dat verschilt denk ik per hardware, want ik herinner me dat ik er in het verleden wel eens last van had met andere hardware dan deze.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #31 Gepost op: 2012/01/23, 15:08:59 »
Dus volgens jou zou Steam dan zelf Windows spellen Wine klaar maken of porteren naar Linux?
Dat doen ze nu ook niet voor OSX dus waarom zouden ze dat wel doen voor Linux?
Als ze naar Linux komen dan verkopen ze Linux spellen maar verwacht niet dat je dan gelijk een hoop Windows spellen erbij krijgt.


Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #32 Gepost op: 2012/01/23, 20:03:34 »
Dat zeg ik toch helemaal niet? Lees mijn bericht nu nog eens over.

Citaat
De reden dat ze wegblijven heb ik al in het begin van dit draadje genoemd en dat is het porteren van de spellen. Zelfs al zou je ze Wine-compatible maken, dan is dat nog steeds teveel tijd en geld met Valves budget.

Dat schreef ik, nergens gaf ik aan dat ze maar moeten porteren. Ik zei alleen ALS en daarna gaf ik aan dat het TEVEEL tijd en geld kost voor ze.
Jeetje, zelfs als ik het een keer met je eens ben lees je dat niet eens ???

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #33 Gepost op: 2012/01/24, 00:15:58 »
@Vistaus ik ben niet echt gewend dat je het met mij eens bent. Dat is even wennen. :D

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #34 Gepost op: 2012/01/24, 09:51:37 »
bij mij heeft desura soms wat crashes als je iets installeert, maar de juiste map onder /common verwijderen en opnieuw proberen lost het eigenlijk altijd op.
verder geen problemen....

Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #35 Gepost op: 2012/01/24, 10:58:21 »
@emiel: Haha oke :D
@niekn: Ja, maar dat wordt wel opgelost. Aan iedereen: Desura is nog maar KORT geleden geporteerd naar Linux. Enige fouten zijn dus niet uitgesloten en worden nog opgelost, helemaal nu het open source geworden is :)

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #36 Gepost op: 2012/01/25, 13:34:21 »
@niekn: Ja, maar dat wordt wel opgelost. Aan iedereen: Desura is nog maar KORT geleden geporteerd naar Linux. Enige fouten zijn dus niet uitgesloten en worden nog opgelost, helemaal nu het open source geworden is :)

ik ben beta-tester van desura, ik heb voor de officiele release al 6 bugs gerapporteerd, ben benieuwd wanneer de volgende beta uitkomt.
testen is leuk, je mag dan gewoon alle middelen inzetten om het programma om zeep te helpen en als je dat lukt post je het op het forum en krijg je veel bedankjes van de developers  XD XD

Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #37 Gepost op: 2012/01/27, 21:13:57 »
@emiel: Wat vind je dan van deze graphics? De game is nu voor in closed beta, maar een Linux-versie is er ook in die closed beta: http://www.imperialwinter.com/
(bedenk wel dat het een gratis game wordt he ;))

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #38 Gepost op: 2012/01/28, 16:13:30 »
@emiel: Wat vind je dan van deze graphics? De game is nu voor in closed beta, maar een Linux-versie is er ook in die closed beta: http://www.imperialwinter.com/
(bedenk wel dat het een gratis game wordt he ;))

vergeet dit niet: http://swc.hard-light.net/

is gebaseerd op freespace 2 sourcecode

Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #39 Gepost op: 2012/01/28, 17:27:37 »
Die ziet er ook best goed uit :)

Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #40 Gepost op: 2012/01/29, 23:42:02 »
Er komt wel een leuk alternatief met schitterende graphics voor Battlefield 3 naar Linux (en tegelijk release met Windows): http://www.biglittleteam.com/
« Laatst bewerkt op: 2012/01/29, 23:44:45 door Vistaus »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #41 Gepost op: 2012/01/30, 00:48:50 »
Het ziet er goed uit maar het kan nog niet aan bf 3 tippen.
Maar dat geeft niet want MW3 kan dat ook niet.

Maar een flight sim?
Geen cockpit optie? want dat maakt het juist mooi.

Offline Nardon

  • Lid
Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #42 Gepost op: 2012/01/30, 23:16:21 »
Ziet er wel leuk uit! Doet me een beetje denken aan H.A.W.X. was ook best wel een leuk vliegspel. :P

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #43 Gepost op: 2012/01/30, 23:33:22 »
Er komt wel een leuk alternatief met schitterende graphics voor Battlefield 3 naar Linux (en tegelijk release met Windows): http://www.biglittleteam.com/

Gaaf, dat ziet er erg cool uit. Bedankt voor het melden, ik kende het nog niet :). Beloofd wel wat goeds volgens mij.
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #44 Gepost op: 2012/01/31, 00:09:50 »
Graag gedaan, beloofd inderdaad wat goeds :)

Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #45 Gepost op: 2012/01/31, 20:37:44 »
Er komt wel een leuk alternatief met schitterende graphics voor Battlefield 3 naar Linux (en tegelijk release met Windows): http://www.biglittleteam.com/

Dat ziet er nou wel mooi uit :)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #46 Gepost op: 2012/01/31, 23:45:26 »
Hier zijn nog 2 gameplay video's ervan, ze staan ook wel op de website van hun, maarja voor diegene die lui zijn ;):

http://www.youtube.com/watch?v=G_vCLD1AFaI

http://www.youtube.com/watch?v=GkT5VpFRAEo

Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #47 Gepost op: 2012/02/02, 21:16:38 »
@Idroy

Ik had gelijk de filmpjes bekeken hoor :)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #48 Gepost op: 2012/03/31, 13:20:21 »
Die game lijkt echt veel op Battlefield 2 met AIX mod pack

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Gerucht: Toch Steam naar Linux
« Reactie #49 Gepost op: 2012/04/01, 09:39:29 »
de drempel om steam naar linux te porten is al een stuk lager aangezien de source-engine geport word:
http://www.ubuntuvibes.com/2012/03/first-person-3d-adventure-game-dear.html

als de engine geport is kunnen waarschijnlijk andere source-based games zoals portal 2 en half-life ook een stuk makkelijker geport worden, wat het toch flink aantrekkelijk maakt om steam uit te bregen voor linux...