Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: browser probleem, chrome en firefox  (gelezen 313 keer)

Offline mhweb

  • Lid
browser probleem, chrome en firefox
« Gepost op: 2015/12/16, 21:48:49 »
Mijn browser wil, zelfs na wissen van geschiedenis en coockies telkens terug naar een niet meer bestaande pagina.

Deze intro-zin klinkt verwarrend. Wat meer uitleg dus.
Ik heb een website, die ik online beheer. ( joomla) Tot voor kort had ik een andere website, die in een subfolder op dezelfde hosting stond, en waar mijn domeinnaam naar doorverwees.
Als ik nu aan mijn website werk, en ik heb mijn browsergegevens net opgeruimd, gaat dat prima zowel op de backhand van mijn site ( waar ik ze bewerk) als de frontend ( waar je de site zelf bekijkt). Na een paar keer echter als ik weer wil gaan kijken naar de website zelf, opent de browser met een foutmelding.. kan pagina niet vinden. Als ik dan goed kijk naar de adresbalk, zie ik dat er het adres van mijn vorige website staat. ( de url van de oude, niet meer bestaande website )  Heel af en toe gebeurt het ook op de backhand, admin van mijn website.
Het kan toch niet dat ik mijn twee browsers verschillende keren per dag moet opruimen?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: browser probleem, chrome en firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/16, 22:49:30 »
Dan ben ik toch bang dat de website ergens verwijst naar de niet (meer) bestaande pagina.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline mhweb

  • Lid
Re: browser probleem, chrome en firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2015/12/17, 08:56:10 »
Dan zou dat toch iedere keer moeten gebeuren.  Maar na het opruimen van de browser gaat het telkens weer een tijdje goed.  .htacces en configuration.php heb ik reeds nagekeken.

Offline Nero

  • Lid
Re: browser probleem, chrome en firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2015/12/17, 10:30:24 »
Ik heb zelf geen kaas gegeten van websites ontwerp of onderhoud, maar je zou eens een grep -r kunnen doen op de ganse web structuur.

Re: browser probleem, chrome en firefox
« Reactie #4 Gepost op: 2015/12/17, 14:27:49 »
Waarschijnlijk staat dit ergens nog in de cache van Joomla en dan kan je de cache van je browser wel leegmaken maar dan komt het toch steeds weer terug,

Selecteer Tools --> Wis Cache in het uitklapmenu van Joomla!.
Omschrijving

De optie Wis Cache stelt u in staat om de cache bestanden welke op de server staan te verwijderen.
Cachebestanden zijn tijdelijk bestanden welke aangemaakt worden om de snelheid bij het laden van uw Website te verbeteren.
Als u wijzigingen in uw Website heeft aangebracht zoals het veranderen van uw Template of Taal zijn wellicht uw cachebestanden verouderd.
Om problemen met verouderde cachebestanden te voorkomen kunt u deze bestanden verwijderen.
Wanneer u de volgende keer uw website bezoekt zal Joomla! deze bestanden opnieuw aanmaken.

Re: browser probleem, chrome en firefox
« Reactie #5 Gepost op: 2015/12/17, 14:56:08 »
Let ook op dat de oude subfolder-naam niet ook gebruikt wordt binnen je dir-structuur van je Joomla, want ook dan krijg je verkeerde verwijzingen.
Bijvoorbeeld. Had je de oude site in bv /config staan, joomla heeft ook iets van een dir /comfig (of iets dergelijks).
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: browser probleem, chrome en firefox
« Reactie #6 Gepost op: 2015/12/17, 15:03:03 »
En een gelijke dir-naam gaat helemaal fout als er een verwijzingsfout in je site ontstaan is (config file of site-php's).
Als Joomla bijvoorbeeld wil gaan naar jouwdomein.nl/joomla/config, maar door de verwijsfout terecht komt in jouwdomein.nl/config.

Overigens denk ik niet dat je een browserprobleem hebt, en dan toevallig ook nog in twee browsers tegelijk.
Ik denk dat je het toch echt moet zoeken in je website.
« Laatst bewerkt op: 2015/12/17, 15:04:57 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore