Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet van UPC, geen vast IP adres.  (gelezen 2812 keer)

Offline Pivni Pes

  • Lid
Internet van UPC, geen vast IP adres.
« Gepost op: 2011/03/24, 00:24:38 »
Sinds vandaag heb ik internet van UPC 60/6, binnen een minuut of 15 werkte de hele handel.
Het punt is alleen dat ik geen vaste WAN IP adres hebt, voor wat fladderen op internet is dit geen probleem.
Alleen heb ik 3 routers op verschillende locaties met elkaar verbonden via de VPN functionaliteit van de router.
De router op mijn werk maakt een verbinding naar mijn router thuis, als UPC mijn IP adres verandert, dan kan de router van mijn werk, mijn router thuis niet meer vinden.
Als ik het verhaal omdraait, en ik laat mijn router verbinding maken met de router op mijn werk, is mijn probleem dan opgelost?

Of moet ik iets met DNS gaan doen?
ik heb een 3 tal domein namen, kan ik dan aan mijn UPC verbinding een domein naam koppelen, of werkt dat ook alleen maar met vaste IP adressen?

Re: Internet van UPC, geen vast IP adres.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/25, 09:27:44 »
Ik zelf heb ook geen vast IP adres bij mijn provider. Op mijn netwerk van buiten te benaderen gebruik ik dynamic dns.

http://www.dyndns.com.

Is gratis. Kijk er maar eens naar. Je kan ook betaalde accounts nemen. Misschien zit er iets voor je tussen.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Offline Pivni Pes

  • Lid
Re: Internet van UPC, geen vast IP adres.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/25, 23:38:21 »
Dit heb ik vanavond getest, maar dit adres kan ik wel in mijn router zetten bij de VPN instellingen, maar
dan maakt de router er 0.0.0.0 van.
Ik zag dat bij UPC ook een zakelijke gedeelte is, met dezelfde prijs en snelheid, maar wel met een vast IP adres.
Maar eens met die gasten bellen, of dat het omgezet kan worden, dan is mijn probleem verholpen.