Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geheugen type  (gelezen 1587 keer)

geheugen type
« Gepost op: 2011/05/01, 20:46:47 »
hoi iedereen,

ik zit te twijfelen over welk geheugen mijn pc kan hebben ik zoek 2 x2 gb.
de fabriekant van mijn moederbord zegt dit
Vier 240-pins DDR2 DIMM-sockets
Ondersteunde DIMM-typen:

    PC2-5300 (667 MHz)
    PC2-6400 (800 MHz)

Alleen non-ECC-geheugen, zonder buffer
Ondersteunt DDR2 DIMM's van 2 GB

welke kan en welke zou ik doen?

http://www.alternate.nl/html/product/Geheugen_DDR2-667/Kingston_ValueRAM/4_GB_DDR2-667_Kit/148729/?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR2&l3=DDR2-667

http://www.alternate.nl/html/product/Geheugen_DDR2-800/Kingston_ValueRAM/4_GB_DDR2-800_Kit/237949/?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR2&l3=DDR2-800

weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Re: geheugen type
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/01, 23:26:02 »
Error Correction Control. Betreft het geheugen. ECC wil zeggen dat geheugenfouten worden opgevangen en automatisch hersteld. U moet bij dit soort geheugen wel een kleine 2% vertraging van uw systeem verwachten. Non-ECC geheugen geeft geen vertraging maar hersteld de fouten niet. Dit soort geheugen kost ook minder. Bij het huidige geheugen komen niet veel fouten voor dus u mag gerust voor non-ECC geheugen kiezen of u zou moeten een serieuze server hebben draaien. Dan is het wel verstandig om ECC-geheugen te nemen.
van http://www.webwoordenboek.be/verklaring/non-ecc

Als je er al geheugen in hebt zitten en wilt blijven gebruiken, zou ik kijken of er  PC2-5300 (667 MHz) of PC2-6400 (800 MHz) inzit. Zo niet maakt de bussnelheid niet uit.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: geheugen type
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/02, 11:25:58 »
Error Correction Control. Betreft het geheugen. ECC wil zeggen dat geheugenfouten worden opgevangen en automatisch hersteld. U moet bij dit soort geheugen wel een kleine 2% vertraging van uw systeem verwachten. Non-ECC geheugen geeft geen vertraging maar hersteld de fouten niet. Dit soort geheugen kost ook minder. Bij het huidige geheugen komen niet veel fouten voor dus u mag gerust voor non-ECC geheugen kiezen of u zou moeten een serieuze server hebben draaien. Dan is het wel verstandig om ECC-geheugen te nemen.
van http://www.webwoordenboek.be/verklaring/non-ecc

Als je er al geheugen in hebt zitten en wilt blijven gebruiken, zou ik kijken of er  PC2-5300 (667 MHz) of PC2-6400 (800 MHz) inzit. Zo niet maakt de bussnelheid niet uit.

er zit (staks) niks in de computer. dus allebei zou moeten kunnen?
dan neem ik die van 800 mhz.
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Offline emiel1976

  • Lid
Re: geheugen type
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/02, 11:54:26 »
Ja beide zouden moeten werken.
Neem 1 van de 2. Prijs is vrijwel gelijk dus dat maakt ook niet uit.

Re: geheugen type
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/02, 12:33:54 »
Ja beide zouden moeten werken.
Neem 1 van de 2. Prijs is vrijwel gelijk dus dat maakt ook niet uit.

en het maakt niet uit dat het (orgineel) een compaq pc is?
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Re: geheugen type
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/02, 12:49:21 »
Ja beide zouden moeten werken.
Neem 1 van de 2. Prijs is vrijwel gelijk dus dat maakt ook niet uit.

en het maakt niet uit dat het (orgineel) een compaq pc is?

Nee
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: geheugen type
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/02, 14:17:35 »
Het loont de moeite om even op de site van de fabrikant van het moederbord te kijken welke geheugenbankjes ondersteund worden. Om problemen te voorkomen...

Over het algemeen wordt er wel een document aangeboden waarin staat welke merken + typen getest zijn en of deze correct werken of niet.

Re: geheugen type
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/02, 14:43:52 »
Het loont de moeite om even op de site van de fabrikant van het moederbord te kijken welke geheugenbankjes ondersteund worden. Om problemen te voorkomen...

Over het algemeen wordt er wel een document aangeboden waarin staat welke merken + typen getest zijn en of deze correct werken of niet.

dat wat in mijn eerste post staat is alles wat ik kan vinden
ik heb een benicia IPIBL-LB moederbord
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer