Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: var/etc cfg geeft chinees lettertype aan in plaats van nederlands  (gelezen 726 keer)

Offline devisser

  • Lid
wie help me.

in een van mijn ubuntu 1204 computer, geeft in var/etc  cfg in plaats van platte teks dus leesbaar in het nederlands,
chineese teks aan

dit geeft ie aan                     :ㄺ素䘊›牦摥㌴眠汩浥㈠〠〠笠〠〺ㄺ素䘊›
en dan vol op aan (A4 vol)

dit gebeurd in var/etc -gedit
de andere computers geven gewoon nederlands weer

wie kan me vertelen wat hier aan de hand is of hoe moet ik dit veranderen , log ik in met winscp is het wel goed.

vriendelijke groet,
de visser

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: var/etc cfg geeft chinees lettertype aan in plaats van nederlands
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/17, 16:41:27 »
Kan je exact aangeven wat je doet en wat de uitvoer is? Het bestand /var/etc bestaat niet, iig niet in mijn computer. En wat heeft winscp ermee te maken?


Offline devisser

  • Lid
Re: var/etc cfg geeft chinees lettertype aan in plaats van nederlands
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/18, 21:24:16 »
In het bestandje var/etc heb ik 4 kladblokbestandje, cfg/prio /namen bestand/info bestand.
map var/etc heb ik zelf aangemaakt.

prio /namen bestand/info bestaand geven goed weer in het nederlands en goed leesbaar.
cfg geeft het bestand in het chinees weer.
nu wil ik weten hoe dat kan, in het verleden heb ik het ook wel gehad even een nieuwe besturing steem ubuntu er op en het probleem was afgelopen. nu heb ik 3 computers aan het draaien en bij een (1) doet ie het.
heb ook nederlands taalpakket geinstalleerd.
ik wil ieder bedanken voor de reactie.
vriendelijke groet,
jeroen

 

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: var/etc cfg geeft chinees lettertype aan in plaats van nederlands
« Reactie #4 Gepost op: 2013/12/19, 11:05:10 »
Het is nog steeds niet duidelijk om welke bestanden het niet precies gaat, je kan sowieso geen kladblokbestandjes in een bestand zetten. Kan je het volledige pad naar de bestanden geven zodat we op onze eigen computer kunnen zien waar je het over hebt? Als je deze bestanden zelf hebt aangemaakt heb je vast zelf iets verkeerd gedaan, het is niet mogelijk dat ubuntu uit zichzelf bestanden naar het chinees gaat zitten vertalen.

Offline devisser

  • Lid
Re: var/etc cfg geeft chinees lettertype aan in plaats van nederlands
« Reactie #5 Gepost op: 2013/12/24, 15:01:46 »
tuurlijk heb ik iets fout gedaan het kladblok bestand heb ik in...... var/etc staan... en die geeft chinees weer.
Zet ik er een nieuw kladblok bestandje op berauw blad geef deze ook in het chinees weer. alle andere kladblokbestandje's geven normaal weer.
ik hoor wel

vriendelijke groetje's
Jeroen