Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opera blokkeerd mijn Systeem...  (gelezen 342 keer)

Opera blokkeerd mijn Systeem...
« Gepost op: 2012/06/04, 21:56:12 »
Beste,

Ik zit met een probleem... En ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

Ik draai nu 12.04 met drie pakketbronnen: die van Ubuntu 12.04; die van Google Stable; en die van Medibuntu. Aan mijn systeem is bijna niet gerommeld. Overigens draait er naast Ubuntu 12.04 ook BackTrack en Windows7
Mijn standaard browser is Firefox, met Chrome voor school. Echter ik had voor iemand uit mijn klas Opera gedownload, puur omdat hij dat fijner vond en, omdat wij een project samen deden, hij veel op mijn pc zat.

Ik ga dus naar de website van opera en haal de losse .deb binnen. Ik nam aan dat Opera wel betrouwbaar genoeg zou zijn om dit bestandje gewoon over te nemen.

Nu blijkt dit niet helemaal te kloppen. Als ik mijn update-manager wil openen krijg ik de volgend error: Kon de pakketinformatie niet initialiseren

Er heeft zich een [b]onoplosbaar[/b] probleem voorgedaan bij het initialiseren van de pakketinformatie.

Gelieve deze fout in het pakket ‘update-manager’ te rapporteren en voeg de volgende foutmelding toe:

'E:Pakket opera moet opnieuw geïnstalleerd worden, maar er kan geen archief voor gevonden worden.'

Het woordje onoplosbaar vind ik vervelend. Vooral omdat naast de update-manager ook synaptic niet werkt. Ook het standaard terminal-commando: sudo apt-get install [randomnaamvanpakket]
werkt niet.

Mijn vraag is dus: Heeft iemand dit ook gehad? Zo ja, wat was je oplossing? En als ik de enige ben met dit probleem, hoe kan ik het dan oplossen?

Mvg

Yoram

Ps. sorry voor eventuele spelfouten, ik ben tot mijn spijt een dyslecticus

Re: Opera blokkeerd mijn Systeem...
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/04, 21:57:49 »
Opera is wel degelijk betrouwbaar en heb hier nog nooit problemen gehad met de installatie ervan. Daarbij komt jou probleem ook nogal eens bij andere software voor.

Als je even de zoekfunctie van die forum gebruikt, dan vindt je verschillende oplossingen voor dit probleem.

Re: Opera blokkeerd mijn Systeem...
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/04, 22:07:47 »
Oké, ik had kennelijk niet goed gezocht.

alsnog bedankt