Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Total commander!  (gelezen 9127 keer)

Offline Youri

  • Lid
Total commander!
« Gepost op: 2008/08/28, 22:13:05 »
Beste lezers en helpers.
Ik zoek een programma als total commander!
Om files van de ene disk naar de andere te selecteren en te verplaatsen!
Zie ik iets over het hoofd?
Als het gewoon naar een hoofdmap moet, gaat het wel goed, maar een onderliggende map, is nog al een gedoe.
Ik download vaak spelletjes en die speel ik op windows, maar haal ze wel via ubuntu op! Dan naar de usb stick brengen! Daar gaat het om!
Het zou te mooi zijn, als dit ook kon! vriendelijke groet Youri.

Offline Rulus

  • Lid
Total commander!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/28, 22:14:47 »
Je kan het programma 'gnome-commander' installeren, dat lijkt er heel erg op. Het is te vinden via Toepassingen > Installeren/Verwijderen of de Synaptic pakketbeheerder.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Total commander!
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/28, 22:16:17 »
Waarom doe je dat niet gewoon met verkennertje Nautilus?

Locaties - Persoonlijke map
....en het verkennertje opent zich in je persoonlijke map.

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Total commander!
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/28, 22:39:58 »
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Offline kihid

  • Lid
Total commander!
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/28, 23:09:41 »
Citaat van: pjotr123
Waarom doe je dat niet gewoon met verkennertje Nautilus?

Locaties - Persoonlijke map
....en het verkennertje opent zich in je persoonlijke map.
Omdat de meeste die met Total Commander hebben gewerkt niet meer zonder "splitview" kunnen en Nautilus dit jammer genoeg niet in huis heeft.
In dit opzicht schiet Nautilus als bestandsbeheerder echt tekort de meeste die met "splitview"gewerkt hebben dan ook missen.
Pjotr123, jij hebt dus de fantastische mogelijkheden van splitview nog niet ontdekt?
Probeer het eens een week uit zonder ook maar een keer Nautilus te gebruiken en je kunt niet meer zonder.
Het is zo'n geweldig programma en in Linux heb je als vervanger voor Total Commander : Gnome Commander, Tux Commander, Krusader, en nog wel een paar denk ik.
OS: Lubuntu 22.04.2 64 bit  and Mageia 8 64bit Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

Offline vanadium

  • Lid
Total commander!
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/28, 23:34:07 »
Dat zijn de zogenaamde Norton Commander clonen. Ik was een grote fan van Norton Commander. Na de overstap op Windows was het echt jaren afkicken. Norton, later Symantec, heeft nooit een grafisch equivalent gemaakt. Het waren sharewareprogramma's en later freeware programma's die de leemte invulden, maar toen was ik al "afgekickt".

Als je wil weten hoe Norton Commander voelde in een tekstomgeving: installeer eens midnight commander (sudo apt-get install mc), open een terminal, en type "mc".

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Total commander!
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/28, 23:46:29 »
Midnight Commander is best ok.

Offline vanadium

  • Lid
Total commander!
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/29, 11:20:26 »
klopt niet, Norton / Symantec heeft ook Norton Commander voor windows uit gebracht. dat is alleen nooit een succes gewordenJe hebt gelijk: was ik zelfs uit het oog verloren. Dat heeft echter veel te lang geduurd. In plaats van dat meteen te doen, hadden ze "Norton Desktop", wat veel te log en te zwaar was voor de machientjes uit die tijd. Tegen dat ze met hun (bloated) Norton Commander for Windows uitkwamen, waren er al heel wat goede freeware/shareware alternatieven.

Offline Youri

  • Lid
Total commander!
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/29, 15:28:25 »
Bedankt allemaal, heb Gnome commander gevonden onder Toepassingen!
Dit is wat ik bedoelde, vr.gr. Youri.