Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Brother DCP-j552DW  (gelezen 675 keer)

Offline Dump

  • Lid
Brother DCP-j552DW
« Gepost op: 2014/12/12, 19:52:18 »
Hoi allen
Kan mijn nieuwe printer (Brother DCP-j552DW) toch draaien op linux? Volgens een gelezen recensie kan het wel. Maar ja, hoe?
Inmiddels staat mijn kast wel te upgraden van 12.04 naar 14.04. Zal wel een tijdje gaan duren.
Bij de 12.04 versie heb ik de printer toegevoegd maar ik vraag me af met welke optie ik door moet gaan. Zie bijlage.
Ik ga er van uit dat de 14.04 versie niet veel anders zal laten zien. Kan iemand hier iets over zeggen hoe verder te handelen.
Gr. Dump.
P.s. Ik ben een leek maar niet helemaal onwetend. Maar wel t.o.v. jullie.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline jnom

  • Lid
Re: Brother DCP-j552DW
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/13, 10:07:50 »
Veel informatie over de installatie van Brother printers vind je bij onze Duitse Ubuntu vrienden.

http://wiki.ubuntuusers.de/Brother/Drucker

Ik denk dat gebruikmaking van het in dit artikel genoemde installatiescript aan te bevelen is.

Onderaan staan ook nog links naar Engelstalige sites met oplossingen.

Frederik

  • Gast
Re: Brother DCP-j552DW
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/13, 10:37:13 »
Dee printer werkt prima op mijn Xubuntu systeem. Het is inderdaad wel even zoeken, maar als ie het doet doet alles het goed :)
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=86232.msg927141#msg927141

Offline Dump

  • Lid
Re: Brother DCP-j552DW
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/13, 11:35:45 »
Hoi Frederik en jnom.
Frederik, jij hebt het werkend gekregen na veel moeite. Is het zo dat je nu met de juiste wetenschap hoe het wel moet dit aan mij, als leek, kan uitleggen.
Installeren via software centrum zal ik ook wel uit gaan komen. Maar met codes of scripten werken is denk ik nog wel een hele opgaaf. Neemt niet weg dat ik naar jnom zijn tip ga kijken.
Maar als je een klein stappenplan zou kunnen maken dan zou dat wel fijn zijn. Als je tijd hebt natuurlijk. En vandaag is niet aan de orde. Op termijn misschien? Ik zou daar heel blij mee zijn. Nu werkt deze brother prachtig op mijn andere besturingssystemen maar ja, als dit ook zou kunnen!
Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Frederik

  • Gast
Re: Brother DCP-j552DW
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/13, 14:04:57 »
Download en dubbelklik alle .DEB bestanden. Deze worden dan geopend door middel van het Software centrum en kunnen geïnstalleerd worden:
http://support.brother.com/g/b/downloadlist.aspx?c=eu_ot&lang=en&prod=dcpj552dw_eu_as&os=128

Offline Dump

  • Lid
Re: Brother DCP-j552DW
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/13, 20:23:11 »
Fijn, bedankt Frederik.
Ga ik morgen uitproberen. Ik heb eerst even gauw een nieuwe installatie gedaan.
Ik kreeg een systeemfout melding bij de opstart en dus maar gelijk aangepakt.
En tegelijkertijd nog een ubuntu  installatie op een andere kast voor de weggeef.
Dus even hectisch hier.
Hartelijk dank zover.
Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.