Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost!Gekke dingen met Audacity  (gelezen 916 keer)

Opgelost!Gekke dingen met Audacity
« Gepost op: 2013/10/02, 13:53:25 »
Ik heb ingangssignaal van uit mijn audioversterker naar de PC,in geluidsinstellingen zie ik de VU meter mooi uitslaan.Ik klik op Audacity en hup weg signaal!Ik haal Audacity weer weg,nog steeds geen signaal te zien.Haal mijn ingangsplug er uit en weer in en hup heb weer signaal .Hoe kan dat??

Wat ook gek is dat als ik een andere recorderproggie installeer via Pakketbeheer,ik dat proggie niet kan oproepen en in geluidsinstellingen ook staat dat er geen andere opneemproggies geinstalleerd staan,maar in pakketbeheer staat dat die wel geinstalleerd staat!(bplay en gramofile)
« Laatst bewerkt op: 2013/10/03, 14:31:29 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Gekke dingen met Audacity
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/02, 16:37:02 »
Laat maar!Het blijkt dat de interne sounddevice zo'n verrekt ongevoelige "lijn"ingang heeft dat er een extra soundcard in moet om het niveau op te krikken.Zelfs als ik het toch op sla met toch wat vumeteruitslag,dan nog is het doodse stilte bij afspelen.
Dus nu de vraag,welke soundcard werkt meteen in Ubuntu??Want met die Terratec 24/96 die ik heb lukt het niet.
« Laatst bewerkt op: 2013/10/02, 16:39:42 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline sjarel

  • Lid
Re: Gekke dingen met Audacity
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/03, 11:45:14 »
Ik gebruik mijn micro ingang.Voor een cd moet je verzwakken op L & R met (1K of is 't nu 10 K Ohm).
Xubuntu 12.04 Lts

Re: Gekke dingen met Audacity
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/03, 12:49:24 »
Ja,maar dat is toch te gek eigenlijk!Maar er is meer aan de hand,want als ik in het geluidenvenster kijk zonder Audacity,heb ik prima uitslag op de invoermeter! Het verdwijnt alleen als ik Audacity op start!
Misschien moet ik Audacity eens opnieuw installeren...
« Laatst bewerkt op: 2013/10/03, 12:51:51 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Gekke dingen met Audacity
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/03, 14:30:30 »
Aha!Nou snap ik het!Het is een combinatie tussen Audacity en de Logitech PC speakers die ik heb.Audacity zorgt dat de lineingang af wordt gesloten,OMDAT ER AL EEN MICROFOONPLUGJE IN DE MICROFOONINGANG ZIT!Want die wordt geleverd met zo'n volumeregelaar en daar kan je ook je headphone en microfoon in stoppen.Nou heb ik die microfooningang geprobeert,doet het niet,maar toen ik dus dat plugje uit de ingang haalde van de PC ging in eens het meteen!Wel gek dat ondanks dat plugje,het geluidenvenster wel signaal laat zien zonder Audacity!
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline sjarel

  • Lid
Re: Opgelost!Gekke dingen met Audacity
« Reactie #5 Gepost op: 2013/10/03, 22:09:41 »
Bij Skype'n zit in de volumeknop de microfoon en de koptelefoon op je hoofd.Is dat zoiets of gaat dat via usb?
Xubuntu 12.04 Lts

Re: Opgelost!Gekke dingen met Audacity
« Reactie #6 Gepost op: 2013/10/10, 23:24:03 »
Ja zo iets van Logitech pc speakers,de volumeregelaar zit in draad en boven op en daar onder stop je of je hoofdtelefoon of je microfoon..Is al een wat oud type hoor..(S220)
« Laatst bewerkt op: 2013/10/10, 23:27:09 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.