Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Me, Ce, en Satanic v 666.9  (gelezen 1152 keer)

Ubuntu Me, Ce, en Satanic v 666.9
« Gepost op: 2013/12/30, 00:21:43 »
Aangezien het toch andere distro´s zijn, vind ik het beter hier thuis horen dan in het algemene gedeelte.

Je hebt Linux in alle maten en soorten.
Ook ons eigen Ubuntu. We hebben Mint, Zorin en Elementary.
Maar we hebben ook Ubuntu: Christian, Muslim en zelfs een Satanische versie.

http://ubuntuce.com/
http://www.sabily.org/website/
http://ubuntusatanic.org/

Ubuntu Ce en Me bevatten bijbel/koran verhalen, kalenders en andere religieuze gebaseerde applicaties. Ubuntu Satanic is gemaakt voor mensen die Satan aanbidden.  :rolleyes:

Nou, wie oh wie heeft al reviews gemaakt voor deze cult OS´en?
(Wil geen religieus draadje beginnen. Ben zelf Atheïst.)
"Avoid the Windows of Hell and avoid the forbidden fruit. Use Linux."

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu Me, Ce, en Satanic v 666.9
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/30, 00:25:41 »
Grotendeels morsdode zooi toch? De "nieuwste" versie van die Satanic is nota bene gebouwd op Ubuntu 10.10. En bij Sabily (moslim) is de "nieuwste" op Ubuntu 11.10 gebouwd.  :o

De enige "levende" van het rijtje is de christelijke editie, want die is op 12.04 gebouwd.

Overigens vind ik Linux-edities die op levensbeschouwing of godsdienst zijn gebouwd, vreselijke faaldingen. Linux is een a-religieus iets. Gelukkig maar.
« Laatst bewerkt op: 2013/12/30, 00:30:25 door Pjotr »

Re: Ubuntu Me, Ce, en Satanic v 666.9
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/30, 00:34:24 »
Grotendeels morsdode zooi toch? De "nieuwste" versie van die Satanic is nota bene gebouwd op Ubuntu 10.10. En bij Sabily (moslim) is de "nieuwste" op Ubuntu 11.10 gebouwd.  :o

De enige "levende" van het rijtje is de christelijke editie, want die is op 12.04 gebouwd.

Overigens vind ik Linux-edities die op levensbeschouwing of godsdienst zijn gebouwd, vreselijke faaldingen. Linux is een a-religieus iets. Gelukkig maar.

Sabily is, zo te zien, inderdaad voor het laatst op 11.10 gebouwd. Echter (!), hun PPA biedt wél pakketten voor nieuwere versies aan die je kunt installeren. Ben zelf geen Christen of Moslim, maar hee, de PPA is er dus wel voor de geïnteresseerden.

Ben het wel met je laatste zin eens trouwens. Veel voegt het niet toe. Wallpapers en programma'tjes die met religie te maken hebben kun je ook apart aanbieden.
(en ja, ik heb wel een niet-christelijke/niet-moslim/niet-satanische religie maar toch denk ik er zo over :))

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu Me, Ce, en Satanic v 666.9
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/30, 00:37:59 »
Ben het wel met je laatste zin eens trouwens. Veel voegt het niet toe. Wallpapers en programma'tjes die met religie te maken hebben kun je ook apart aanbieden.
Precies. Ik vind het pas interessant wanneer een distro een eigen *technische* insteek heeft. Pas dan verdient een distro m.i. een bespreking.

"Plaatjes en praatjes", daar hebben we geen aparte distro voor nodig.....
« Laatst bewerkt op: 2013/12/30, 00:40:55 door Pjotr »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Ubuntu Me, Ce, en Satanic v 666.9
« Reactie #4 Gepost op: 2013/12/30, 10:02:15 »
Ben het wel met je laatste zin eens trouwens. Veel voegt het niet toe. Wallpapers en programma'tjes die met religie te maken hebben kun je ook apart aanbieden.
Precies. Ik vind het pas interessant wanneer een distro een eigen *technische* insteek heeft. Pas dan verdient een distro m.i. een bespreking.
Dat is jouw persoonlijke insteek. Maar iedereen is anders, dus als iemand er tijd en moeite in wilt steken om zoiets te maken, wie zijn wij dan om dat te af te keuren of om daar uberhaupt iets van te vinden? Het is tenslotte vrije software: vrijheid blijheid.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu Me, Ce, en Satanic v 666.9
« Reactie #5 Gepost op: 2013/12/30, 10:16:01 »
Dat is jouw persoonlijke insteek. Maar iedereen is anders, dus als iemand er tijd en moeite in wilt steken om zoiets te maken, wie zijn wij dan om dat te af te keuren of om daar uberhaupt iets van te vinden? Het is tenslotte vrije software: vrijheid blijheid.
Vrijheid blijheid inderdaad. Dus als ik zo'n soort "plaatjes en praatjes"-distro helemaal niks vind, dan mag ik dat ook vrijelijk verkondigen.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Ubuntu Me, Ce, en Satanic v 666.9
« Reactie #6 Gepost op: 2013/12/30, 10:22:18 »
Dat is jouw persoonlijke insteek. Maar iedereen is anders, dus als iemand er tijd en moeite in wilt steken om zoiets te maken, wie zijn wij dan om dat te af te keuren of om daar uberhaupt iets van te vinden? Het is tenslotte vrije software: vrijheid blijheid.
Vrijheid blijheid inderdaad. Dus als ik zo'n soort "plaatjes en praatjes"-distro helemaal niks vind, dan mag ik dat ook vrijelijk verkondigen.
Uiteraard.

Maar dan ook graag voor jezelf spreken:

Citaat
"Plaatjes en praatjes", daar hebben we geen aparte distro voor nodig.....

Bij 'we'  hoor 'ik' iig niet bij...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu Me, Ce, en Satanic v 666.9
« Reactie #7 Gepost op: 2013/12/30, 10:26:10 »
Uiteraard.

Maar dan ook graag voor jezelf spreken
Akkoord. Bij dezen.  :)

Re: Ubuntu Me, Ce, en Satanic v 666.9
« Reactie #8 Gepost op: 2013/12/30, 14:28:26 »
Jaren geleden de satanic ubuntu geinstalleerd gehad.Leuke wallpapers en dito hardrock systeemgeluidjes.Meer puur voor de fun dus,wel mooi gemaakt.En dan niet te vergeten:ubuntu ultimate editie.Vol met scripts(ultimatix geloof ik),en meer voor de liefhebbers van een kermisbak :P
Leuker is het om zelf die dingen in elkaar te sleutelen,voor mij was het meer een voorbeeld om te kijken wat je met een ubuntu installatie kan doen.Creatief gezien dus ;)
Kubuntu 20.04

Re: Ubuntu Me, Ce, en Satanic v 666.9
« Reactie #9 Gepost op: 2013/12/30, 20:19:01 »
Ultamatix (en daarvoor Automatix)... bah. Ik herinner me nog heel goed Pjotr's grote waarschuwing op zijn site toendertijd. Gelukkig heb ik die meuk links laten liggen dankzij zijn waarschuwing :)