Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 8.1 Ubuntu skin.  (gelezen 2133 keer)

Offline jos34

  • Lid
Windows 8.1 Ubuntu skin.
« Gepost op: 2020/01/04, 20:28:03 »
Ik probeer een Ubuntu skin op w8.1 te installeren maar dat lukt niet.
heb "maverick_8_1_for_windows_8_1_by_dpcdpc11_d7voprz" en "Ubuntu1304_Win8" en "ubuntu.themepack", maar krijg geen skin.
Kun je trouwens uberhoud nog echte skins gebruiken in W8.1 etc.  In XP had ik destijds het Zune thema gebruikt.

Offline jos34

  • Lid
Re: Windows 8.1 Ubuntu skin.
« Reactie #1 Gepost op: 2020/01/04, 22:41:53 »
Inmiddels gelukt, maar hoe zorg ik ervoor dat die zijbalk niet opstart?:


DarkEra

  • Gast
Re: Windows 8.1 Ubuntu skin.
« Reactie #2 Gepost op: 2020/01/04, 23:36:28 »
Vraag het op een Windows forum....  :rolleyes:

Offline jos34

  • Lid
Re: Windows 8.1 Ubuntu skin.
« Reactie #3 Gepost op: 2020/01/05, 00:29:49 »
En wat is een goed Windows forum? nationaalcomputerforum vind ik bagger. Helpmij ben ik ook niet kapot van.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Windows 8.1 Ubuntu skin.
« Reactie #4 Gepost op: 2020/01/05, 12:18:41 »
<gewist>
« Laatst bewerkt op: 2020/01/05, 16:07:28 door vanadium »

Offline jos34

  • Lid
Re: Windows 8.1 Ubuntu skin.
« Reactie #5 Gepost op: 2020/01/05, 12:58:01 »
Sorry, maar dit is helemaal geen Ubuntu, maar Windows 8.1  =D
En die zijbalk zit ook in Windows 8.1

Offline rico70

  • Lid
Re: Windows 8.1 Ubuntu skin.
« Reactie #6 Gepost op: 2020/01/05, 13:09:10 »
En wat is een goed Windows forum? nationaalcomputerforum vind ik bagger. Helpmij ben ik ook niet kapot van.
https://github.com/Open-Shell/Open-Shell-Menu, is de opvolger van classicshell, mss doet die wat je wilt. Vroegah keek ik wel eens op sevenforums?? Was een goed forum, exakte naam zou je even opmoeten zoeken. eight en ten waren er destijds ook, geen idee of deze forums nog bestaan.
Helpmij is bagger van de bovenste plank.

Offline jos34

  • Lid
Re: Windows 8.1 Ubuntu skin.
« Reactie #7 Gepost op: 2020/01/05, 13:19:21 »
Helpmij is bagger van de bovenste plank.

Toelichting? Wat vind je er precies bagger aan?

Overigens als ik dit zo lees is dat waarschijnlijk verderop dit jaar ook geen optie meer: https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/950976-Einde-van-helpmij-nl-nabij?p=6211659#post6211659

Offline vanadium

  • Lid
Re: Windows 8.1 Ubuntu skin.
« Reactie #8 Gepost op: 2020/01/05, 13:41:24 »
<gewist>
« Laatst bewerkt op: 2020/01/05, 16:07:06 door vanadium »

DarkEra

  • Gast
Re: Windows 8.1 Ubuntu skin.
« Reactie #9 Gepost op: 2020/01/05, 17:24:06 »
Waarom dit topic naar Andere Distributies verplaatst is is mij een raadsel... Immers:

Citaat
Dit forum is bedoeld voor ondersteuning bij andere Linuxdistributies dan Ubuntu. De Ubuntu-gebruiker die naast Ubuntu ook nog vragen heeft over andere Linux-distributies en de gebruikers van Ubuntu derivaten kunnen hier hun vragen stellen.
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=45961.0

Windows is géén Linux distributie.  :rolleyes:

Re: Windows 8.1 Ubuntu skin.
« Reactie #10 Gepost op: 2020/01/05, 20:05:48 »
Tja, Jos!
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Windows 8.1 Ubuntu skin.
« Reactie #11 Gepost op: 2020/01/05, 22:02:46 »
Waarom dit topic naar Andere Distributies verplaatst is is mij een raadsel... Immers:

Citaat
Dit forum is bedoeld voor ondersteuning bij andere Linuxdistributies dan Ubuntu. De Ubuntu-gebruiker die naast Ubuntu ook nog vragen heeft over andere Linux-distributies en de gebruikers van Ubuntu derivaten kunnen hier hun vragen stellen.
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=45961.0

Windows is géén Linux distributie.  :rolleyes:
Windows is nog geen Linux Distributie :lol:
Tja, waar hoort het anders ..............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

DarkEra

  • Gast
Re: Windows 8.1 Ubuntu skin.
« Reactie #12 Gepost op: 2020/01/06, 06:29:26 »
.....
Tja, waar hoort het anders ..............
Gewoon in Algemeen of op een Windows forum. Dit forum gedeelte is en blijft immers bedoelt voor andere Linux distributies.

Re: Windows 8.1 Ubuntu skin.
« Reactie #13 Gepost op: 2020/01/06, 12:39:53 »
Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat...
Helpmij.nl voor hun maandelijkse Magazine voor een groot deel bestaat uit leden van dit Ubuntu forum.

Zeggen dat iets bagger is, is niet constructief en ook tamelijk ongenuanceerd.
Om een forum en een website tot een succes te maken, is de inzet van alle deelnemers nodig.

Het Helpmij magazine promoot flink veel open source programma's en Linux.
Zie bijvoorbeeld de artikelen voor deze maand: https://magazine.helpmij.nl/

* Video maken met Kdenlive
* Linux uitproberen
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Offline HWE64

  • Lid
Re: Windows 8.1 Ubuntu skin.
« Reactie #14 Gepost op: 2020/01/06, 16:52:51 »
Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat...
Helpmij.nl voor hun maandelijkse Magazine voor een groot deel bestaat uit leden van dit Ubuntu forum.

Zeggen dat iets bagger is, is niet constructief en ook tamelijk ongenuanceerd.
Om een forum en een website tot een succes te maken, is de inzet van alle deelnemers nodig.

Het Helpmij magazine promoot flink veel open source programma's en Linux.
Zie bijvoorbeeld de artikelen voor deze maand: https://magazine.helpmij.nl/

* Video maken met Kdenlive
* Linux uitproberen
@Kirstie, van die leden ben ik er o.a. een van en daar schaam ik me helemaal niet voor. In het Helpmij magazine worden interessante onderwerpen aan de kaak gesteld. Ik lees hem iedere maand en is zeer interessant dus trek het je maar niet aan dat een forumlid het over bagger heeft :evil:.
IK ben het helemaal oneens met dit lid en laat hij of zij dan met feiten komen dan kan hij altijd een mailtje naar Helpmj sturen maar niet hier op het forum.
gr. Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline jos34

  • Lid
Re: Windows 8.1 Ubuntu skin.
« Reactie #15 Gepost op: 2020/01/06, 19:31:12 »
Ze promten inderdaad Linux ok, goed, maar Windows 8.1 en MacOS worden dan weer wel half genegeerd.
Het is natuurlijk ook raar en krom dat eerst W10 aanbeden wordt (OK Linux werdt daar wel genoemd maar slecht mondjesmaat) en in een artikel verderop iemand stelt er geen fan van te zijn (hekel heeft aan de verplichte updates) en liever W8.1 en Linux gebruikt.

En er staan ook fouten in:

Voorbeelden:

1.
Microsoft stopt met gratis virusscanner voor Windows 7
 ten aanzien van een pers bericht van 10 dec 2019
Op 19 dec werdt dit echter weer ontkracht: https://www.security.nl/posting/635985/Microsoft+Security+Essentials+blijft+na+14+januari+updates+ontvangen

2.
Overstappen
Als laatste kun je Windows ook helemaal vaarwel zeggen en overstappen op bijvoorbeeld Linux. Onder meer Linux Mint en Ubuntu zijn prima besturingssystemen. Hierover is veel te veel vinden op internet. Onderaan bij de linken vind je hier meer informatie over. 

Dat moet natuurlijk zijn veel te weinig.

3.
Wanneer je een nieuwe Windows pc koopt, staat daar vanzelfsprekend Windows 10 op geïnstalleerd.

Klopt natuurlijk ook niet, er zijn genoeg winkels waar je PCs kan kopen zonder OS en sommige zelfs met Linux.
Wat is trouwens een Windows PC? Er bestaat een Apple PC, een Microsoft PC en een ander merk PC of zelfbouw PC.
Alleen de Microsoft PC bevat W10 (alhoewel ze er nu ook 1 hebben met Android, dus zelfs M zit al aan de Linux)



<><><><>

Mischien bedoelde deze Rico niet de nieuwsbrief maar het forum? Daar was ik ook niet kapot van. Veel nerds en geeks maar weinig echte goede computer hulp en de reacties weinig.

« Laatst bewerkt op: 2020/01/06, 19:37:07 door jos34 »

Offline Tom

  • Lid
Re: Windows 8.1 Ubuntu skin.
« Reactie #16 Gepost op: 2020/01/06, 20:03:30 »
Ze promten inderdaad Linux ok, goed, maar Windows 8.1 en MacOS worden dan weer wel half genegeerd.
Het is natuurlijk ook raar en krom dat eerst W10 aanbeden wordt (OK Linux werdt daar wel genoemd maar slecht mondjesmaat) en in een artikel verderop iemand stelt er geen fan van te zijn (hekel heeft aan de verplichte updates) en liever W8.1 en Linux gebruikt.

En er staan ook fouten in:

Voorbeelden:

1.
Microsoft stopt met gratis virusscanner voor Windows 7
 ten aanzien van een pers bericht van 10 dec 2019
Op 19 dec werdt dit echter weer ontkracht: https://www.security.nl/posting/635985/Microsoft+Security+Essentials+blijft+na+14+januari+updates+ontvangen

2.
Overstappen
Als laatste kun je Windows ook helemaal vaarwel zeggen en overstappen op bijvoorbeeld Linux. Onder meer Linux Mint en Ubuntu zijn prima besturingssystemen. Hierover is veel te veel vinden op internet. Onderaan bij de linken vind je hier meer informatie over. 

Dat moet natuurlijk zijn veel te weinig.

3.
Wanneer je een nieuwe Windows pc koopt, staat daar vanzelfsprekend Windows 10 op geïnstalleerd.

Klopt natuurlijk ook niet, er zijn genoeg winkels waar je PCs kan kopen zonder OS en sommige zelfs met Linux.
Wat is trouwens een Windows PC? Er bestaat een Apple PC, een Microsoft PC en een ander merk PC of zelfbouw PC.
Alleen de Microsoft PC bevat W10 (alhoewel ze er nu ook 1 hebben met Android, dus zelfs M zit al aan de Linux)



<><><><>

Mischien bedoelde deze Rico niet de nieuwsbrief maar het forum? Daar was ik ook niet kapot van. Veel nerds en geeks maar weinig echte goede computer hulp en de reacties weinig.

Ik zou zeggen meld u aan ,dan kunt u! daar mee helpen ,doet Ge gelijk iets nuttigs ook voor de algemeenheid ,waarvan ik hier (forum) niet veel van merk !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline jos34

  • Lid
Re: Windows 8.1 Ubuntu skin.
« Reactie #17 Gepost op: 2020/01/06, 20:45:48 »
Nou dat heeft ook niet veel zin meer als de website toch dit jaar wordt opgeheven.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Windows 8.1 Ubuntu skin.
« Reactie #18 Gepost op: 2020/01/07, 12:50:18 »
Een ander forum afkraken is niet de bedoeling, ook daar proberen mensen elkaar te helpen.
Slotje.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.