Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: van 32bit naar 64bit  (gelezen 998 keer)

van 32bit naar 64bit
« Gepost op: 2007/05/31, 07:37:44 »
Hallo

Ik draai momenteel Ubuntu Studio en dat is 32bit.
Ik heb een Intel Core 2 Duo Centrino processor, en die is 64bit.

Ik heb oorspronkelijk de 64bit versie van ubuntu niet geinstalleerd omdat ik problemen had met men grafische kaart. Daardoor moest ik een alternate install uitvoeren, en ik vond enkel maar de 64bit amd iso. Nu steek ik vandaag de 64bit cd in die ik toegekregen heb, en blijkt die ook voor AMD te zijn. Mag ik dan concluderen dat die amd iso's ook met 64bit intel processors werken?

Ik zie het eigenlijk niet zitten om een nieuwe install te doen, aangezien al mijn gegevens (vooral email, maar kan je die niet exporteren? ik werk met thunderbird) al netjes op mijn pc staan.

Maar in hoeverre verschilt de 64bit versie van Ubuntu met de 32bit? Is dat enkel de kernel? En kan ik de 64bit (maar dan geen low latency) kernel dan niet gewoon installeren en de rest van mijn systeem behouden? Of verschilt Ubuntu Studio zo hard van de gewone (64bit) Ubuntu?

van 32bit naar 64bit
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/31, 08:05:12 »
Ik heb net wat zoekwerk gedaan, blijkt dat de snelheidswinst te verwaarlozen is ...

plannetje (voorlopig) opbergen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
van 32bit naar 64bit
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/31, 10:24:19 »
64 bits is een afrader. Veel te weinig programma's ervoor. Speeltje voor ontwikkelaars, geen serieuze versie.