Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Server niet bereikbaar op Xubuntu via nfs  (gelezen 919 keer)

Offline ejfrolich

  • Lid
Server niet bereikbaar op Xubuntu via nfs
« Gepost op: 2018/03/02, 14:48:58 »
Dames en Heren,

Graag hulp bij een probleem wat ik al een paar keer heb gehad maar niet weet op te lossen.

Ik gebruik een synology server en verbind deze via nfs. Dat werk normaal prima echter soms ineens niet meer goed.
Als ik de server ping dan komt nog maar 30%van de paketjes aan en duurt erg lang voor ping een reactie geeft. Mounten wil niet lukken. Als ik heb geprobeerd te mounten via de command regel dan krijg ik geen respons dus moet afsluiten met ctr C. Hierna is de bestandbeheerder corupt. Het is dan niet meer mogelijk om mijn bestandsysteem zichtbaar te maken. Hij bijft aangeven aan het laden te zijn maar laat geen bestanden meer zien.

Wat opvalt is dat het systeem niet meer normaal wil afsluiten vaak.

Ping vanaf elke andere computer binnen het netwerk of android telefoon naar de server werkt prima. Het probleem zit dus in deze xubuntu. Overigens ook in de Win 10 die ook op deze laptop staat.
Hoe zit dat met ping binnen een netwerk...?

De server gebruik ik ook als muziekserver en op mijn android telefoon. De server functioneerd normaal en is verbonden via een wifi router.

Eerdere keren dat dit gebeurde heb ik uiteindelijk een nieuwe installatie gedaan. Echter is dat niet de oorzaak. Intenet via wifi en bedraad werken prima. Grappig genoeg dropbox bijvoorbeeld niet meer. Andere programma's wel.

I am realy in the dark here. Iemand een idee waar te zoeken?
« Laatst bewerkt op: 2018/03/03, 08:02:38 door ejfrolich »
Linux Mint, mijn nieuwe keus!