Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat er zou moeten veranderen op het forum  (gelezen 17067 keer)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Wat er zou moeten veranderen op het forum
« Reactie #50 Gepost op: 2007/01/09, 10:33:46 »
Voor mijn blog/website gebruik ik wordpress. Geniaal stuk software :)
Kijk ook op www.opensourcecms.com voor demo's van gratis open source content management systemen
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Wat er zou moeten veranderen op het forum
« Reactie #51 Gepost op: 2007/01/09, 10:35:34 »
Citaat van: Dennis
Het beste idee sinds tijden :) Ik ga zo naar de bios, maar daarna ga ik dat implementeren.
Niet dat ik je wil opjagen maar al enige vordering met dit idee? Of is het afgevoerd? ;)
www.sinax.be
Open Source Integrators, consulting and custom development

Wat er zou moeten veranderen op het forum
« Reactie #52 Gepost op: 2007/01/09, 10:36:23 »
Wordpress is inderdaad best fijn ;)

Voor Ubuntu NL leden is er nu de mogelijkheid om op blogs.ubuntu-nl.org/jenaam een wordpress blog te maken :)

Phaldmmor

  • Gast
Wat er zou moeten veranderen op het forum
« Reactie #53 Gepost op: 2007/01/09, 13:07:37 »
Ik gebruik ook wordpress op mijn nieuwese site, is idd echt een aanrader. Je de functionaliteit makkelijk uitbereiden aan de hand van plugins, zodat het meer dan alleen een blog hebt.

Wat er zou moeten veranderen op het forum
« Reactie #54 Gepost op: 2007/01/09, 13:10:09 »
Om even terug te komen op de eerste post in dit topic: mij zou je kunnen omschrijven als een beginner, want in eind oktober/begin november 2006 ben ik van WinXP overgestapt naar Ubuntu 6.06.1 maar ik ben inmiddels al lekker thuis in de terminal, en persoonlijk vind ik "sudo apt-get install blabla" veel fijner dan Synaptic, sterker nog: ik snap niks van Synaptic.

budster

  • Gast
Wat er zou moeten veranderen op het forum
« Reactie #55 Gepost op: 2007/01/09, 13:38:54 »
Citaat van: Florian
Om even terug te komen op de eerste post in dit topic: mij zou je kunnen omschrijven als een beginner, want in eind oktober/begin november 2006 ben ik van WinXP overgestapt naar Ubuntu 6.06.1 maar ik ben inmiddels al lekker thuis in de terminal, en persoonlijk vind ik "sudo apt-get install blabla" veel fijner dan Synaptic, sterker nog: ik snap niks van Synaptic.
Zoeken via synaptic find ik wel fijn, maar op iets te installeren moet je meteen op tien knoppen drukken voordat het daadwerkelijk geinstalleerd wordt.

Wat ik ook jammer vind is dat synaptic niet meer info geeft bijvoorbeeld:
- screenshot,
- userrating
- door hoeveel mensen het gedownload is. in verhouding tot aantal mensen die op die repo zitten bijvoorbeeld: 32/389452 <- dan weet je dat het een obscuur stukje software is. 8733/23456 <- en dat niet.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Wat er zou moeten veranderen op het forum
« Reactie #56 Gepost op: 2007/01/09, 13:47:59 »
aan de andere kant geeft de synaptic wel informatie over het te installeren programma, zodat je progs kunt vergelijken, en geeft het informatie over eventuele dependencies. toch?

Wat er zou moeten veranderen op het forum
« Reactie #57 Gepost op: 2007/01/09, 14:10:42 »
Zoeken in Synaptic is inderdaad fijn en makkelijk, maar de terminal vind ik toch vele malen fijner. Om eerlijk te zijn: op dit moment kan ik in Synaptic alleen nog maar zoeken, hoe je bijv. GCC installeerd weet ik niet.

Offline Dave

  • Lid
Wat er zou moeten veranderen op het forum
« Reactie #58 Gepost op: 2007/01/09, 14:19:07 »
aanvinken wat je wenst en op toepassen klikken?

als ik de naam weet dan eerst de terminal, maar als ik wat zoek of de juiste benaming niet weet dan ga ik niet terug naar de terminal hoor vanuit pakketbeheer.

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Wat er zou moeten veranderen op het forum
« Reactie #59 Gepost op: 2007/01/09, 14:31:36 »
Zoeken in terminal: apt-cache search. Vb:
sudo apt-cache search firefox