Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Daar is ie! (Officieel)  (gelezen 11775 keer)

Offline midas

  • Lid
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #100 Gepost op: 2012/05/04, 09:23:31 »
Wanneer het onder Ubuntu Tweak werkt...dan moet het toch ook ergens in een config-file in te stellen zijn?
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline MKe

  • Lid
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #101 Gepost op: 2012/05/06, 21:03:01 »
Okay, Kubuntu 12.04 net geïnstalleerd. 12.04 had een zwak begin. Ik installeer al Ubuntu in de verschillende smaken op deze PC sinds 9.04, steeds zonder de schijfindeling te veranderen, maar dit was de eerste die erin slaagde gelijk bij de eerste poging de grub te verzieken. Ook een tweede installatie gaf geen verbetering. Grub herstel is natuurlijk de oplossing, maar dit is geen plus voor 12.04 want een beginner had er hier al de brui aan gegeven. Verder is ook in deze versie de problemen met de installatie van de Ati driver (post release updates) niet opgelost (geeft een foutmelding en houd er dan mee op). Goed de tweede optie werkt wel, maar waarom geeft je uberhaupt de eerste als die al 2 versies lang niet werkt? Verder heeft hij de PAE kernel versie geinstalleerd terwijl ik maar 2 gb heb. Lijkt me wat overdreven.
Verder krijg ik bij installatie van de restricted extras de volgende melding:
Citaat
Failure to download extra data filesName-ar.UTF-8: فشل تنزيل ملفات البيانات الإضافيةName-ast.UTF-8: Fallu al descargar ficheros de datos estraName-bn.UTF-8: অতিরিক্ত ডাটা ফাইল ডাউনলোড করতে ব্যর্থ হয়েছেName-bs.UTF-8: Neuspjelo učitavanje dodatnih datoteka  s podacimaName-ca.UTF-8: Ha fallat la baixada dels fitxers de dades addicionalsName-da.UTF-8: Kunne ikke hente ekstra datafilerName-de.UTF-8: Herunterladen von zusätzlichen Datendateien schlug fehlName-el.UTF-8: Αποτυχία λήψης επιπλέον αρχείων δεδομένωνName-en_AU.UTF-8: Failure to download extra data filesName-en_GB.UTF-8: Failure to download extra data filesName-eo.UTF-8: Fiasko dum elŝutado de pliaj datumdosierojName-es.UTF-8: Fallo al descargar archivos de datos extraName-fi.UTF-8: Ylimääräisten tiedostojen lataus epäonnistuiName-fr.UTF-8: Échec du téléchargement des données supplémentairesName-gd.UTF-8: Dh'fhàillig luchdadh a-nuas faidhlichean dàta a bharrachdName-gl.UTF-8: Fallo na descarga de ficheiros extra de datosName-he.UTF-8: הורדת קובצי נתוני נוספים נכשלהName-hr.UTF-8: Greška pri preuzimanju dodatnih podatkovnih datotekaName-hu.UTF-8: Nem sikerült letölteni az extra adatfájlokatName-id.UTF-8: Gagal mengunduh berkas data ekstraName-it.UTF-8: Scaricamento file dati extra non riuscitoName-ja.UTF-8: 追加データのダウンロードに失敗Name-km.UTF-8: បាន​បរាជ័យ​ក្នុង​ការ​ទាញយក​ឯកសារ​ទិន្នន័យ​បន្ថែមName-lt.UTF-8: Nepavyko atsiųsti papildomų duomenų failųName-lv.UTF-8: Neizdevās lejupielādēt papildus datu failusName-ms.UTF-8: Gagal memuat turun fail data tambahanName-nl.UTF-8: Downloaden van extra gegevensbestanden is misluktName-oc.UTF-8: Fracàs del telecargament de las donadas suplementàriasName-pt_BR.UTF-8: Falha ao baixar arquivos de dados adicionaisName-ro.UTF-8: Eșec la descărcarea fișierelor cu date suplimentareName-ru.UTF-8: Ошибка загрузки дополнительных файлов данныхName-sk.UTF-8: Zlyhalo stiahnutie ďalších dátových súborovName-sl.UTF-8: Napaka med prejemom dodatnih podatkovnih datotekName-sq.UTF-8: Dështoi shkarkimi i skedarëve të të dhënave ekstraName-sv.UTF-8: Misslyckades med att hämta extra datafilerName-tr.UTF-8: Fazladan veri dosyalarını indirme başarısızName-ug.UTF-8: قوشۇمچە سانلىق-مەلۇمات ھۆججەتلىرىنى چۈشۈرۈش مەغلۇپ بولدىName-uk.UTF-8: Не вдалось завантажити додаткові файли данихName-vi.UTF-8: Lỗi khi tải các tập tin dữ liệu bổ sung xuốngName-zh_CN.UTF-8: 下载额外数据文件失败Name-zh_TW.UTF-8: 下載額外資料檔案失敗
De meldin is zo groot dat ik niet eens op ok kan klikken :D
Geeft me een slecht gevoel voor het vervolg, maar we zullen zien. Morgen verder testen.

edit: Blijkt dat Kubuntu niet meer met een non-pae kernel geleverd wordt, okay maakt het weer wat duidelijker.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/06, 21:38:33 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline midas

  • Lid
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #102 Gepost op: 2012/05/07, 05:12:29 »
UTF-files...is dat niet iets met taalpakketten of tijdinstellingen? Overigens moet je na installeren Kubuntu wel even checken in het configuratiescherm of de systeemtaal en toetsenbord wel goed ingesteld staan. Vaak worden de instellingen bij installatie niet goed overgenomen. Dan staat er of geen taal...of een verkeerde taal ingesteld. Hetzelfde voor toetsenbord-indeling. Even controleren dus....kan te maken hebben met de foutmelding.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #103 Gepost op: 2012/05/07, 06:59:52 »
De PAE kernel is tegenwoordig standaard, de non-PAE moet je apart downloaden als een ISO.

Offline MKe

  • Lid
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #104 Gepost op: 2012/05/07, 08:47:30 »
De PAE kernel is tegenwoordig standaard, de non-PAE moet je apart downloaden als een ISO.
Ja, dat had ik ook ondekt, zie mijn edit op het vorige bericht. Waarschijnlijk maakt het niets uit.

@Midas, bedankt, ik heb het aangepast. Het blijkt dat ik deze melding steeds krijg bij het opstarten, ik zal zien of het nu verholpen is :)

edit: lijkt niet geholpen te hebben. Ik kreeg het gewoon weer. Ook lijkt het toch niets te maken te hebben met de restricted extra's. Die heb ik namelijk weer verwijderd. De foutmelding is ook zo lang dat Kubuntu het niet in zijn geheel kan weergeven en het hele scherm vervormd. Er moet meer staan dan in bovenstaande bericht, maar dat kan ik niet zien. Ik zal er eens een draadje aan wijden ergens anders.

edit op edit: toch niet nodig. Het is blijkbaar een probleem in de notificatie van kde. Probleem opgelost na dit:
sudo rm /var/lib/update-notifier/user.d/data-downloads-failed
« Laatst bewerkt op: 2012/05/07, 14:46:06 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #105 Gepost op: 2012/05/10, 20:56:13 »
En we krijgen ook nog eens een nieuwe versie van Shotwell door de updates gepushed een dezer dagen!

Voor degenen die last hadden van een enkele crash in Shotwell of een camera met AVCHD hebben, dan is de laatste versie van Shotwell een aanrader (ze raden hem zelf ook aan). De PPA is van Yorba zelf en wordt getest door hun dus is relatief veilig :) Of je wacht gewoon even omdat het door de normale updates komt ;)

http://blog.yorba.org/clinton/2012/05/shotwell-0-12-3-released.html

"

Good morning, one and all,

It’s with joy and with pride, both in no small degree,
That I get to announce oh-twelve dot three.

Bugs have been squashed and fixes were made,
Therefore, we suggest all users upgrade.

You’ll like this if your camera’s AVCHD,
And tags are safe now in your library,

And with dark images, if ‘enhance’ you smash,
Or zoom using hotkeys, it’ll no longer crash.

We hope this release brings you much joy and cheer;
Please give it a go, get your copy here:

    http://www.yorba.org/shotwell/ (tarball and instructions for building from source)
    https://launchpad.net/~yorba/+archive/ppa (Ubuntu Oneiric Ocelot PPA)
    Ubuntu Precise Pangolin users should receive this shortly through the daily update mechanism."